Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoa ei tule raskausaikana?

Vierailija
19.01.2020 |

Joka paikasta saa lukea kuinka maitoa alkaa tihkumaan jo loppuraskaudesta. Itselläni ei tällaista ole tapahtunut, eikä rinnoissakaan ole erityisiä muutoksia ollut. Onkohan normaalia, ettei maitoa ole alkanut tulemaan vielä edes tippoja ja ennustaako tämä kuinka imetyksen kanssa käy?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei maitoa tullut raskausaikana eikä oikein synnytyksen jälkeenkään. Kaikkeni kyllä yritin ja imetyksen epäonnistuminen oli minulle kova pala. Onneksi nykyään korvikkeet on ihan hyviä.

Vierailija
2/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mullakaan. Maito nousi vasta synnärillä. AA-kupin rinnoilla imetin 11 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei maitoa tullut raskausaikana eikä oikein synnytyksen jälkeenkään. Kaikkeni kyllä yritin ja imetyksen epäonnistuminen oli minulle kova pala. Onneksi nykyään korvikkeet on ihan hyviä.

Kiitos kokemuksesi jaosta. Itselleni voisi myös olla melko kova pala, mutta tosiaan onneksi on korvikkeet :)

Ap

Vierailija
4/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mullakaan. Maito nousi vasta synnärillä. AA-kupin rinnoilla imetin 11 kk.

Kiva kuulla ettei ihan kaikilla ole tullut, vaikka imetys onkin onnistunut. Antoiko hoitaja neuvolasta jotain ohjeita maidonnousun edistämiseksi loppuraskaudesta?

Ap

Vierailija
5/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro välttämättä mistään. Maitohan varsinaisesti nousee rintoihin vasta synnytyksen jälkeen. Mulla on noussut joka kerta vasta synnytyksen jälkeen, ennen sitä ei tule tisseistä mitään. Ja mä sentään olen imettänyt aluksi raskausaikana kahta lastani eli maitoa tuli raskauden alussa, mutta tyrehtyi lähestyttäessä raskauden puoliväliä. Olisin siis imettänyt edelleen, mutta maitoa ei vain enää tullut. Sitten kun vauva oli syntynyt, niin noin vuorokaudessa maito nousi voimakkaasti ja sitten sitä piisasikin taas.

Vierailija
6/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerro välttämättä mistään. Maitohan varsinaisesti nousee rintoihin vasta synnytyksen jälkeen. Mulla on noussut joka kerta vasta synnytyksen jälkeen, ennen sitä ei tule tisseistä mitään. Ja mä sentään olen imettänyt aluksi raskausaikana kahta lastani eli maitoa tuli raskauden alussa, mutta tyrehtyi lähestyttäessä raskauden puoliväliä. Olisin siis imettänyt edelleen, mutta maitoa ei vain enää tullut. Sitten kun vauva oli syntynyt, niin noin vuorokaudessa maito nousi voimakkaasti ja sitten sitä piisasikin taas.

Hyvä kuulla :)

Ap

Vierailija
7/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut minullakaan, synnytyksen jälkeen maitoa kyllä nousi hyvin, mutta ei minun silti tarvinnut käyttää mitään rintalappujakaan ylivuodon takia. Joillainhan paita kastuu, kun vain kuulevat vieraan vauvan itkua, itsellä ei onneksi tätä ongelmaa ollut. Imetys oli alkuun vaikeaa suihkutissiefektin takia, mutta vauvan kasvaessa hän onneksi oppi siihen.

Vierailija
8/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut minullakaan, synnytyksen jälkeen maitoa kyllä nousi hyvin, mutta ei minun silti tarvinnut käyttää mitään rintalappujakaan ylivuodon takia. Joillainhan paita kastuu, kun vain kuulevat vieraan vauvan itkua, itsellä ei onneksi tätä ongelmaa ollut. Imetys oli alkuun vaikeaa suihkutissiefektin takia, mutta vauvan kasvaessa hän onneksi oppi siihen.

Hyvä ettei tämä nyt automaattisesti merkkaa imetyksen epäonnistumista. Uskallan siis odotella rauhallisin mielin synnytystä :)

Ap

Vierailija
9/9 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Itselläni tuli maitoa jo 7 kk kohdalla ja paljon. Älä ota stressiä. Kaikki eivät pysty imettämään ollenkaan. Ei he silti sen huonompia äitejä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä