Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö kaverin pettämisestä kertoa?

Vierailija
17.01.2020 |

Näitä tarinoita nyt olisi varmasti netissä googlattavissakin, mutta tässä omani siitä huolimatta.

Meillä on mieheni kanssa yhteinen kaveriperhe. Tässä perheessä vaimo on pettänyt miestä useamman kerran. Minä olen tämän naisen kanssa hyvä kaveri. Mieheni sen miehen kanssa kaveri (eivät kovin läheisiä).

Mun miestä ahdistaa ihan kauheasti, kun tietää, että tämä nainen on pettänyt sitä miestä. Mä olen sanonut, että en halua sekaantua heidän parisuhteeseensa tippaakaan. Mieheni pelkää, että tilanne tulee ilmi jossain kohtaa ja tämä mies suuttuu, kun saa tietää, että me tiedettiin, muttei kerrottu. Toisaalta olen itse sen naisen kaveri enkä haluaisi pettää hänen luottamustaan siinä, että olen luvannut olla hiljaa. Oma mieheni sai tietää pettämisestä vähän vahingossa.

Eli saa kertoa mielipiteitä asian suhteen. Saa haukkua minunkin lojaalisuuteni ystävääni kohtaan, mutta perusteltuja kantoja asiaan ottaisin mielelläni vastaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
2/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään moraalinvartija, mutta kertoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti olen ottanut linjan, että muiden parisuhteet eivät millään mittarilla kuulu minulle.

Vierailija
4/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi sinuna, ei se ole sinun asiasi kertoa. Sen sijaan voit sanoa ystävälle hienotunteisesti, että sinun on epämukavaa kuunnella häneltä noita juttuja johtuen siitä että olette pariskuntina tekemisissä.

Vierailija
5/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, joku loukkaantuu kuitenkin. Minun ystäväni tietävät, että minä kerron jos saan tietää. Kaikki ystäväni tietävät minun suhtautumiseni pettäjiin ja sellaisten kanssa en halua edes olla ystävä. Sinä teet niinkuin parhaaksi näet.

Vierailija
6/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos mieskin olisi hyvä kaverini, kertoisin. Jos taas on etäinen tyyppi johon ei ole mitään tunnesidettä, ja jota näen vain koska hän on kaverini puoliso, en kertoisi.

Eli hyvälle ystävälle kertoisin, pelkälle kaverin kumppanille en. Aloittajan tilanteessa sanoisin myös miehelle, että tekee oman päätöksen omien periaatteidensa mukaan. Vaikka olettekin pariskunta, niin et voi kieltää miestä kertomasta miehelle, joka on hänen kaverinsa.

Vierailija
7/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Mitäpä mies ei osaa pitää naistaan tyytyväisenä

Vierailija
8/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden parisuhdeongelmiin ei kannata sekaantua. Olen myös lojaali ystävilleni eikä tule mieleenkään kannella mitään heidän puolisoilleen. Jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan, eikä ole minun asiani mennä sotkemaan asioita.

Kuuntelijana ja neuvonantajana voin toimia ja kehoittaisinkin ystävää miettimään mikä järki tuollaisessa on kun siitä ei hyvä seuraa.

Sanoisin myös kaverille, että pariskuntina näkeminen on liian kiusallista kun tiedän hänen pettävän miestään.

Vierailija
9/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä koskaan kertoisi, vaikka tekis mitä.

Vierailija
10/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä miehesi tietää ne pettämiset?

Vierailija
11/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kykenisi olemaan ystävä pettäjän kanssa, silmissäni he lukeutuvat siihen alimpaan ihmissaastaan p e d o f i i l i e n, eläinten rääkkääjien ja murhaajien kanssa, jota maa päällään kantaa.

Ei se nyt ihan oo yhtä paha 😂

Vierailija
12/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin sanoa vain näin. Olen mies ja näin, kun ystävääni petti hänen avokki. Kerroin, koska se nainen on minulle täysin yhdentekevä. Jos en olisi kertonut, niin minulla olisi sama fiilis kun pettäjällä, joka on tehnyt ns virheen ja katuu tekoaa. Itse en ole pettänyt, mutta olen kuullut kuinka raastavaa se salaisuus on jos on tunteita edelleen. Ystävä on ystävä siksi kerroin.

Voitte tuomita  minut. Minä en pilannut suhdetta vaan se nainen.

Vierailija
13/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti miehesi sai tietää sen sinulta koska kerroit, mitä sitä kieltämään. On olemassa naisia joiden pitää lörpötellä kaikki miehilleen.

Vierailija
14/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin sanoa vain näin. Olen mies ja näin, kun ystävääni petti hänen avokki. Kerroin, koska se nainen on minulle täysin yhdentekevä. Jos en olisi kertonut, niin minulla olisi sama fiilis kun pettäjällä, joka on tehnyt ns virheen ja katuu tekoaa. Itse en ole pettänyt, mutta olen kuullut kuinka raastavaa se salaisuus on jos on tunteita edelleen. Ystävä on ystävä siksi kerroin.

Voitte tuomita  minut. Minä en pilannut suhdetta vaan se nainen.

Oikein teit, olisipa minullekin joku kertonut exan suhteesta. Esimerkiksi pari yhteistä ystävää tiesivät, muutama sukulainen jne... Tuntui tosi pahalta.

Vierailija
15/16 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen nainen petti, molemmat tasapuolisen hyviä ystäviä. En kertonut. Mies kysyi jälkikäteen, miksi. Perustelin, että olen ollut lojaali molemmille ja olisin ollut myös tilanteessa, että mies olisi pettänyt. 

M53

Vierailija
16/16 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se se on.