Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan uskaltaa erota tämmöisessä tilanteessa jossa jää ihan tyhjän päälle? Oon vasta viime vuosina tajunnut

Vierailija
16.01.2020 |

että seurustelen narsistin kanssa, ja tuo oivallus tavallaan on helpottanut ymmärtämään meidän taustaa, mutta samalla aiheuttanut itsevihaa; miten oon saattanut itseni tähän tilanteeseen. Meillä on 2 alle kouluikäistä ja 1 vauvaikäinen, haluaisin erota mutta en vaan uskalla. Asutaan pienessä kaupungissa jossa mies isossa asemassa ja kaikki hänen tuttujaan. Joskus kun mainitsin erosta mies sanoi suunnilleen niillä sanoilla että tulisin katumaan sitä enemmän kuin syntymääni, eli en oikeasti yhtään epäile enää ettei voisi vaikka tappaa lapsia mulle kostoksi, ei se muutenkaan ole niitä koskaan edes hoitanut. Oon ihan umpikujassa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.nollalinja.fi katso lähin turvakoti. Lähde jo tänä iltana. Henkinen väkivalta on ihan yhtä vakavaa kuin fyysinen väkivalta, tai jopa pahempaa. T; turvakodin ohjaaja

Vierailija
22/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nopea eteneminen suhteessa mikään virhe ole, vaan näin nämä narsistit toimii koukuttaakseen uhrinsa, terv. kohtalotoveri (kihloihin 1kk tapaamisesta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain järkyttynyt pettämisestä ja selität itsellesi miehen olevan narsisti. Mieti nyt vähän, uskottelet itsellesi, että miehesi olisi valmis tappamaan lapsenne vaikka hän ei ole mitään sellaista sanonut. Sinuna menisin hoitoon.

Vierailija
24/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu tuollaisessa tilanteessa, paitsi en kutsu exääni narsistiksi.

Meillä oli myös tönimistä ja sanallista uhkailua mua kohtaan, ei sentään lapsiaan suoraan uhkaillut, vaan mulle kertoili kuinka lapset saavat katsella kun äitinsä t*petaan jne. Mies myös juoksi vieraissa ja kun jäi kiinni melkein rysänpäältä, haukkui mut vainoharhaiseksi hulluksi.  Ja erään kerran mies sitten löi ja jotenkin se tilanne sitten sai omat silmäni avautumaan ja aloin suunnitella sian jättämistä.

Suomessa onneksi on olemassa sosiaaliturva, joten kukaan asiansa hoitava äiti lapsineen ei todellakaan joudu tyhjänpäälle. Itse otin yhteyttä sossuun, jossa rehellisesti kerroin tilanteeni ja sieltä lupasivat auttaa takuuvuokrissa ym. Laitoin asuntohakemuksia ja kun sain asunnon, hoidin muuton salassa.

Good for you, mutta pakkohan sun on ollut antaa ne lapset isän tapaamisiin? Mitä jos joka kerta pelkäät, että isä tappaakin ne?

Vierailija
25/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällä palstalla mammat anna muuta neuvoa, kuin että eroa, eroa, EROA!

Ja jos näihin maatuskoihin uskoisi, niin suuri osa kyllä uskaltaa erota. Ja kevyesti.

Vierailija
26/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain järkyttynyt pettämisestä ja selität itsellesi miehen olevan narsisti. Mieti nyt vähän, uskottelet itsellesi, että miehesi olisi valmis tappamaan lapsenne vaikka hän ei ole mitään sellaista sanonut. Sinuna menisin hoitoon.

Pettämisestä on jo pitkä aika, tapahtui ennen kuopuksen syntymää eli se on niin käsitelty kuin varmaan tässä tilanteessa voi olla. Mies on vihjaillut sellaisia asioita ottaessani eron puheeksi, että mielestäni mulla on täysi syy pelätä. Voin ihan hyvin tarvittaessa mennä hoitoonkin jos vaan lapset on turvassa. ap

Vierailija
27/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tällä palstalla mammat anna muuta neuvoa, kuin että eroa, eroa, EROA!

Ja jos näihin maatuskoihin uskoisi, niin suuri osa kyllä uskaltaa erota. Ja kevyesti.

No mitö tuossa pitäisi sun mielestä tehdä?

Vierailija
28/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo soittanut turvakotiin?

Vierailija
29/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo jolle kysymys ”mitä jos isä tappaa lapsen tapaamisella?”, mutta olen täysin samassa tilanteessa, kiitos Suomen lain ja lastenvalvojien hyväuskoisuuden. Senpä takia joka kerta, kun ”rakastava isä” hakee lapset itselleen, otan kulloinkin käytössä olevan auton rekisterinumeron ylös ja katson lapsiani viimeiseen sekuntiin asti miettien, että tämä voi olla viimeinen kerta kun näen heidät elossa. Uhkaus kaikkien meidän tappamisesta on sanottu sanallisesti pariin kertaan eron jälkeen minulle, valitettavasti en ole vielä koskaan saanut uhkausta tallennettua, joten en pysty hakemaan yksinhuoltajuutta ja lähestymiskieltoa. Ja me oltiin ns. unelmaperhe!

Vierailija
30/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmaan uskaltaisi erota ennen kuin lapset ovat niin isoja että pystyvät puolustautumaan fyysisesti ja suojelemaan itseään. Erossa tuossa vaiheessa on se riski että oikeuden päätöksellä lapset pakotetaan isän luokse yksin eron jälkeen.

Vierailija
31/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa teet, kerää todisteita. Säästä viestejä, jos niissä on uhkailuja tms. Kirjaa ylös keskusteluja aikoineen ja paikkoineen.

Jos asialla on todistaja, kirjaa muistiin, vaikka keskustelu tai tapahtuma ei olisi paha, vaan pikemminkin harmaalla alueella.

Puhu läheisillesi. Jos olet joutunut irtautumaan heistä, yritä rakentaa välit uudestaan, salassa.

Puhu itsellesi kauniisti, ansaitset kaikkea hyvää elämässä.

Vierailija
32/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko jo turvakotiin?

Vierailija
33/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö mies pettämisestä kiinni ihan todisteita myöten?

Tiedän että jotkut tutut naiset on tossa tilanteessa potkineet äijän pihalle ja jääneet itse taloon asumaan lapsineen. Mutta he on siis tosi äkäisiä ja tolkkuja akkoja.

Sukulaiset ovat yleensä myös puolustaneet näitä petettyjä naisia ja haukkuneet miehen hyväksi, ja olleet tukena. Mies on kyllä älynnyt lähteä lätkimään!

Yksi tietämäni pettäjä-mies ei koskaan tunnustanut, vaikka todisteet olivat aukottomat. Älysi kuitenkin erota kun pakko oli .

Eikö sulla oo ketään sukulaisia kehen turvautua?

Vierailija
34/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Todellakin, turvakoti. Sinne minäkin lähdin lasten kanssa. Isosta kaupungista, jossa mies tunnetussa asemassa. Usko pois, turvakodissa sinua uskotaan, sillä heille nämä henkisen väkivallan mestarit ovat arkipäivää. Senpä takia he eivät usko lähtökohtaisesti miestäsi; hänen asemallaan ei ole heille, eikä itse asiassa kenellekään muullekaan yhtään mitään väliä - paitsi narsistille itselleen.

Järkkää sen verran asioita, että pakkaa piiloon kassi jossa välttämättömimmät kamat ensimmäistä yötä varten. Nekin tosin löytyy tarvittaessa Turvakodista. Kun aika on sopiva, tilaa taksi. Rahaakaan et tarvitse, turvakoti maksaa tarvittaessa jopa taksimatkan puolestasi, jos sinulta on evätty jo rahojenkin hallinta. Ja nyt vain usko tosiasioihin, itseesi ja; lähde! Tervetuloa takaisin elämään.

Meitä turvakodin kautta uudestisyntyneitä naisia (ja miehiä) on todella paljon ja suurin osa meistä on ajettu hulluuden rajalle henkisen väkivallan avulla. Valtaosa meistä on mielessään rukoillut, että sairas puoliso joskus löisi; jospa se olisi se asia, jonka avulla joku joskus tajuaisi missä helvetissä elämme ja joku auttaisi siitä irti. Älä häpeä tätä tunnetta. Fyysistä väkivaltaa vastaan voi jopa puolustautua, mutta henkinen ja taloudellinen väkivalta ovat jotain niin syvälle menevää, että sillä vasta nujerretaankin ihmisen minuus.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi. Te selviätte.

Tässä oli järkeä, ihan joka sana jonka olisin itse kirjoittanut. Ei ole mitään estettä, mitä et voisi ylittää.

- Kaukanakin oleva turvakoti ottaa vastaan, kun soitat ja selität tilanteen. Tarvittaessa tosiaan maksaa taksinkin.

- Turvakoti ei välitä miehe asemasta ja uskoo sikua aivan varmasti. Kukaan ei mene turvakotiin turhaan.

- Turvakoti auttaa järjestämään asiat, tarvittaessa viranomaisten suojelua jos epäilet, että mies saattaa tappaa lapset kostoksi sinulle. Kunhan vain kerrot tämän ääneen. Tapaus Eerikan jälkeen viranomaiset ovat herkillä.

- Raha. Et jää tyhjän päälle Suomessa ikinä. Sinulle järkätään vuokra-asunto ja saat tukia siten, että pakollisten menojen päälle jää tietty summa käytettäväksi. Tuolla tavalla elää moni läpi koko elämänsä, ja olemalla fiksu rahankäyttäjä lapsille voi hankkia kaiken tarvittavan ja tarjota ihan hyvä elämän.

- Lasten onni ei löydy omakotitalosta, ulkonasyömisistä, merkkivaatteista, tai mistään muustakaan vauraudesta. Se löytyy turvallisesta (henkisesti ja fyysisesti) kodista. Kaikki töniminen ja uhkailu näkyy lapsissa.

- Et kai halua, että lapset saa narsistin mallin. Pojat pahimmillaan muuttuvat isän kopioiksi ja tytöt menevät aikoinaan samanlaisen miehen kanssa naimisiin. Ethän halua sitäkään?

- Missään tilanteessa et erossa jää ”tyhjän päälle”. Pahimmillaan elät (ihan ok elämää) sosiaalituilla, kunnes työllistyt. Parhaimmillaan saat vielä erossa osituksen kutta rahaakin, jos mies on kerran hyvässä postissa paikkakunnallanne.

Vierailija
35/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne.

Minä tekisin niin, että alkaisin varautua siihen lähtemiseen salaa. Pitäisi saada nauhalle nuo miehen uhkaamiset. Puhelin nahoittavalle, pystyykö sellaista tekemään? Joku skype jää vahingossa päälle tms.

Onko sinulla ketään läheistä toisella paikkakunnalla, johon voisit luottaa ja joka auttaisi? Voisiko joku ottaa koiran? Jos vaikka sanot, ettet jaksa hoitaa ja uudelleensijoitat sen jollekin tutulle? Koira voi myös kadota vaikka se todellisuudessa onkin siirtynyt jollekin toiselle. Ja juu, soita sinne turvakotiin. Ehkä ne osaavat neuvoa miten koiran kanssa toimia. Kenen nimissä se on, sinun vai miehen nimi kauppakirjassa? Jos miehen, niin sinun täytyy ”kadottaa” se koira ensin, muuten hakee sen ja varmaan tappaa. Uskon kyllä siihen.

Todellisen narsistin kanssa selviää vaan sillä, että oppii valehtelemaan uskottavasti niin että saa asiansa ensin järjestettyä ilman epäilyksiä ja sitten pystyy lähtemään sinne turvakotiin. Kaikki pitää olla pedattuna valmiiksi ennen kuin ottaa lapset ja lähtee ja sitten sen on oltava kerrasta poikki, lasten tapaaminen pitää saada valvotusti, onhan niitä esim MLLn tiloja.

Minun omat vanhempani ovat molemmat ongelmallisia ja minun äitini sanoi, ettei uskaltanut erota ennen kuin olin vanhempi, koska ei uskaltanut jättää minua isälle. 11 vuotiaana pystyin itse kieltäytymään tapaamisista. Todellisuudessa tosin on sanottava, ettei isäni ole niin vaarallinen kuin äitini luuli, enkä olisi ollut missään välittömässä vaarassa, mutta äitini oli siinä parisuhteen kiemuroissa vähän itsekin seonnut ja näki suurempia mörköjä kuin mitä niitä nyt sitten olikaan. Mutta ymmärrän kyllä tilannettasi, nimittäin kyllähän noita perheensö tappaneita miehiäkin löytyy. Kannattaa kuitenkin muistaa, että vain minimaalisen pieni osa niistä jotka uhkaavat niin oikeasti tekevät mitään suurempaa ja se uhkailu on vain keino pitää sinut nyrkin alla. Yleensä kannattaa lähteä katsomaan ne kortit. Jos se sinun miehesi on ns silmäätekeviä niin on erittäin todennäköistä että olisi valmis tuhoamaan oman elämänsä omien lastensa tappamisen takia eli pelkäät siltä osin luultavasti turhaan. Jos ei ole ollut kiinnostunut lapsista aikaisemmin niin se kiinnostus kyllä hiipuu niihin lapsiin. Paras tietysti olisi jos miehellä olisi juuri silloin sivusuhde meneillään kun sen eron teet, niin minun äitini ainakin teki.

Vierailija
36/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä neuvo, että kirjoita ylös kaikki muistamasi uhkaukset ja mene sen vihkon kanssa puhumaan esimerkiksi sosiaalityöntekijälle. Sosiaalityöntekijät ovat ammattilaisia auttamaan sinua!

Tässä on myös chat, mistä saat neuvoja:

https://www.nollalinja.fi/

Vierailija
37/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle kysymys ”mitä jos isä tappaa lapsen tapaamisella?”, mutta olen täysin samassa tilanteessa, kiitos Suomen lain ja lastenvalvojien hyväuskoisuuden. Senpä takia joka kerta, kun ”rakastava isä” hakee lapset itselleen, otan kulloinkin käytössä olevan auton rekisterinumeron ylös ja katson lapsiani viimeiseen sekuntiin asti miettien, että tämä voi olla viimeinen kerta kun näen heidät elossa. Uhkaus kaikkien meidän tappamisesta on sanottu sanallisesti pariin kertaan eron jälkeen minulle, valitettavasti en ole vielä koskaan saanut uhkausta tallennettua, joten en pysty hakemaan yksinhuoltajuutta ja lähestymiskieltoa. Ja me oltiin ns. unelmaperhe!

Tämä. Tiedän että lapset on niin kauan turvassa ainakin, kun olen itse niiden kanssa kotona enkä suututa miestä (esim eroamalla). Tämän hän on itsekin sanonut, ei tosin ihan suoraan.

Vierailija
38/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö mies pettämisestä kiinni ihan todisteita myöten?

Tiedän että jotkut tutut naiset on tossa tilanteessa potkineet äijän pihalle ja jääneet itse taloon asumaan lapsineen. Mutta he on siis tosi äkäisiä ja tolkkuja akkoja.

Sukulaiset ovat yleensä myös puolustaneet näitä petettyjä naisia ja haukkuneet miehen hyväksi, ja olleet tukena. Mies on kyllä älynnyt lähteä lätkimään!

Yksi tietämäni pettäjä-mies ei koskaan tunnustanut, vaikka todisteet olivat aukottomat. Älysi kuitenkin erota kun pakko oli .

Eikö sulla oo ketään sukulaisia kehen turvautua?

Et vissiin tunne yhtään narsistia ja narsistin puolisoa? Narsisti imee kaiken taistelutahdon uhristaan, ja uhriksi valikoituu pääsääntöisesti sellainen ihminen, joka ei ole ”äkäinen tolkun akka”. Uhri on tyypillisesti kiltti ja muista hyvää uskova, helposti johdateltava, joustava ja ennen kaikkea jollakin tapaa helposti puhuttavissa oleva henkilö, jonka narsisti saa koukkuun ilmiömäisen vakuuttavilla puhelahjoillaan.

Vierailija
39/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se sun mies siinä himassa ja sä palstailet?

Vierailija
40/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Nollalinjalle numeroon 080 005 005. Nollalinja on maksuton, palvelee 24/7 ja sieltä nähdään Suomen jokaisen turvakodin paikkatilanne ja voidaan ohjata sut ja lapset sopivimpaan turvakotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän