Mitä sosiaalietuuksia saat joita ilmankin pärjäisit
Veikkaan että aika moni SOS.etuus on vain pelkkää lisätuloa monelle.
Kommentit (37)
Monethan säästää esim lapsilisät. Silloinhan ne tavallaan on turhia.
Lapsilisä.
Olisi pärjätty perheenä myös ilman mun työmarkkinatukea, jota sain muutaman kuukauden kun muutimme ulkomailta Suomeen. Se kuitenkin mahdollisti esim. paremmin syömisen. Lapsilisä on ihan vaan ekstraa ja menee suoraan lapsen tilille.
Asumistukea kela maksaa vähän yli 900 e/kk. Tosin tukea on hakenut vuokralaiseni, en minä. Pärjäisin ilman tuota rahaa, jos vuokralaiset itse sen maksaisi.
Esim lapsilisät voisi olla sidoksissa tuloihin. Korkeimmilla tuloilla ei mitään lapsilisiä tarvittaisi
Vierailija kirjoitti:
Esim lapsilisät voisi olla sidoksissa tuloihin. Korkeimmilla tuloilla ei mitään lapsilisiä tarvittaisi
Ei, vaan lapsilisä pitäisi lopettaa kokonaan ja sen sijaan alentaa veroja kaikilta. Pitää päästä eroon tästä ajatuksesta, että valtio on joku tukiautomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea kela maksaa vähän yli 900 e/kk. Tosin tukea on hakenut vuokralaiseni, en minä. Pärjäisin ilman tuota rahaa, jos vuokralaiset itse sen maksaisi.
En usko
En ole koskaan saanut suoraa rahallista tukea. Lapseton sinkku 50v.
Välillä kyllä ottaa partion kun ajattelee että maksaa veroja että ihmiset voi vedellä perusteettomia tukia itselleen.
En yhtikäs mitään. Olen 100 % nettomaksaja veroissa. En hyödynnä yhteiskunnan palveluja mitenkään, koska minulla ei ole lapsia ja olen täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
Et viitsinyt koskaan opiskella? Vai maksoiko isukki?
No työttömyystuki. Saisin kyllä töitä mutta ainakin toistaiseksi otan vähän iisimmin.
.
Suomi olisi vauras sivistysmaa ilman noita tukia ja niiden nostajia.
Kahden työssäkäyvän taloudessa pärjäisimme ilman lapsilisää. Mutta koska se on määritelty tulevaksi automaattisesti kaikille lapsiperheille, niin tulkoon. Meillä on vain yksi lapsi, joten lapsilisä on vajaan satasen kuussa.
En hae enkä ole hakenut koskaan sellaisia tukia, joita en oikeasti olisi tarvinnut.
Viime vuonna eräät sairauskulut. Olihan se yllätys kun itse olin varautunut ne maksamaan mutta sitten selvisi että saankin hoidot lähes ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
En yhtikäs mitään. Olen 100 % nettomaksaja veroissa. En hyödynnä yhteiskunnan palveluja mitenkään, koska minulla ei ole lapsia ja olen täysin terve.
Sama juttu tukia en ole nostanut koskaan, olen asunut ulkomailla 12 vuotta, verot maksan suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitokorvaukset ovat suoraa tukea, samoin lääkekorvaukset.
Päinvastoin, tarvitsisin lisää että pärjäisin 🤔
T. Pätkätyöläinen
Miettikää minkä määrän tukia vetää joku seitsemän lapsen maahanmuuttajamamma joka on vain kotona,synnyttää ja kiikuttaa osaa kerroista ilmaiseen päivähoitoon.
Muutama kymppi asumistukea
Ilmankin pärjään mutta jos sen säästää niin pääsee vaikka lomareissulle.