Yli viiskymppisten painoindeksit
Kertokaas? Tarkkailetteko painoanne ja mitä teette pitääksenne sen normirajoissa?
Kommentit (8)
22. Liikun keskimäärin kolme varttia päivässä.
Merkittävän lihavuuden puolella on, aina välillä tarkkailen ja pudottelen kun paino lähenee yhdeksääkymppiä.
Kyllä vaatteet sen kertovat jos pari kiloa on päässyt pesiytymään vyötärölle. Sen kummempaa tarkkailua ei tarvita.
Sitten vain kevyemmin vaadittava aika -- vaihtelee vähän onko kyseessä vain suolaisen ruuan aiheuttama turvotus vai todellinen rasvan kertyminen. Pari viikkoa kuitenkin riittää aina.
En ole koskaan tarvinnut vaakaa. Nuoriso näyttää käyttävän paljon trikoita ja collage-vaatteita. Ehkä silloin on vaara, ettei huomaa ilman apuvälineitä lihomista.
20. Olen laihtunut tahtomattani 20 kg. Kaikki lihakset lähtenyt yläpäästä. Olen jo tilannut ajan lääkärille, jos selviäisi että miksi laihdun.
22 paikkeilla. En varsinaisesti tee sen eteen mitään, oon kova herkuttelemaan enkä niin kova liikkumaan mutta ilmeisesti aineenvaihdunta + geenit on suotuisat.
Vaa'alla käyn usein ja välillä vaan syön hetken vähemmän niin ollaan takaisin normissa.
27 ja tarkkailen. Normaalipainoon pitäisi päästä takaisin, paino on noussut viimeisen vuoden aikana. Ihannepaino n 60 kg
N59 v
33. En tarkkaile muuten kuin käymällä suihkun yhteydessä vaa'alla.