Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 25v lapsen saaneet! Kuinka paljon olet reissannut?

Vierailija
20.01.2020 |

Kuinka monessa maassa olet käynyt? Olivatko reissut ennen lapsia vai reissaatteko edelleen? Vai saitko lapset nuorena sen takia, että reissaaminen ei ole koskaan kiinnostanutkaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas...ennen lasta Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Bulgariassa, Venäjällä

Lapsen aikana Turkissa, Kanarian saarilla, Norjassa. Kaikissa toistuvasti.

Nyt lapsi (18) on omillaan, me (40 ja 41) reissataan enää maata pitkin, tosin reissut pitenevät koko ajan. Jos jonakin vuonna saa viettää koko kesän Jäämerellä ja talvella kuukauden vaikka Portugalissa, olisin ikionnellinen. Sitä kohti :)

Vierailija
2/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotas...ennen lasta Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Bulgariassa, Venäjällä

Lapsen aikana Turkissa, Kanarian saarilla, Norjassa. Kaikissa toistuvasti.

Nyt lapsi (18) on omillaan, me (40 ja 41) reissataan enää maata pitkin, tosin reissut pitenevät koko ajan. Jos jonakin vuonna saa viettää koko kesän Jäämerellä ja talvella kuukauden vaikka Portugalissa, olisin ikionnellinen. Sitä kohti :)

Aijoo, ennen lasta myös Ranska, olen ilmeisesti aktiivisesti yrittänyt unohtaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ennen lasta reissannut muualla kuin Norjassa, joka on edelleenkin kyllä rakkain kohde.

Lapsen kanssa olemme käyneet myös Norjassa, ja Ruotsissa, Latviassa, Virossa, Puolassa,Saksassa, Ranskassa, Sveitsissä Espanjassa ja Italiassa useita kertoja, koska sukulaisia asuu siellä ja muutenkin pidämme kovasti maastam. Monacokin on käydyissä paikoissa, mutta sehän ei ole kyllä maa.

Pidämme kyllä myös kotimaanmatkailusta paljon, ja monia hyviä reissuja on tehty Suomessakin.

Vierailija
4/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Sain esikoisen 23-vuotiaana, sitä ennen olin käynyt Viro, Ruotsi, Skotlanti ja Irlanti, Ranska, Kreikka ja Turkki.

Esikoisen ollessa alle 5v kävimme perheen kanssa Saksassa ja Egyptissä. Toisen lapsen sain nyt 28-vuotiaana, koko perheen kokoonpanolla olemme kesällä lähdössä taas Turkkiin.

Ilman lapsia olen olen viimeisen neljän vuoden aikana käynyt Espanjassa, Ranskassa, Hollannissa, Tanskassa ja Puolassa. Mies ei ole loputtoman matkustusintoinen mutta kannustaa minua lähtemään yksin, hän on lasten kanssa kotona.

Vierailija
5/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Neuvostoliitossa ja Kreikassa. Sittemmin maita on kertynyt yhteensä noin 30 ja ulkomaanmatkoja moninkertaisesti sen verran, koska on paljon maita joissa olen käynyt useita kertoja. Alkuun reissattiin perheenä, sitten reissasin lapsen kanssa kaksin ja hänen aikuistuttuaan enimmäkseen yksin mutta nyt myös nykyisen puolisoni kanssa.

Vierailija
6/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kysyt tällaista asiaa?

Vierailija
7/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 22v. Lukion jälkeen olin vuoden Amerikassa au pairina ja mieheni löydettyäni reissasimme kaksi kertaa Espanjaan ja kerran Italiaan. Lapsen ollessa 4v kävimme eka kerran rantalomalla (toki esim Tukholmassa kävimme useamman kerran vuodessa lapsen ollessa ihan pienikin).

Tällä hetkellä käymme kerran vuodessa jossain reissussa. Aasiaan ja kaukomatkoille en halua lasta viedä..eikä itseasiassa itseäkään kiinnosta lentää pitkiä matkoja.

Vierailija
8/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että hänellä on taustalla joko se ajatus, että "pahat, modernit naiset" eivät tee lapsia matkustelun takia (jolloin se alle 25-vuotiaana lapsen saanut olisi ihanne naisesta, joka synnyttää eikä matkaile), tai sitten se ajatus, että nuorena lapsen saaneet ovat sellaisia kotikylään jämähtäviä tyyppejä, jotka eivät tiedä muusta maailmasta mitään.

Vierailija
9/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kaveripiirissä alle 25v lapsia tehneet eivät ole koskaan matkustelleet kreikkaa ja ruotsinristeilyä pidemmälle ja me muut ollaan reissattu sitten senkin edestä. Niin mietin, että onko kuinka tavallista.

Olen ainut ns. vanhemmalla iällä lapsen saanut ja nämä reissukaverini tuskin lapsia hankkivat. Olemme nyt siis 3-kymppisiä ja saan kauhisteluja osakseni sekä sinkkureissaajilta että näiltä matkailua vältteleviltä mammoilta, kun suunnittelen matkustavani kesällä puolivuotiaan kanssa jonnekin lomalle ja vieläpä junalla. En ajatellut, että lapsen kanssa pitäisi jäädä 4 seinän sisään.

Vierailija
10/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen 19-vuotiaana ja sitä ennen en käyny Viroa/Tukholmaa pitemmällä..sen jälkeen ollaan käyty vuosittain joku loma lasten kanssa(joku rantakohde yleensä, kerran Legoland ja 2kertaa Disneyland, Lontoo kerran)kahdestaan on käyty Kööpenhamina, Lontoo/Pariisi/Newyork 2kertaa kaikissa. Italiassa ja Saksassa/Hollannissa kerran..sen päälle perus risteilyt eli on me menty suht paljon lasten kanssa ja ilman. Nyt ikää 40 ja lapsia 5kpl siunaantunu matkan varrella

Vierailija
11/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 22 ekan saadessani. Enpä ole juuri matkustellut mutta se ei minua eikä puolisoa ole koskaan kiinnostanut, meillä on eri harrastukset. Jos oltaisiin kuitenkin kovia matkailemaan niin eipä tuo lapsi olisi koskaan estänyt, hyvin näiden vuosien aikana on ollut mahdollisuuksia tehdä asioita yksin, perheenä tai pelkästään pariskuntana.

Vierailija
12/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan paljoa reissanut eikä esim. "aurinkorannat" kiinnosta yhtään, mielummin lähtisin esim norja, islanti tmv jos lähtisin. Viro, ruotsi, tanska maat missä tullut käytyä. Ja ahvenanmaa..suomea kyllä on mutta silti..

Suomi kiinnostaa enemmän mutta sekin ollut monesta asiasta johtuen vähäistä. Kun alkaa tutkiin, meillä mahtava maat ja ihan mahtavia reissu kohteita.

Vierailija
13/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia olin käynyt noin 15 maassa, Euroopassa ja Afrikassa, Iso-britanniassa ja Kanarialla (näin suuntana, en jaksa luetella maita). Lasten jälkeen ollaan reissattu Ruotsissa ja Norjassa sekä Suomessa, ollaan telttailtu ja tehty pieniä vaelluksia.

Ollaan kuljettu paljon junalla sukulaisiin, lennetty ei ole. Lasten kanssa ei tarvitse jäädä kotiin, kunhan pitää pään kylmänä ja miettii etukäteen. Ensimmäinen ulkomaanreissu suunnitteilla keväälle, lapset 2,5v ja 9kk, mulla ikää 25.

Vierailija
14/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana. Ennen lasta olin käynyt ruotsissa, virossa, ranskassa, tanskassa ja portugalissa.

Lapsen kanssa olen käynyt espanjassa, saksassa, ranskassa, italiassa, vatikaanissa, belgiassa, kroatiassa, yhdysvalloissa, tanskassa, ruotsissa ja virossa. Ilman lasta lapsen syntymän jälkeen lisäksi latviassa, monacossa, venäjällä ja islannissa. Useissa näistä maista olen käynyt useamman kerran eri syistä (työ, perhe, parisuhde).

Vierailija
15/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi syntyi, kun oli 22-vuotias. Olin käynyt Ruotsissa ja Norjassa ennen sitä. Nyt lapsia on neljä. Olen matkustellut Tanskassa, Virossa, Venäjällä, Kreikassa, Bulgariassa, Manner-Espanjassa, Kanarian saarilla, Saksassa, Islannissa ja Yhdysvalloissa. Jotkut matkat on tehty lasten kanssa, jotkut puolison ja jotkut yksin. Paljon on vielä näkemättä, mutta enää ei ole reissukuume niin kova kuin nuorempana.

Vierailija
16/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noin 50 maassa ja niistä noin 30 sen jälkeen kun olen saanut lapset.

Ennen lapsia ei oikein joutanut paljon reissaamaan, kun oli koulut kesken ja loma-ajat tuli tehtyä töitä. Nyt lasten kanssa on ollut paremmin aikaa ja pidemmät lomat. Ja myös enemmän rahaa, kun perheessä kaksi työssä käyvää kahden opiskelijan sijasta.

Lasten kanssa ollaan reissattu ihan vauvasta lähtien, niin kotimaassa kun ulkomaillakin, enkä pidä lasten kanssa matkustamista mitenkään rankkana tai työläänä. Lapset tottuneita reissaajia, niin sen kummempaa säätöä ei tarvita. Passit ja rokotukset koko ajan kunnossa ja joskus lähdetään reissuun ihan ex-tempore, välillä suunnitellaan enemmän.

Mitään reppureissaajia ei olla, eikä oltu ennen lapsiakaan. Risteilyistä tykätään, on niin helppoa lasten kanssa ja näkee monta kohdetta samalla matkalla. Samoin (vuokra)autolla ollaan kierrelty paljon ympäri maailmaa, molemmat lapset viihtyvät hyvin autossa.

Välillä käydään ihan rantalomallakin, mutta enimmäkseen niilläkin retkeillään muuallekin kun itse rannalle. Ja nyt kun lapset vähän isompia ja jaksavat kävellä paremmin, niin kaupunkilomailuun ollaan taas uudelleen ihastuttu.

Hitsi, nyt tuli taas matkakuume 😎

Vierailija
17/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten jälkeen käyty ruotsissa, virossa, norjassa, tanskassa, tsekissä, latviassa, briteissä, saksassa, irlannissa, usassa, portugalissa. Osassa reissuja lapset olleet mukana, osa tehty kaksin miehen kanssa. Joissain maissa käyty useampi kerta. Lapset 10 ja 4v. Esikoisen sain 20v.

Vierailija
18/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta olin käynyt Ruotsissa ja Norjassa.Sain lapsen 24-vuotiaana.Sen jälkeen olemme reissannet noin 30 eri massa, muutamissa useamman kerran.Maaliskuussa taas kohti Afrikkaa.

Vierailija
19/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen lapsia käynyt Ruotsissa, Norjassa ja Neuvostoliitossa (Virossa). Nyt olen käynyt 26 maassa, lapset (3) olivat eri kokoonpanoissa mukana noin vuoteen 2015 ja sen jälkeen olemme matkustelleet kahdestaan tai sitten työn puolesta opintomatkoilta yksin.

Vierailija
20/26 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole reissannut ennen enkä aio liikuttaa yhäkään persettäni vaikka ovat jo aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän