Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ADHD-tarkkaavaisuushäiriö on psykiatrian suurin huijaus

Vierailija
18.01.2020 |

adhd-yksi-psykiatrian-suurin-huijaus

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2015/10/adhd-yksi-psykiatrian-suurin-…

Tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriöllä tarkkaavaisuus- eli keskittymishäiriö sekä hyperaktiivisuuden häiriö ADHD:hen (attention-deficit hyperactivity disorder)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16209671/adhd-tarkkaavaisuushairio-on-p…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd teinini on hyvin tietoinen näistä lääkkeistä, joita USA:ssa ja Suomessakin määrätään tarkkaavaisuushäiriön hoitoon.

Kun hänelle määrättiin ensimmäisen kerran lääkettä olin se minä joka hermoili, nyttemmin se on nuori itse.

Adderall on myrkkyä!

Vierailija
2/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni esim. kuulento on tuota suurempi huijaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, perustan mielipiteeni neurologisista vaivoista juuri noin luotettaviin lähteisiin.

Medikinet on muuttanut koko elämäni suunnan ja ilman sitä en olisi koskaan saanut edes tietää millainen olotila normaaleilla ihmisillä on. Sittemmin en edes tarvitse sitä niin usein, koska opin sen avulla niin hyviä toimintatapoja ja ymmärsin mistä keskittymisessä ja rauhallisuudessa edes on kyse.

Kauheeta myrkkyä joo noin muuten. Ihan hirveä harmi kun pitkäaikaistyötön ja masentunut nuori aikuinen muuttikin elämänsä suunnan, opiskeli yliopistotutkinnon huippuarvosanoin ja sai nousujohteisen ja kiinnostavan uran.

Vierailija
4/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aloittajalla jotain perusteita ja todisteita väitteensä tueksi?

Vierailija
5/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais vaan tulla mainostamaan blogiaan.

Vierailija
6/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että tuosta psykiatrisesta huijauksesta kärsivät kuitenkin reagoi niihin lääkkeisiin. Näkyypä se jopa niiden aivoissa.

Mulla on ihan lähipiirissä näitä psykiatrin jekkuun joutuneita. Siskon lapsella on adhd, on villi ja äänekäs huomionhakuinen haastava lapsi. Concertaa saatuaan muuttuu ihan erilaiseksi. Provohan tämä on, silti kannattaa tutustua faktoihin ennen kuin provoaa.

Vierailija
7/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, että tuosta psykiatrisesta huijauksesta kärsivät kuitenkin reagoi niihin lääkkeisiin. Näkyypä se jopa niiden aivoissa.

Mulla on ihan lähipiirissä näitä psykiatrin jekkuun joutuneita. Siskon lapsella on adhd, on villi ja äänekäs huomionhakuinen haastava lapsi. Concertaa saatuaan muuttuu ihan erilaiseksi. Provohan tämä on, silti kannattaa tutustua faktoihin ennen kuin provoaa.

Omia suosikkiväitteitäni:

-Adhd-lääkkeisiin jää koukkuun

-Adhd-lääkkeet lisäävät älykkyyttä ja niiden vaikutus perustuukin siihen, eikä sairauden hoitoon

-Adhd-lääkkeet vilkastuttavat entisestään ja toimivat samoin kuin piri normaaliaivoisilla, eli tuottavat myös mielihyvää

-Adhd-lääkkeet pilaavat lapsen tulevaisuuden, muuttavat aivot puuroksi ja kannustavat narkomaaniksi

-Vain lapset syövät adhd-lääkkeitä. Ja vain poikalapset

-Rauhalliseksi ja keskittymiskykyiseksi lääkitty rasavilli, muita terrorisoinut ja itsekin kärsinyt adhd-lapsi on lääkitty hiljaiseksi, että vanhemmat saavat olla rauhassa

-Adhd on ominaisuus, ei vaiva, joten sitä on hullua lääkitä, koska eihän ihminen tarvitse keskittymiskykyä mihinkään. Päitä sitten tunteidensäätelyä

-Adhd kuitenkin häviää aikuisena, joten miksi tehdä asialle mitään, sehän on vain lasten sairaus ja johtuu huonosta kasvatuksesta

Vierailija
8/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En klikannut koko blogia. Mua kiinnosta ihmisten blogit. Mutta siis olen maltillisesti sitä mieltä, että ns. ADHD:ssä olisi paljon tutkittavaa ja purettavaa. Tuntuu nykyaikana helpompaa olevan jonkin diagnoositarran lätkäiseminen kuin tilanteen asiallinen tutkiminen.

Vierailija
9/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeisiin jää koukkuun.

Sivuvaikutuksia on paljon.

Hoitaa häiriköt hiljaisiksi, niinhän jokainen on kun annetaan riittävä määrä rauhoittavaa.

Syöttäkää vaan lapsillenne, itse hakisin apua muilla keinoilla, niitäkin on saatavilla. Tärkeintä on ymmärtää, että kuseessä on ihmisen ominaisuus eikä sitä pidä lääkitä pois vaan sen kanssa opitaan elämään kun ymmärrys ominaisuutta kohtaan kasvaa. Jokaisen pitäisi mahtua tähän maailmaan omana itsenään.

Vierailija
10/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Jos on olemassa pilleri joka tekee häsläreistä kunnollisia veronmaksajia ni kai niitä nyt syödään?

Vierailija
11/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaa häiriköt hiljaisiksi, niinhän jokainen on kun annetaan riittävä määrä rauhoittavaa.

Syöttäkää vaan lapsillenne, itse hakisin apua muilla keinoilla, niitäkin on saatavilla. Tärkeintä on ymmärtää, että kuseessä on ihmisen ominaisuus eikä sitä pidä lääkitä pois vaan sen kanssa opitaan elämään kun ymmärrys ominaisuutta kohtaan kasvaa. Jokaisen pitäisi mahtua tähän maailmaan omana itsenään.

Mutta jos sen adhd-tapauksen on itsensä helpompi ja mukavampi olla omana itsenään maailmassa, kun lääkitys on kohdallaan?

Vierailija
12/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ADHD ole nykyajan muotidiagnoosi?

Vierailija
13/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihanaa kun mun päässä ei ole enää hurrikaani!" sanoi 10v tyttö pian lääkityksen aloittamisen jälkeen. Myönteinen vaikutus näkyi kotona ja koulussa, opettajakin vitsaili Wilmaviestissä  heillä on vallan uusi tyttö luokassa  ja niinhän siellä tavallaan olikin. Surettaa vain, ettei lääkitystä saatu heti koulutaipaleen alussa...

Vierailija
14/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
15/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.  Ne päihdeongelmaiset, elämähallintansa menettäneet neljä,viisikymppiset ovat niitä AHD-lapsia jotka eivät saaneet  diagnoosia ja "lääkkeenä" toimi remmi.

Vierailija
16/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten aikuiset? Mieheni sai ADHD-diagnoosin ja lääkityksen aikuisena. Elämä muuttui kertaheitolla helpommaksi, enää ei torkahdellut jatkuvasti, ei säheltänyt koko aikaa, pääsi yliopistoon ja eteni urallaan.

ADHD-aivot ovat fysiologisesti erilaiset kuin tavallisen ihmisen aivot. ADHD:ssa aivot yrittävät sammuttaa itsensä ja pysyäkseen hereillä ihminen etsii jatkuvasti jotain stimulaatiota, kuten vaikka jalan heilutus, ja keskittymiskyvyttömyys tulee tästä.

Ei lähellekään kaikkia diagnosoida lapsina ja lääkitys ei ole ensimmäinen kokeiltava hoitomuoto.

Vierailija
17/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva homma, kun itse sain diagnoosin vasta yli kolmekymppisenä. Monta koulua jäänyt kesken, jatkuvaa alisuoriutumista jne. Neurologin mukaan älykkyydessäni ei ole vikaa. Nyt yritän saada ensimmäistä yliopistotutkintoani ulos. 

Mutta kai se sitten on niin että joku palstalainen tietää paremmin kuin koulutettu neurologi. 

Vierailija
18/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva homma, kun itse sain diagnoosin vasta yli kolmekymppisenä. Monta koulua jäänyt kesken, jatkuvaa alisuoriutumista jne. Neurologin mukaan älykkyydessäni ei ole vikaa. Nyt yritän saada ensimmäistä yliopistotutkintoani ulos. 

Mutta kai se sitten on niin että joku palstalainen tietää paremmin kuin koulutettu neurologi. 

Se neurologi on lääkefirmojen uskollinen sylikoira.

Vierailija
19/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En klikannut koko blogia. Mua kiinnosta ihmisten blogit. Mutta siis olen maltillisesti sitä mieltä, että ns. ADHD:ssä olisi paljon tutkittavaa ja purettavaa. Tuntuu nykyaikana helpompaa olevan jonkin diagnoositarran lätkäiseminen kuin tilanteen asiallinen tutkiminen.

Ilman diagnoosia ei tule hoitoa.

Vierailija
20/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se neurologi on lääkefirmojen uskollinen sylikoira.

Minulla ei ole (vielä) lääkitystä eikä sellaista ole tyrkytettykään. Sen sijaan muita tukitoimenpiteitä on mietitty opintojen tueksi, haen kuntoutusrahaa nyt ja myös kuntoutuspsykoterapiaa on suositeltu. Neurologi piti kohdallani tuota psykoterapiaa kaikista tärkeimpänä.