Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon voi odottaa siivoojan tekevän 3h aikana?

Vierailija
20.01.2020 |

Olen valmis investoimaan siivouspalveluun 3h/2vk. Meillä on 3-kerroksinen omakotitalo, n.150m2. 3 vessaa, sauna ja suihkuhuone.

Miten paljon voi odottaa imuroinnin ja vessojen pesun lisäksi siivoajan tekevän? Onko täällä muita siivouspalveluiden käyttäjiä tai siivouksen ammattilaisia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön siistiminen ja lattian pesu nyt ainakii. Riippuu niin paljon asunnosta miten nopea siivota

Vierailija
2/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tiskikoneen tyhjennys on hankalaa, jos ei asu meillä.

Keittiön lattian moppauksen voisin kyllä lisätä listalle. Jos kerran mahtuu, niin varmaan jotain pölyjen pyyhkimistä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse toiminut kotusiivoojana. Kyllä nuo ajattelemasi asiat pitäisi onnistua hyvinkin, jos ei ole paljon siirreltäviä tavaroita.

Useimmiten voi myös pyytää arviokäynnin.

Touvottavasti mieleinen siivooja löytyy🤗

Vierailija
4/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 tunnissa: 2 kerroksen, portaiden ja eteisen imuroinnit, vessat, pölyjen pyyhkimiset, keittiön tasot.

Alakerran kylppärikerrokseen (työhuone, sauna, aula) aika ei normikäynnillä riitä.

Vierailija
5/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 4 tunnissa: 2 kerroksen, portaiden ja eteisen imuroinnit, vessat, pölyjen pyyhkimiset, keittiön tasot.

Alakerran kylppärikerrokseen (työhuone, sauna, aula) aika ei normikäynnillä riitä.

Olen kova siivoamaan ja teen nuo hommat n 2,5 tunnissa

130 neliön kaksikerroksinen okt.

Olen joskus myös siivonnut muille korvauksetta ihan auttamishalusta.

Vierailija
6/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikaan ei ymmärrä, että siivous on taitolaji kuten muutkin. Minä en tuossa ajassa saa aikaiseksi kuin pyöriä ympyrää miettien mistä aloitan ja siirrellä kasoja paikasta toiseen. Siivousta ostaessa ei kannata ottaa vain hinnan perusteella, siivooja saattaa olla sellainen, jolla on kokemusta vain oman kotinsa siivouksesta.

Vierailija
7/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokeile itse mitä ehdit siivota. Samat ehdot 3h kahden viikon sotkut.

Vierailija
8/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön siistiminen ja lattian pesu nyt ainakii. Riippuu niin paljon asunnosta miten nopea siivota

Ei ehdi kolmen kerroksen lattioita pestä.

Vierailija
9/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi ihanaa, tule meille tiskaamaan ja siivoamaan <3

Vierailija
10/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kokeile itse mitä ehdit siivota. Samat ehdot 3h kahden viikon sotkut.

Tämä. Ihmisillä on outoja vaatimuksia siivoojille.

Vierailija
11/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikaan ei ymmärrä, että siivous on taitolaji kuten muutkin. Minä en tuossa ajassa saa aikaiseksi kuin pyöriä ympyrää miettien mistä aloitan ja siirrellä kasoja paikasta toiseen. Siivousta ostaessa ei kannata ottaa vain hinnan perusteella, siivooja saattaa olla sellainen, jolla on kokemusta vain oman kotinsa siivouksesta.

Olet todella oikeassa. Moni, ketä olen auttanut siivoushommissa on ihmetellyt, miten pystyn tekemän hyvin ja nopeasti, kun he itse tuumailevat melkein sen ajan, missä minä olen siivonnut.

Uskon, etä kyse usein organisaatiokyvystä, joka on varmaan luonteenpiirre, mitä ei välttämättä voi oppia.

T.tuo aikaisempi täti.

Vierailija
12/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessat, imuroinnin ja lattiat ehtii varmasti. saunaa turha unelmoidakaan, sen kunnolla pesuun menee itessään jo tunti, kun jynssää kaikki seinät ja lauteet kuolleesta ihosta.

Vierailija
13/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole paljoa tavaraa hyllyissä, lattioilla tavaraa yms, joita joutus siirtelemään, niin hyvin ehtii ottamaan pölyt, vessat, kylppärin, imuroimaan ja moppaamaan kolmessa tunnissa. T. Kotisiivooja

Vierailija
14/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi juuri tänään kaksi siivoojaa, 2h. Talo on n. 300 m2 yhdessä tasossa. Meillä imuroitiin ja pyyhittiin pölyt kaikkialta muualta paitsi minun ompeluhuoneestani, koska minulla on projekti kesken. 2 kylpyhuoneen ja yhden vieras-wc:n pesu. Kolmatta ei kukaan ole tällä viikolla käyttänyt ja se pestiin viime viikolla. Keittiö ja apukeittiö puts plank ja lattian pesu kuten kylppäreissäkin. Muut lattiat pestiin viime viikolla. Miehen paitojen silitys, n. 10 kpl. muutama minun paitani ja farkut lisäksi.

Meillä siivooja tekee just sen, mitä pyydetään. Joskus siihen kuuluu esim. saunan pesu, joskus jääkaapit, joskus lasivitriinien tyhjennys ja puhdistus.

Vierailija
15/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nyt ainakin osaa neuvoa mikäli haluaa päästä vähiten maksamalla eli nopeuttaa siivoojan työtä tulisi ensin itse tehdä se tavaroiden siivous paikoilleen pois levältään olemasta. Jollei tahdo, saa maksaa rutkasti lisää siitä ja joutuu näkemään sitten sen vaivan, laatii kerran hyvät yksityiskohtaiset listat siitä, mitä kaikkea säilytetään ja missä. Sinä sen tiedät kotonasi, siivoaja ei. Tuollainen se vie älyttömästi aikaa ennen kuin pääsee siivoamaan eli puhdistamaan pintoja. Ei voi imuroida jos lattia on täynnä hujan hajan olevaa esimerkiksi lasten legoja ja muita leluja. Olisi myös älytöntä alkaa tuntipalkalla teettää tiskikoneen täyttöä ja tyhjennystä tai pyykin pesua juuri siivoajan käydessä siivoajalla vaikka sen muulloin tekee päivittäin itse. Parempi teettää sitä muuta. Mikäli itse tyhjää pinnat ja tasot, siivoajan aika mistä maksat, kutistuu. Eri asia ellei rahan ole väliä jne mutta vieras ihminen ei osaa teillä ulkoa paikkoja ja tavaroita jotka miihin kuuluvat. Hänellä menee siihen tavarajassakan siivoamiseen näkyvistä kauemmin ja tavarat eivät mene aivan sinne kuin itsellä mistä johtuen niitä saa sitten etsiä ellei sama henkilö käy niin usein, oppii.

Vierailija
16/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h riittää pölyjen pyyhkimisen, imurointiin ja pintojen ja lattoiden kosteapyyhkimiseen. Wc, kph ja sauna pesuhuoneineen vie 2h päälle. Itsellä 250m2, sis 3kph ja saunan/ pesuhuone. tsoin tuossa 3h.ssä ehtii sitten ripustaa koneellisen pyykkiä ja pestä toisen. Tai tehdä jonkun ruuan tai silittää vaatteita jokusen.

Vierailija
17/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 250 neliötä ja tän ns viikkosiivoukseen menee 5-6 tuntia siivoojalta. Otan lakanat itse pois, tyhjennän roskikset ja tiskikoneet jne ja siivoan kaiken sälän pois tieltä. Meillä on väljästi sijoitettu huonekalut jne.

Omakotitaloon ei riitä kolme tuntia.

Vierailija
18/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa firmoissa taitaa vaihtua työntekijä kuukauden välein.

Vierailija
19/19 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla normaalia viikkosiivousta saa. Kaksioon menee 2 - 2,5 h. Sataan neliöön 3-4 h.

Jotain pitää jättää pois eli ei pyyhitä pölyjä tai lattioita tai keittiötä tms.