Tyttärelle 18-vuotislahjaksi auto vai timanttikorvikset?
Minä olen auton kannalla, mies haluaa ostaa timanttikorvikset.
Auto olisi Audi A3 Sportback. Tyttö on parhaillaan autokoulussa.
Korvikset 2x 0,5 ct briljanttihionta. Tyttö on toivonut korviksia, koska hän ei ole käyttänyt koruja juurikaan eikä niitä sitten olekaan.
Kumman lahjan te ostaisitte?
Kommentit (72)
Auto. Ajokortin saatua on tärkeä ajaa, että autokoulussa saadut taidot kehittyvät ja ajamiseen tulee rutiini. Auto auttaa kesätöiden saamiseen, opiskelupaikkaan ajamiseen, kavereiden kanssa kulkemiseen.
Timanttikorvikset nyt vaan ovat. Ihan kivat, mutta mitä niillä oikeastaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Auton arvo tippuu. Korkealaatuisten timanttien arvo voi nousta paljonkin.
Autotestien mukaan Golf on parempi ajettava kuin a3, joten sellainen (sama tekniikka siis molemmissa). Silloin jää rahaa vielä ihan kivoihin korviksiin, ja autossakaan ei tarvitse kompromissata, kun kuitenkin on paljon parempi.
Lisään vielä että Golf on tosi kiva ajaa, olen ajanut vm 2017 kaksi kertaa! Ja myös mm. Zuckerberg ajaa kyseisellä autolla, eli kyllä kehtaa tyttäresikin!
Se vielä, että A3 maksaa n 25 000 € vähän varustelusta riippuen. Käytettyähän ei voi lahjaksi ostaa, eikä meille ole käytettyjä Ostettu muutenkaan. Autokouluhan me maksetaan jo.
Korvikset, joita mies on katsellut n 11 000 €. Miehen mukaan autoa ei tarvitse ostaa, asutaan Hgin keskustassa ja perheessä on jo 2 autoa. Tallipaikat tai lähinnä pysäköintihallipaikat on noin 2000 - 3000 vuosi jne jne.
Ymmärrän kyllä nämä pointit ja tietenkin sen, että tyttö itse toivoo korulahjaa. Lisäksi mies sanoo, ettei tyttö oikeasti tarvitse omaa autoa, kun on vielä vuoden lukiossa, sitten ehkä välivuosi ulkomailla ja yliopistoon tai kauppakorkeaan. Eli ei sillä mitään työmatkoja ajeltaisi. Ei nykyajn helsinkiläisnuoret tarvitse kuulemma autoa mihinkään.
Olen kai sitten itse niin ”juntti” miehen sukuun verrattuna, että olisin itse ollut onnesta soikea, jos olisin saanut oman auton 18-vuotiaana. Olen syntynyt -68 Ja asuin nuorena maalla, jossa kaikkeen, harrastuksiin, kauppoihin ja kouluunkin oli hyvä olla oma kulkupeli. Sain sitten äitini vanhan bemarin kun ajoin kortin :)
Minusta timanttikorvikset tuntuu niin turhalta lahjalta autoon verrattuna, suorastaan tuhlaukselta.
Me ostimme kaikille kaksiot ja autot, opiskelun maksoivat isovanhemmiltaan saaduilla rahoilla, vaari maksoi kaikkien vastikkeet kunnes menivät töihin. Mummut ostivat heille laatukellot, jotka säilyttävät arvonsa.
Minä ostaisin sinuna auton ja asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Nousukas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi olla näin typerä. Sillä autolla pääsee vaikka vuorotyöhön toiselle paikkakunnalle.
timanttikorviksilla tekee mitä? Rihkamakorviksia saa muutamalla eurolla
Veikkaan että apn tytön ei tarvitse tehdä töitä elääkseen.
Eipä tuollaiset audit paljoa käytettynä maksa, eikä noin vaatimattoman kokoiset timanttikorutkaan
Tuota, kyllä 0,5 karaatin timantti on aika iso. Korviksiin niitä tulee kaksi. Joten laadusta riippuen...
https://www.tillander.fi/tuote/091-2-x-0-50/
Mutta itse olen silti auton kannalla.
Auto ehdottomasti. Enemmän hyötyä pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton arvo tippuu. Korkealaatuisten timanttien arvo voi nousta paljonkin.
Autotestien mukaan Golf on parempi ajettava kuin a3, joten sellainen (sama tekniikka siis molemmissa). Silloin jää rahaa vielä ihan kivoihin korviksiin, ja autossakaan ei tarvitse kompromissata, kun kuitenkin on paljon parempi.
Lisään vielä että Golf on tosi kiva ajaa, olen ajanut vm 2017 kaksi kertaa! Ja myös mm. Zuckerberg ajaa kyseisellä autolla, eli kyllä kehtaa tyttäresikin!
Mulla on vm 2018 Golf ja on todella hyvä ajaa.
Oma tyttöni täyttää kohta 18v eikä ole edes reikiä korvissa, ei pidä koruista. Eli auto se olis, JOS sellaista tarvitsisi, mutta ei tarvitse. Me ei olla vielä edes ajateltu mikä lahja vois olla. En muista, sainko itsekään sen kummempaa 18v lahjaa =)
Kun on kaikkea mitä oikeasti tarvitsee ei ole niin mammonan perään. Se ei tee onnelliseksi, oikeasti. Minä tiedostin sen kun täytin 18v, ja niin tajuaa oma tyttönikin. *ylpeä hänestä*
Kuka maksaa auton kulut. Siis vakuutus on kallis vasta-alkajalle.
Tietysti ostatte molemmat. Eihän nuo ole mitenkään vertailukelpoisia asioita keskenään.
Eikö ole muita vaihtoehtoja?Joo korvikset turhuus ,mutta niin vähän autokin keskustassa asuvalle jos vasta opiskelee ja voi lainata autoa perheestä.Esim hyvä kello tms?
Kuinka käytännölliset tuon ikäisellä on nuo korvikset? Minulla on 0.5 ct kihlasormuksessa ja yksi kivi maksaa puhtaana kuitenkin useamman tuhat euroa. Arkikorviksina käytän kuitenkin hopeaan istutettuja zirkoneja, olen nelikymppinen nainen. Nuorena tyyli on usein kokeilevampi ja huolettomampi, suosin silloin harvoin klassisia koruja.
Minä antaisin ison lahjoituksen rahastoon tai sitten sähköauton.
Vierailija kirjoitti:
Se vielä, että A3 maksaa n 25 000 € vähän varustelusta riippuen. Käytettyähän ei voi lahjaksi ostaa, eikä meille ole käytettyjä Ostettu muutenkaan. Autokouluhan me maksetaan jo.
Korvikset, joita mies on katsellut n 11 000 €. Miehen mukaan autoa ei tarvitse ostaa, asutaan Hgin keskustassa ja perheessä on jo 2 autoa. Tallipaikat tai lähinnä pysäköintihallipaikat on noin 2000 - 3000 vuosi jne jne.
Ymmärrän kyllä nämä pointit ja tietenkin sen, että tyttö itse toivoo korulahjaa. Lisäksi mies sanoo, ettei tyttö oikeasti tarvitse omaa autoa, kun on vielä vuoden lukiossa, sitten ehkä välivuosi ulkomailla ja yliopistoon tai kauppakorkeaan. Eli ei sillä mitään työmatkoja ajeltaisi. Ei nykyajn helsinkiläisnuoret tarvitse kuulemma autoa mihinkään.
Olen kai sitten itse niin ”juntti” miehen sukuun verrattuna, että olisin itse ollut onnesta soikea, jos olisin saanut oman auton 18-vuotiaana. Olen syntynyt -68 Ja asuin nuorena maalla, jossa kaikkeen, harrastuksiin, kauppoihin ja kouluunkin oli hyvä olla oma kulkupeli. Sain sitten äitini vanhan bemarin kun ajoin kortin :)
Minusta timanttikorvikset tuntuu niin turhalta lahjalta autoon verrattuna, suorastaan tuhlaukselta.
Minä ostin tytölle ajokortin ja auton ja lupasin maksaa auton kulut lukio loppuun saakka. Pidin törkeänä että oppii sujuvan ajotaidon ja oppii myös pitämään huolta autosta kaikin puolin:tankkaamaan, katsastamaan, huollattamaan, hoitamaan maksut, vaihtamaan renkaat jne. Tytär huomasi pian ettei hänellä opiskeluaikana ole varaa pitää autoa. Hän möi auton ja sai siitä hyvät opiskelurahat.
Yksi asia mistä puhutaan liian vähän on muuten naisen turvallisuus. Julkisen liikenteen käytössä on riskejä varsinkin iltaisin ja öisin. Isommat riskit on niillä jotka joutuvat pyytämään kyytejä milloin keneltäkin. Tuttu poika tai naapurin mies jne ovat kaikki potentiaalisia ahdistelijoita. Siksi nuorella naisella pitää olla oma auto.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Hyvä lahja? Käyttöoikeus omaan tiliin joka ollut vanhempien nimissä. Jos säästöjä siinä niin voi käyttää ensikämpän takuuvuokraan
Paras lahja, jonka vanhempi voi antaa lapselleen, on opettaa hänet käyttämään rahaa viisasti siten, että hän tulee omilla rahoillaan toimeen. Se, että laitetaan rahahanat auki ilman minkäänlaista vastuuta on huonoin vaihtoehto. Ehdottomasti lapselle on omat rahat, joita hän voi hallita itse ja ottaa niistä vastuun. Muuten lapsi on mamin lompakolla vielä kuusikymppisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Hyvä lahja? Käyttöoikeus omaan tiliin joka ollut vanhempien nimissä. Jos säästöjä siinä niin voi käyttää ensikämpän takuuvuokraan
Paras lahja, jonka vanhempi voi antaa lapselleen, on opettaa hänet käyttämään rahaa viisasti siten, että hän tulee omilla rahoillaan toimeen. Se, että laitetaan rahahanat auki ilman minkäänlaista vastuuta on huonoin vaihtoehto. Ehdottomasti lapselle on omat rahat, joita hän voi hallita itse ja ottaa niistä vastuun. Muuten lapsi on mamin lompakolla vielä kuusikymppisenäkin.
Luin huonosti aiemman viestin. Kyseessä olikin lapsen oma tili, jolloin vastuu menee oikein ja lapsi käyttää silloin omia rahojaan eikä vanhempien rahoja.
Oletko ajatellut ap miltä tuntuu saada lahjaksi käyttöesine? Ehdottomasti ei vispilä, kaulin tai auto. Sillä vaan alistat tyttäresi naisen asemaan ja perjantai kuskiksi.
Timantti on paljon järkevämpi lahjana, se on oikeaa rakkautta, kun sillä ei voi tehdä mitään.
Anna lahja tatuointi liikkeeseen.
Meillä poika toivoi autoa toiveena oli uusi Dacia Sandero, mutta ostettiin kuitenkin saman hintaiset kalvosinnapit ja Jopo polkupyörä.
Carina on kova sana! Puppelit ajelee audeilla ja bemmeillä.