Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä saimme vatsataudin vaikka emme kyläilleet missään?

Vierailija
18.01.2020 |

Lapset vielä alle tarhaikäisiä, 2kpl.
Lapset olivat alkuviikon mahataudissa, sitten minä ja nyt puoliso. Mistä ihmeestä mahatauti voi tulla. Ei käyty missään kylässä lähiaikoina eikä meillä käynyt vieraita. Juu eikä ruoka ole ollut pilaantunutta. Olen aika tarkka päivämääristä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tonhan saa ihan mistä vaan.

Lapseni meinasi kuolla Rota-viruksen komplikaatioihin. Ainoa minkä tautilähteen keksin, oli kauppakeskuksen leikkipaikka. Siskonsa ei saanut, oli kokeilussa Rota-rokotukseen. Myöhemmin selvisi, että sai oikeaa rokotetta, ei lumetta. Minä sain tavallisen vatsataudin. Vain nuorin meni tiputukseen ja siit kahdeksi kuukaudeksi sairaalaan.

Vierailija
22/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni sairasti viime kesänä vesirokon. Meillä ei ole lapsia, emmekä ole muutenkaan tekemisissä pienten lasten kanssa töiden yms. puolesta. Lisäksi olimme vielä parhaillaan kesälomalla ja viettäneet lähes kuukauden suurimmaksi osaksi toistemme seurassa.

Olin ihan ihmeissäni, että mistä voinut tuollainen lastentauti tarttua. Ainoa vaihtoehto juurikin jokin kaupan ostoskorin kahva, johon joku oli viruksen jättänyt. Ei se muuta tarvi.

"Vesirokko tarttuu herkästi pisaratartuntana sekä hengitysteitse että rakkuloista. Jo oleskelu samassa huoneessa sairastuneen kanssa altistaa tartunnalle. Vesirokko tarttuu eniten 1–2 vuorokautta ennen rakkuloiden puhkeamista"

Oma lapsi aiheutti ehkä useita tartuntoja kun oli vilkkaseen aikaan sekä suuressa sisäleikkipuistossa että ostoskeskuksessa ja seuraavana päivänä huomattiin ekat rakkulat, hänelle tartunta oli tullut päiväkodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö pese käsiä kun tulette kotiin? Luulin että kaikki tekevät niin.

Kuinka tampio pitää olla luullakseen ettei i

1v lapsi kerkeä koskea kaupassa johonkin ja laittaa kättä suuhun ennen kotiin käsienpesuun pääsyä? Voi ristus sentään tätä porukkaa...

Vierailija
24/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim noron tapauksessa yhdessä grammassa, joka on ihan häviävän pieni määrä, oksennusta/ripulia on miljardeja (10^9) viruksia. Tartuntaan riittää 10-100 virusta. Jos oletetaan että käsiin on joutunut gramma oksennusta, jossa on tuo miljardi virusta, ja käsienpesu poistaa käsistä vaikka 99 prosenttia viruksista, käsissä on silti vieläkin niin paljon viruksia, että se riittäisi KYMMENENTUHANNEN ihmisen tartuttamiseen. Siinä vähän perspektiiviä miksi tarttuu niin helposti, ja miksi sen voi saada mistä vain.

Vierailija
25/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus kylttyyri tuo uusia tautetja

Joo näin on, impivaaralaisaikoina ei kellään ollut vatsatautia.

Eiku hups, sehän oli yksi yleisimmistä kuolinsyistä pikkulapsilla.

Vierailija
26/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat luonnostaan saastaisia ja täynnä taudinaiheuttajia - siksipä ne ovat aina sairaina! MOT

No asia ei kyllä todellakaan ole näin. Riippuu täysin vanhemmista, miten hyvin huolehtii lapsensa hygieniasta! Minä ja veljen emme koskaan lapsena sairastaneet mahatautia, ei ollut täitä eikä mitään loisia koska äitimme huolehti tosi hyvin hygieniastamme ja opetti sen myös meille itsellemme jo pienestä pitäen.

Ja olimme ihan normaaleita, tarhassa käyviä leikkiviä lapsia.

Vierailija
27/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kakastanne! haha no mistäs muusta. Siitä sinä saat kaikki virtsatulehduksesiki. Coli bakteeri. Olet pessyt huonosti kätesi ja sit syönyt. Tai joku on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme