Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri vie koiransa lenkille 3 kertaa päivässä 100 metrin päässä olevalle kääntöpaikalle

Vierailija
19.01.2020 |

Matkaa siis kertyy yhteensä reilusti alle kilometri päivän aikana. Onko tämä mielestänne huolestuttavaa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: mitään eläinsuojelurikkomusta asiassa ei tapahdu, koska mikään laki ei vaadi lenkkeilyttämään koiria ollenkaan. Eli vaikka ns. huoli heräisi, esim. eläinsuojeluilmoitus on ihan turha.

Pienirotuinen koira, joka touhuaa paljon sisällä, voi myös olla ihan tyytyväinen ilman kummempia ulkolenkkejä, jos sitä ei ole pitkiin lenkkeihin alunperinkään totutettu. Esim. jenkeissä on erittäin tavallista pitää koiria niiin että ne ei koskaan muuta kuin on sisällä ja käy pihassa pissalla.

Onko tuo sitten "optimaalista koiranpitoa"? No ei, toki se täydempää elämää olisi ulkoilla luonnossa vähän enemmän. Mutta ei se myös ole mitään kammottavaa rääkkäystä tms. 

Vierailija
22/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet rekisteröi pissatuksia, jossa reitti kulkee sinun silmien alla? Jos lenkkeilee pidemmät matkat eri suuntaan? Käy autolla kauempana jossain metsässä, koirapuistossa? Käyvät aamulla aikaisin lenkin tai illalla myöhempään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina mukavaa kuulla, että perheellä on yhteinen harrastus. Monessa perheessä jokainen tuijottaa nykyisin vain omaa ruutuaan, mutta ap:n perhe yhdessä kyttää naapuria.

Vierailija
24/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh mitä kyttäystä. Meillä pieni perhoskoira, jolla sellainen sairaus, että toinen jo kuolioon mennyt reisiluun pää piti poistaa kokonaan. Tämä jalka käytännössä siis vain lihasten varassa. Eläinlääkäri sanoi, että opettakaa käymään sisällä kissan laatikossa, monet kääpiökoiran omistajat tekee kuulemma terveidenkin koirien kanssa näin. Silti käymme joskus esimerkiksi juuri sadan metrin pyrähdyksillä, että koira pääsee välillä ulos. Itse rakastan pitkiä ja reippaita lenkkejä ja surettaa käydä ilman koiraa. Että jotain rajaa nyt siihen kyttäykseen ja tuomitsemiseen, et voi tietää mikä heidän tilanne on.

Joo näitä kyyliä on nykyisin valitettavan paljon. Kun itse muutin uuteen paikkaan, sain postilaatikkooni heippalappuja siitä ettei koira ulkoile tarpeeksi. Laitoin talon ilmoitustaulullle tiedotteen, että koira on 15,5 vuotias vanhus, eikä siksi enää tee pitkiä ulkolenkkejä. Seuraavat heippalaput oli aiheesta, että minun pitäisi "päästää koira pois kärsimästä", vaikka siis eivät aiemmalla kyttäyksellä olleet edes ilmeisimmin huomanneet että se on jotenkin huonokuntoinen tai vanha. 

Vierailija
25/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh mitä kyttäystä. Meillä pieni perhoskoira, jolla sellainen sairaus, että toinen jo kuolioon mennyt reisiluun pää piti poistaa kokonaan. Tämä jalka käytännössä siis vain lihasten varassa. Eläinlääkäri sanoi, että opettakaa käymään sisällä kissan laatikossa, monet kääpiökoiran omistajat tekee kuulemma terveidenkin koirien kanssa näin. Silti käymme joskus esimerkiksi juuri sadan metrin pyrähdyksillä, että koira pääsee välillä ulos. Itse rakastan pitkiä ja reippaita lenkkejä ja surettaa käydä ilman koiraa. Että jotain rajaa nyt siihen kyttäykseen ja tuomitsemiseen, et voi tietää mikä heidän tilanne on.

Joo näitä kyyliä on nykyisin valitettavan paljon. Kun itse muutin uuteen paikkaan, sain postilaatikkooni heippalappuja siitä ettei koira ulkoile tarpeeksi. Laitoin talon ilmoitustaulullle tiedotteen, että koira on 15,5 vuotias vanhus, eikä siksi enää tee pitkiä ulkolenkkejä. Seuraavat heippalaput oli aiheesta, että minun pitäisi "päästää koira pois kärsimästä", vaikka siis eivät aiemmalla kyttäyksellä olleet edes ilmeisimmin huomanneet että se on jotenkin huonokuntoinen tai vanha. 

Minua naapuri haukkui eläinrääkkääjäksi ja hyvät ettei päälle käynyt, kun luuli minun ajelleen koirani karvattomaksi. Oli kuitenkin ihan luonnonnaku kiinanharjakoira kyseessä.

Vierailija
26/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa inhottava olo näistä vastauksista, kun kuitenkin tässä piti pohtia koiran hyvinvointia. Mutta mitäpä teidän kaltaisilta HUO RIlta voisi odottaa :D

Näkeekö sieltä laitoksen ikkunasta koiria vai onko sun huoneessa ikkunaa ?

Vierailija
27/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa inhottava olo näistä vastauksista, kun kuitenkin tässä piti pohtia koiran hyvinvointia. Mutta mitäpä teidän kaltaisilta HUO RIlta voisi odottaa :D

Tapa itsesi

Vierailija
28/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvitellaan, että kyseinen koira on nuori ja terve, eikä se tosiaan saa päivässä kuin kolme 200 metrin lenkkiä, niin kyllä, onhan se vähän.

Mutta sinä emmekä me tiedä, kuinka asia oikeasti on. Onko koira terve? Käykö omistaja koiran kanssa muualla pidemmillä lenkeillä/viekö metsään irti juoksemaan?

Jos koira ei selkeästi ole laiminlyöty, niin anna olla.

Toivottavasti mun naapurit ei oo yhtä kyyliä :D pieni rotuinen koiramme ei kahden ensimmäisen kuukauden aikana (2-3kk ikäisenä) viihtynyt ulkona sitten tippaakaan, hyvä että tarpeilla sain käytettyä, ja "lenkit" oli naurettavia pyrähdyksiä kodin lähellä.

Nyt 5kk ikäisenä jo oppinut tykkäämään ulkoilusta, ja käydään jo pidemmillä lenkeillä, mutta ei vieläkään niin pitkille lenkeille halua mitä itse mieluusti tekisin.

Vierailija
29/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo siis lopullinen tilanne? Ei ole kyllä mitään koiran elämää, jos ei pysty 100 metrin pyrähdystä pidempää matkaa loppuelämänsä aikana kulkemaan.

Vierailija
30/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät mihin se koiransa vie ja monta kertaa päivässä?

Vierailija
31/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pahemman luokan kyylä.

Vierailija
32/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkukoira käy talviaikaan vain tekemässä asiat ulos ja heti sisälle. Joskus kuivalla - 2 kelillä ehkä päästään hyvässä lykyssä korttelin ympäri.

Inhoaa märkää ja kylmässä ei kykene olemaan kuin pakollisen ajan. Ja yli kymmenen asteen pakkasella menee kantamiseksi. Eli lämmittelee sylissä, lasken maahan, taas lämmittelee sylissä, että saa asiansa tehtyä.

Itse lenkkeilisin mielellään koiran kanssa. Joudun ensin käyttämään koiran, viemään sen sisälle ja jatkamaan lenkille yksin.

Vierailija
33/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden koiran kanssa monasti 1,5h2h lenkille 12 jälkeen yöllä, ihanaa kun on vain minä ja koirani :) ja öinen kaupunki.. Naapurit kait miettii et voi noiden koiraa se ei pääse ulos kuin 2 päivässä ja tulee hirveä väli kun käydään 5 aikaan illalla ja seuraavaksi puolen päivän aikaan.. Nyt se nenä irti ikkunasta ja hanki elämä..

Vierailija
34/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa itsesi

Taisi osua oikeaan. Eikö ole vielä oikein löytynyt oikeanlaista lääkitystäkään?

Vierailija
35/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja tosiasiasta?

Vierailija
36/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvitellaan, että kyseinen koira on nuori ja terve, eikä se tosiaan saa päivässä kuin kolme 200 metrin lenkkiä, niin kyllä, onhan se vähän.

Mutta sinä emmekä me tiedä, kuinka asia oikeasti on. Onko koira terve? Käykö omistaja koiran kanssa muualla pidemmillä lenkeillä/viekö metsään irti juoksemaan?

Toivottavasti mun naapurit ei oo yhtä kyyliä :D pieni rotuinen koiramme ei kahden ensimmäisen kuukauden aikana (2-3kk ikäisenä) viihtynyt ulkona sitten tippaakaan, hyvä että tarpeilla sain käytettyä, ja "lenkit" oli naurettavia pyrähdyksiä kodin lähellä.

Nyt 5kk ikäisenä jo oppinut tykkäämään ulkoilusta, ja käydään jo pidemmillä lenkeillä, mutta ei vieläkään niin pitkille lenkeille halua mitä itse mieluusti tekisin.

Lisäksi koira on tosi riutuneen näköinen (voi anteeksi, kun tämän kerron teille)

Vierailija
37/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo siis lopullinen tilanne? Ei ole kyllä mitään koiran elämää, jos ei pysty 100 metrin pyrähdystä pidempää matkaa loppuelämänsä aikana kulkemaan.

Mistä sinä sen tiedät ja arvioit. Perhoskoirat ovat tosi seurallisia, ehkä saavat tyydytystä ihan vaan perhe-elämästä. Itse kyllä hankkisin koiralle "rullatuolin" että pääsisi ulkonakin revittelemään. 

Vierailija
38/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi koira on tosi riutuneen näköinen (voi anteeksi, kun tämän kerron teille)

Ota yhteys paikkakunnan eläinsuojeluun ja kerro sinne huolesi. Olet tehnyt sitten voitavasi. 

Vierailija
39/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, huolestuttavaa on myös se miten tiedät kuinka monta krt hän käy koiran kanssa ulkona?

Oon ollu sairaslomalla nyt jonkun aikaa ja vietän päivät pitkät kotona ikkunalla🙄 ja mies ja lapsetkin ovat pyynnöstäni hieman tarkkailleet tilannetta

Olisiko aika harkita töihinpaluuta? 233

Vierailija
40/46 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienikokoinen vanha koira, joka ei jaksa kuin yhden kunnollisen lenkin lonkkakulumien takia ja sitten kolme pientä kakkapissa-lenkkiä. Koira on muuten hyvässä kunnossa, iloinen, leikkisä ja pirteä sekä ruoka maistuu, joten ei sitä vielä viedä piikille, mutta tilanne luonnollisesti elää koko ajan ja koiran vointia seurataan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän