Tammenterhot keskellä viikkoa!
Kommentit (31)
Ja jo alustavasti oikein mukavaa Juhannuksen odotusta..
Itseä jo jonkin verran jännittää, silloin kun olisi tarkoitus paljastaa vauvauutinen vanhemmille.
Mulla on aina ollu aika hyvä veri, nytkin oli mittauksessa 141. Eli aika paljon saa heikentyä, et rautaa pitäis napsia..
Vähän kiirus töissä, joten toivotan vain oikein mukavat illanjatkot kaikille ja hauskaa juhannusta & komeita kokkoja! =)
Selkäkivusta joku kyseli (olikohan Zatu?).. Mulla on ollut sitä plussaamisesta lähtien eli jo kuukauden!! Ja todellakin iskiashermo puristuksissa. Kipuilee, vihloo oikeaan pakaraan ja reiteen sekä eteen että taakse. Välillä koko oikeaa jalkaa särkee ja jomottaa. Myöskin lonkkaa ja nivusta särkee ja vihloo. Gynekologi ja ortopedi olivat sitä mieltä että johtuu raskaushormonien aiheuttamasta turvotuksesta kudoksissa. (Neuvolalääkärin mielestä ei johdu raskaudesta!) Yleisempää iskiaskipu on tietysti loppuraskaudessa mutta jollain se oireilee jo alussa juuri hormonimuutosten takia! Olen tällä hetkellä sairaslomalla, koska työni on niin fyysistä ennenkuin aloitan toimistolla elokuussa, kesäloman jälkeen. Neitiä odottaessa mulla oli ihan sama vaiva alkuraskaudessa (ei ehkä ihan näin kauan ja voimakkaana kuin nyt). Kivut alkoi silloin helpottaa kun vatsa pullahti eteenpäin.
Raskausoireista tulikin mieleen et kumpaa mielestänne odotatte? Mä olen satavarma et toinen tyttö tulossa juuri tämän samankaltaisen alkuraskauden takia. Poikaa odottaessa kun ei ollut mitään vaivoja, ei edes pientä kuvotusta. Mutta saas nähdä sitten aikanaan... Olo on tänään ollut ihan siedettävä, mitä nyt aamupäivällä metrossa nieleskelin pahaaoloa. Ja vain pientä jomotusta alaselässä. Josko tämä alkais pikkuhiljaa helpottamaan?!
Juhannuksena mennään oman perheen kesken Ruotsin risteilylle. Kokeillaan vähän erilaista juhannusta tällä kertaa perinteisen mökkeilyn sijaan.
Ihanan helteistä Juhannusta kaikille!
t. Hermione
ps. Mäkin niitä Beijaflorin ultrakuulumisia kuumeisesti odottelen...
Täällä ollaan yhtä hymyä. Hälytys oli väärä ja vauvalla oli kaikki erinomaisesti. Tällä kertaa oli aivan ihana lääkäri, mutta hän olikin toisen asuinalueen puolelta. Ultrasi ja sanoi, että minua ei olisi saanut pelotella, koska olen niin laiha, että pieni kohtu johtuu luultavasti siitä. Mittaili siinä pikkuista aikansa ja lopputulokseksi LA siirtyi taas päivällä eteenpäin, eli 8.1 on ja siinä pysyy, koska ultraan ei enää mennä.
Jes, oon niin ikionnellinen ja mieskin ihan liikuttui puhelimessa kun soitin ultran jälkeen. Huh, nyt voin keskittyä ja ottaa ilon irti häistämme, jotka ovat jo ensi viikon lauantaina. En varmaan ehdikään nyt palstailemaan noin kolmeen viikkoon, kun häitten jälkeen on matkailua tiedossa:)
Kiitos ihan tosi paljon tuesta, en ois muuten ollenkaan rauhoittunut ja viikko olisi ollut aivan hirveä. Nyt on kaikki niiiiin hyvin!
Beijaflor rv 11+2
Todella ihania uutisia!!!!! Nyt voi hyvillä mielin jatkaa raskauden nauttimisesta!!!! Oli varmasti aivan hirveä viikko (eikös se viime viikon puolella ollut se lääkäri??). Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!!!
Toivottavasti muutkin saavat huomenna hyviä uutisia... Huomenna niitä sitten jännätään!!!!
Nyt iltapuurolle ja koisimaan!!! =)
-E-10+
Eikä enää sit kellekään muullekaan mitään ikäviä uutisia täällä, eikös joo!? :)
Omasta voinnista vielä sen verran, että olo on edelleen vähän liiankin hyvä. Parina aamuna oon käyny kilometrin verran polskuttelemassa, edelleenkään ei väsytä normaalia enempää, eikä mitään muutakaan " outoa" oo ilmaantunut. Ei edes mitään mielihaluja, ellei ruokaa noin ylipäätään voi laskea.. (vastaus yhteen gallupiin, paino nous aika nopeasti sen 2kg jatkuvan nälän ja syömisen seurauksena)
Ultrasta reilu viikko, mutta kaipa siellä mahassakin hyvin mennään. Jännää miettiä, et missä vaiheessa se vauvamaha alkais näkyä niin, että ulkopuolisetkin voivat arvata.. Kokemuksia??
Mutta niin isosta asiasta on kyse, että helposti vaan huolestuu ties mistä. Saas nähä mitä käy, kun vauva syntyy...sittenhän ne oikeat huolenaiheet vasta alkaakin:)
Nyt voi tosiaan vaan nauttia raskaudesta, voikun vatsa kasvaisi kohta:)
Ihanaa,et kaikki oli hyvin!!!!!
Nyt kaikille oikein onnellista odotusta!Siirryn itse myöhemmin tuonne kuumeilupuolelle,kunhan tunnen päässeeni tästä kokemuksesta yli.
Lämpimin terveisin:Lumina
Hermione kyseli raskausoireista. Kaksi aiempaa ovat olleet poikia ja mitään oireita tissien turvotusta lukuunottamatta ei ole alussa ollut. Väsymys tuli myöhemmin ja mitään oksetuksia ei ole ollut ollenkaan. Olisikohan nyt masussa tyttö, kun kaikki on päinvastoin? Olo pääsääntöisesti kamala.
Noh, ei saa innostua, kun ei ultrassa ole käyty. Hitsi, pääsis jo. Valitan joka päivä kamalaa oloani, enkä edes tiedä, onko se aiheellista.
Mukavaa juhannusta! :)
huh, vihdoin kotona. aamulla menin seiskaan, päivällä kävin kotona pikaseen ja sit pariks tunniks polttaripalaveriin. voi kun ensi yönä saisi nukuttua, viime yönä oli kyllä niiiiiin kuuma että heräsin moneen kertaan siihen et olin ihan hiessä. mies joka lämpimistä keleistä tykkää nukkui tietty hyvin, nautti aamulla nihkeästä olostaan :P
emma04 ja zatu: ihanaa, joku ymmärtää mua. mäkin yöllä hereillä ollessani kuuntelin, et ihanaa, nyt sataa. mutta pah, ei jatkunut enää tänään... emma, sinulla tuntuu olevan kiva hoitsu, hieno homma:), kun noita huonoja kokemuksia kuulee niin paljon:( zatu: tuota samaa " noloa" vessassa tarkastelukäynneillä käymistä myös täällä:)...
petrapan: no niin, nyt se on ohi, eka käynti. aika samalla kaavalla tuntuu menevän... mutta onneksi sentään meni hyvin, ja sait kuulla äänet. tiellä meinas kans tippa tulla silmään, mut ei ihan. oon kyllä varma et huomenna jos vauvan kunnossa nään, niin ei pysty kyllä estään... :,I
ardisia: täällä ei hirveesti oo viilentynyt:( sais kyllä jo helpottaa nää helteet. mulla oli ekalla neuvolakäynnillä hb jotain 125 paikkeilla, en muista tarkkaan.
beijaflor: ihanaa että sulla kaikki ok:) pääset hyvillä mielin jussin viettoon. kyllä noissa lääkäreissä on eroa...
mut nyt ei tän kummempaa. täytyy koittaa saada nukuttua. vaikka kyllä voi olla että tää kuumuus häiritsee:( puhumattakaan huomen aamulla puoli ysin aikaan olevasta ultrasta, jossa voi nähdä vauvelin ekan kerran, sehän ei jänskää yhtään.... eipä!
tikru ja simppis 12+5
[color=blue]Tigger [color=maroon]tuli tuossa käytyä sitten anoppilassa peseen se auto niin tuli sielläkin hetki, että voi ei mitä " lorahti" pöksyyn. Siis ei vois tympeempää oiretta varmaan olla tai no ehkä kuitenki se, että masu toimii ihmeellisesti. .
Anoppi ihan varmasti katteli mun masua jotenki pitkään tai sit oon jo vainoharhanenki ;D
Zatu, joka palaa Geren seuraan ja hot roddien. .
[color=blue]Emma ja Maria [color=violet]kiitos :) muistelinki hämärästi, että valkovuodon lisääntyminen vois olla normaalia. . .mutta ku akka on jo 4v niin sitä on kerenny unohtuu kaikenlaista.
[color=blue]Ardisian galluppiin [color=maroon]että minulta ei eka neuvolassa otettu hemppaa. Huomasin sen itekki myöhemmin ja jäin ihmettelemään sitä. Jos se katotaan sit seuraavalla kerralla tai ku eilen oli labra niin, jos se oli liitetty muitten verikokeitten joukkoon. Muutenki nyt huomannu erilaisuutta tässä neuvolassa, kun viitisen vuotta sitten toisen paikkakunnan.
Taian lähtee käymään naapurissa ukon porukoilla pesaseen auton. En jaksa nyt pestä sienellä, ja kun meiän painepesuri on rikki niin pitää käyttää hyväksi sukulaisia ;)
Illan jatkoja.