Mikä merkitys juuri sinun elämälläsi on?
Oletko koskaan miettinyt asiaa? Minä olen ja tullut omalta kohdaltani siihen tulokseen, ettei oikeastaan yhtään mitään. Olen vain pieni ja mitätön kirppu maailmankaikkeudessa ja sattunut nyt vaan elämään täällä juuri tähän aikaan eikä sillä mitä teen tai jätän tekemättä ole lopulta yhtään mitään yliluonnollista tai luonnotonta merkitystä, kuten monet ihmiset tuppaavat itsestään ajattelemaan. Elämässä tärkeää on elämä itse sen ajan kun se kestää eikä elämässä tehdyillä asioilla ole enää elämän jälkeen merkitystä, vaikka yrittäisi kuinka muita ajatella, niin kun et ole enää itse omia seuraamuksiasi havainnoimassa niin voit hyvin jättää ne asiat huomioimatta.
Moni varmasti ajatteleekin hyvin eri tavalla.
Kommentit (14)
Minun tehtäväni miehenä on vain välittää geenejäni eteenpäin elämässä. Itse olen pyrkinyt panostamaan laatuun määrän kustannuksella. Eli panostan geeniperimäni mahdollisuuksiin saada parhaat mahdolliset eväät omaan taipaleensa kulkemiseen.
Joku muu hoitaa tämänkin toisin....
Synnytin maailmaan maailman ihanimman tytön 💗
No sitäpä tässä on tullut viimeisen vuoden aikana mietittyä enemmän ja vähemmän.
En kylläkään ole vastausta oman elämäni kohdalla tähän löytänyt.
Siittäminen lähinnä. Mikäs sen mukavampaa :D
Minun elämäntehtäväni on näemmä olla vammainen pitkäaikaistyötön. Onneksi on harrastuksia ja olen vielä nuori.
N. 25
Ei niin yhtikäs mitään merkitystä, mutta se on ihan ok.
Kaikilla jokin merkitys, vaikka olisi juureton.
On tärkeää ehtiä nauttimaan elämästäni. Olen saanut jo lapsia ja nautin myös heidän kanssaan olemisesta.
Suuressa mittakaavassa merkitykseni on hyvin pieni, mutta lapsilleni ja läheisilleni olen tärkeä.
Samanlainen merkitys kuin enemmistöllä on, ei siis minkäänlaista. Tuon kun tajusi ja sisäisti itsekin niin muuttui elämä paljon keveämmäksi kun jäi pois huolehtiminen siitä että kuka ja mistä minut sitten joskus muistaa. Mitä väliä jos ei muista?
Lasten hankkimisesta seuraa vain uutta kuolemaa jossain vaiheessa. Kannattaako? Miksi kokea mitään kun siitä ei voi ikuisuuksia nauttia?
Mitä vanhemmaksi elän, sitä vähemmän koen intohimoa uralla etenemiseen ja vaurauden haalimiseen, ja yhä enenevässä määrin koen, että elämän(i) tarkoitus on tuottaa mahdollisimman paljon iloa ja riemua ja olla läsnä vaimoni ja tyttäreni elämässä.
Olen vissiin sielunmaisemaltani hiukan femiini/romantikko.
Pyörittää, pyörittää, pyörittää, ja välillä pyöriä ite 🎢🎡🎠😃 Talvisin on kyl hiljaisempaa...