Vaihdoin koulusta toiseen ja koskaan ei ollut missään toista Heidiä
Synnyin 80-luvun lopulla. Oli Marikaa, Sannaa, Piiaa, Matleenaa, Mariannaa, Lauraa, Elinaa jne. Ei Heidejä. Luulin että mulla on tosi uniikki nimi. No nyt niitä on kuin sieniä sateella. Miten on mahdollista? En koskaan kuullut että yksikään kundikaan olisi maininnut tuntevansa toista Heidiä.
Mummo ei halunnut sitä nimekseni kun on liian vieras ja outo.
Kommentit (20)
Ainahan Heidejä on ollut. Erityisen muotia nimi taisi olla 70-luvulla. Silloin pyöri Pikku Heidi -sarja telkkarissa.
No miksi en koskaan törmännyt. Yksikään naapureiden lapsistakaan ei ollut Heidi.. Oli Riikkaa, Lottaa, Nooraa, Karitaa, Mariaa, Tainaa.. Mitkä on mahdollisuudet siihen että vasta nyt huomaan toiset Heidit.
Some-keskusteluissakin outoa kun kommenttikenttä suunnilleen
Heidi S..
Heidi H...
Heidi M..
Sit oot silleen että hemmetti vaihdan nimeni. Mistä te tulitte. Ap
Mun luokalla oli yks Heidi yläasteella.
Olen syntynyt 70-luvun lopulla ja enkä koskaan pitänyt nimeäni mitenkään erikoisena vaikka ei montaa kaimaa tullutkaan vastaan.
No haloo, Heidejä on väestörekisterikeskuksen mukaan yli 25 tuhatta! Esimerkiksi Matleenoita tai Mariannoja on vain muutama tuhat.
Vierailija kirjoitti:
Mun luokalla oli yks Heidi yläasteella.
Mä taas en ole koskaan ollut tilanteessa että täytyy sukunimen ekaa kirjainta käyttää kun luokalla on toinenkin Heidi. En muista että olisi ollut edes päiväkodissa. Tilastot kertoo muuta. Ap
70-luvulla syntyneillä yleinen. Meidän pienessä maalaiskoulussa oli monta Heidiä.
Vierailija kirjoitti:
No haloo, Heidejä on väestörekisterikeskuksen mukaan yli 25 tuhatta! Esimerkiksi Matleenoita tai Mariannoja on vain muutama tuhat.
SITÄ MÄ NIIN VI-USTI IHMETTELENKIN. MITEN EN KOSKAAN TÖRMÄNNYT JA NYT JOKA TOINEN NAINEN ON HEIDI. AP
Ne on ehkä olleet alueittain yleisiä. Mun paikkakunnalla ei ollut toista samanikäistä Millaa 70-luvulla mutta muualle kun muutettiin niitä olikin vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SITÄ MÄ NIIN VI-USTI IHMETTELENKIN. MITEN EN KOSKAAN TÖRMÄNNYT JA NYT JOKA TOINEN NAINEN ON HEIDI. AP
Onkohan sulla kaikki ihan ok?
Suomessa Heidi nimen on saanut 25599 naista. Vuosina 1980-1999 yli 13000 Heidiä.
Itse tunnen yhden n. 80- vuotiaan ja yhden n. 30-vuotiaan Heidin.
https://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulit jostain syystä, että nimesi on harvinainen, mutta oikesti se ei ollutkaan...
Minä olen syntynyt 68, eikä Heidejä ollu. Tai yksi oli, jonkun tuttu kaukana.
Nyt tunnen kaksi Heidiä. Toinen on 60 v ja toinen 35-40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sulla kaikki ihan ok?
No ei ole. Aina kun kirjoitan niin luullaan että kaivan syvältä per*eestä nää jutut. Vaikka tää on mun todellisuus, totta mulle. En kai ihmettelisi asiaa jos Heidejä olisi ollut joka paikassa niinkuin nykyään näyttää olevan. Ap
Heidi-nimen suosiohuippu oli jo 70-luvulla, ei niitä 90-luvun ala-asteella enää ollutkaan.
Suomessa oli 1970-luvulla sellaiset missit tai perintöprinsessat tai vastaavat kuin Heidi ja Heini Wathen. Heidi Wathen oli Miss Suomi 1973. Oli tosi nätti nainen.
Eniten kuitenkin taisi vaikuttaa televisiosarja Pikku Heidi. Sveitsiläinen kirjailija loi pikku Heidin.
Heidi-nimi sopii nätille/söpölle tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Heidi-nimi sopii nätille/söpölle tytölle.
Mistäs sen vauvasta tietää...?
Olin neljässä eri koulussa ala-asteella, ei ollut Heidejä yläasteellakaan, ei lukiossa.... Kävin kahta eri lukiota kun aina muutettiin. Ap