Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia olla väsynyt kahden alle kouluikäisen lapsen vuoksi?

Vierailija
17.01.2020 |

Olen hoitovapaalla vielä ja hoidan siis 24/7 (toki illat mieskin kuvioissa) lapsiamme. 2v ja 5v ovat todella aktiivisia ja touhukkaita tapauksia. Isompi käy kaksi kertaa viikossa kerhossa 3h.

Olen varhaiskasvatuksenopettaja ammatiltani ja noudatan lapsieni kanssa ns.päiväkodin rytmiä. Teen itse ruuat ja siivoan tietysti "koko ajan", mikä on ihan normaalia.

Tuntuu että olen ihan poikki arjesta. Tämä on tuhat kertaa raskaampaa kuin töissä 21 lapsen ryhmässä työskentely. Yritän olla mahdollisimman hyvä ja läsnäoleva äiti ja se tarkoittaa jatkuvaa leikkiä, kädentaitoja, liikuntaa ja musisointia. Perjantaisin hemmottelen itseäni ja sallin lapsien katsoa lastenohjelmia. Silloin teen viikkosiivouksen.

Olen laihtunut 2v aikana (raskauskilojen jälkeen) 8kg ja olen kuin kävelevä luuranko.

Onko muilla äideillä vastaavaa kokemusta? Haluan olla kotona lasten kanssa kunnes pienempikin 3v...vaikka tämä viekin kaikki mehut!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit tavallaan itsellesi. Eli suoritat liikaa, relaa vähän, niin jaksat paremmin. Tietenkin on hyvä olla jotain rytmiä elämässä ja pitäähän niitä kotitöitäkin välillä tehdä ja lapset ruokkia, mutta ei kaiken tarvitse pilkun tarkasti tapahtua ja välillä voi olla myös mukavia poikkeuksiakin, että arki olisi kivempaa.

Vierailija
2/4 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hellitä vähän! Ota parina muunakin päivänä lastenohjelmat käyttöön, ja noina aikoina luet naistenlehtiä, juot rauhassa kahvia, venyttelyt rauhallisesti tai otat pienet päikkärit. Sinun tahdillasi väsyy. Väsynyt äiti ei ole hyvä juttu! Sinä uuvut! Et jaksa olla ehkä olla enää kovin hyvä puoliso etkä paras mahdollinen äitikään. Olisiko lapsiperhekaveria? Voisitte vaikka vuoroviikoin hoitaa yhden päivän toistenne lapsia. Tuo joka toinen viikko kohdalle osuva päivä olisi sinun kokonainen lepopäiväsi. Voisitko mennä iltaisin puolen tunnin rauhalliselle kävelylenkille yksin. Minäkin aikoinaan suoritin äitiyttä. Lapsistani tuli kyllä ihania ja pärjääviä, mutta olisi tullut vähemmälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset 4v ja 8v. Olen niin väsynyt etten pysty käymään töissä.

Vierailija
4/4 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat liian tunnolliselta! Salli joka päivä itsellesi lepohetki ja lapset videoiden ääreen. Viikkosiivous vasta illalla. Lapset voivat leikkiä välillä kahdestaankin. Tottakai tuolla tahdilla uupuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme