Jatkuvat ilmavaivat. Mitä karsisin ensin ruokavaliosta?
Olen siis jo siirtynyt laktoosittomiin maitotuotteisiin ja jättänyt rakastamani ruisleivän. Silti aina iltapäivällä alkaa kiusallinen pörinä ja turvotus.
Kommentit (16)
Mitä syöt aamulla? Jätä viljatuotteet pois ainakin aamupalalta ja syö esim. munakasta tai rahkasmoothie.
Kauraleipää syön aamuisin kahvin kanssa. Täytyypä kokeilla jättää se pois.
Kaikki teollinen moska.
Mä teen nyt itse kaikki ruoat, ei eineksiä enää.
Loppui pierut ja turvotukset.
Sipuli, pavut ja herneet (palkokasvit), hiilihapotetut juomat ainakin pois. Pureskele ruoka hyvin ennen kuin nielaiset
Sipulit pois, koita myös miten banaani vaikuttaa jos sitä syöt paljon.
FODMAP. Itsellä sipuli, palkokasvit ja omena pahin. Ja liika xylitoli. Gluteeniviljoja en ole vielä kokeillut ottaa uudelleen käyttöön, että en tiedä miten niiden kanssa käy.
4/8 on oikeassa! Ei tuu ilmavaivoja kun ruuan tekee ihan itse.
Eikä kauraleipä pieretä.
Osta nyt alkuun maitohappobakteereita ja jätä kaikki jauhokastikkeet pois. Pienennä pasta-/-riisi/peruna-annoksia.
JA voi olla että se kahvikin vaikuttaa sun kaasutuotantoon. Vaihda vähäksi aikaa toiseen merkkiin ja katso,huomaatko eron.
Xylitoli purkka tekee ilmaa vatsaan.
JA tuore leipä.
Gluteenileivät ja pastat, kaalit, pavut ja herneet, sokeriherkut, hiilihapolliset juomat, liiat kahvit. Tällä itse saan pidettyä mahan kunnossa. Minulla ei ole varsinaisesti keliakia, mutta pystyn paremmin syömään gluteenitonta leipää, kauraleipää ja varsinkin gluteenittomia näkkäreitä. Kaikkein pahinta on pulla tai munkki. Se hiivan, vehnän ja sokerin yhdistelmä on kuin pommi.
Otapa jonkun aikaa maitohappobakteereita ja katso mitä tapahtuu. Joskus ne voivat rauhoittaa mahaa.
Käytätkö jotain lähikaupan/marketin huonolaatuisia proteiinijauheita?
napostelut,välipalat,karkit ,,kaikki nuo pois
syö vain ja ainoastaan ruokaa, ja sitäkin kohtuudella.ei edes purkkaa,tai sitä muutamaa karkkia.
kaikki maitotuotteet
viljat tuskin aiheuttaa mitään, ellei ole suolistosairauksia
Peruna, maito, leivät, pasta,sokeri, tuore salaatti mahdollisesti. Sit nää normit eli pavut, herneet..
Itse alotin vhh-ruokavalion eikä ole sen koommin tarvinnut ilmavaivoista kärsiä, ihana tunne :)