Naapuri vie koiransa lenkille 3 kertaa päivässä 100 metrin päässä olevalle kääntöpaikalle
Matkaa siis kertyy yhteensä reilusti alle kilometri päivän aikana. Onko tämä mielestänne huolestuttavaa?
Kommentit (46)
On, huolestuttavaa on myös se miten tiedät kuinka monta krt hän käy koiran kanssa ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen koira?
Muutaman vuoden ikäinen, mutta kyseessä on kylläkin melko pienikokoinen koira niin en tiedä liikunnantarpeesta🤔
Minkä ikäinen koira? Onko sairauksia jne? Onko tilanne ympäri vuoden näin, vai voiko kyseessä olla vain esim. sadekelejä verisesti vihaava koira? Mistä tiedät, ettei koiraa käytetä lenkillä esim. outoon aikaan? Kyyläätkö naapuria 24/7?
Vanhat koirat eivät aina halua pitkille lenkeille. Jos koira tekee stopin ja alkaa vetämään kotiin ei sitä voi väkisin raahata. Tästä tapauksesta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
On, huolestuttavaa on myös se miten tiedät kuinka monta krt hän käy koiran kanssa ulkona?
Oon ollu sairaslomalla nyt jonkun aikaa ja vietän päivät pitkät kotona ikkunalla🙄 ja mies ja lapsetkin ovat pyynnöstäni hieman tarkkailleet tilannetta
Miten voit tietää tämän. Et millään pysty vahtimaan ketään noin intensiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minkä rotuinen koira?
Mikä keli?
Rodusta en ole varma, mutta tosi pienikokoinen ja pitkäkarvainen. Ja tekee tätä tosiaan ympäri vuoden kelistä riippumatta.
Sama täällä, tosin ei taida saada edes sitä 100 m lenkkiä. Jotenkin outoa että otetaan koira jota käytetään vaan pihapuskassa asti tai talon kulmalla. Kyse keskikokoisesta koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu sairaslomalla nyt jonkun aikaa ja vietän päivät pitkät kotona ikkunalla🙄 ja mies ja lapsetkin ovat pyynnöstäni hieman tarkkailleet tilannetta
Olisin enemmän huolestuneempi sinun terveydestäsi. Kuka nyt käskee lapsia vahtimaan naapureita...
Vierailija kirjoitti:
Miten voit tietää tämän. Et millään pysty vahtimaan ketään noin intensiivisesti.
Miksihän en voisi? Olen nyt ollut jonkin aikaa huolissani koirasta ja katsonut perään tarkemmin mies ja lapset apuna
Niin meidänkin koiraa viedään, juuri nytkin. Mutta sen lisäksi sen kanssa käydään kunnon lenkillä kahdesti päivässä. Paitsi sadepäivinä. Kunnon sateessa koiramme kääntyy jo postilaatikolta takaisin :) Pieni koira kyseessä ja tämä on sille rodunomaista, ettei halua kastua.
Kotona onkin sitten hurja meno, kun koiran kanssa juostaan ja leikitään.
Ihan kuin mun naapuri paitsi että se ramppaa varmaan lähemmäs kymmenen kertaa päivässä sen sata metriä. Koira tekee tarpeet ja heti sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin eniten huolestuttaa.
Entä jos käyvät autolla koirapuistossa tai jossain muualla ulkoilemassa? Jos niillä on vaikka koirakaveri jonka treffaavat jossain kauempana? Mä itse työttömänä käyn lenkillä öiseen aikaan, ihanan rauhallista.
No huhhuh mitä kyttäystä. Meillä pieni perhoskoira, jolla sellainen sairaus, että toinen jo kuolioon mennyt reisiluun pää piti poistaa kokonaan. Tämä jalka käytännössä siis vain lihasten varassa. Eläinlääkäri sanoi, että opettakaa käymään sisällä kissan laatikossa, monet kääpiökoiran omistajat tekee kuulemma terveidenkin koirien kanssa näin. Silti käymme joskus esimerkiksi juuri sadan metrin pyrähdyksillä, että koira pääsee välillä ulos. Itse rakastan pitkiä ja reippaita lenkkejä ja surettaa käydä ilman koiraa. Että jotain rajaa nyt siihen kyttäykseen ja tuomitsemiseen, et voi tietää mikä heidän tilanne on.
Minkä ikäinen koira?