Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan uskaltaa erota tämmöisessä tilanteessa jossa jää ihan tyhjän päälle? Oon vasta viime vuosina tajunnut

Vierailija
16.01.2020 |

että seurustelen narsistin kanssa, ja tuo oivallus tavallaan on helpottanut ymmärtämään meidän taustaa, mutta samalla aiheuttanut itsevihaa; miten oon saattanut itseni tähän tilanteeseen. Meillä on 2 alle kouluikäistä ja 1 vauvaikäinen, haluaisin erota mutta en vaan uskalla. Asutaan pienessä kaupungissa jossa mies isossa asemassa ja kaikki hänen tuttujaan. Joskus kun mainitsin erosta mies sanoi suunnilleen niillä sanoilla että tulisin katumaan sitä enemmän kuin syntymääni, eli en oikeasti yhtään epäile enää ettei voisi vaikka tappaa lapsia mulle kostoksi, ei se muutenkaan ole niitä koskaan edes hoitanut. Oon ihan umpikujassa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti?

Vierailija
2/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun kannattaa ihan lähteä vaikka turvakodin kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee jäämään sinne?

Vierailija
4/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa ei ole turvakotia. Eikä mies ole ollut fyysisesti väkivaltainen uhkailua ja tönimistä lukuunottamatta. Ja nuokin vaan mua kohtaan, ei lapsia. Sanoo että olen hullu ja mielisairas (kun jäi pettämisestä kiinni) ja hänellä on ystäviä lääkäreissä täällä.

Vierailija
5/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin varmaan itse lähteä mutta hän ei anna lapsia mun mukaan eli en voi

Vierailija
6/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla omassa kaupungissa. Otat yhteyttä lähimpään turvakotiin ja selität tilanteen.

Vierailija
7/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys lähimpään kaupunkiin, jossa turvakoti - soitat vaikka sinne ja pyydät apua. Varmaan auttavat kyydin kanssa ja tukevat muutenkin käytännön asioissa. 

Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
8/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hankkinut ammattia ja työpaikkaa?

Koulutus on paras turvakoti.

Oikeus päättää lapsista kun haet eron.

Vierailija
9/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mihinkään turvakotiin ottaa koiria? Mies tappaa vähintään ne, jos lähden. Ja voiko sinne vaan mennä, jos ei ole ns mustaa valkoisella? ap

Vierailija
10/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hankkinut ammattia ja työpaikkaa?

Koulutus on paras turvakoti.

Oikeus päättää lapsista kun haet eron.

On mulla koulutus, mutta olen ollut kotiäiti tosi pitkään. Se nyt ei tässä ollut se pääasia kuitenkaan. ap

Vierailija
11/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA sinne lähimpään turvakotiin ja selitä ihan koko tilanne. Usko nyt jo !

Vierailija
12/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOITA sinne lähimpään turvakotiin ja selitä ihan koko tilanne. Usko nyt jo !

Ap:n lähin turvakoti taitaa sijaita Porvoossa.

Vierailija
13/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä usein väläytellään narsistikorttia kun puhutaan miehistä tai existä, mutta sinulla kyllä taitaa olla haavissasi ehta narsisti. Yhdessäolo ei varmaankaan ole herkkua, mutta eroaminen voi olla todella hankalaa ja kostaa sen sinulle ja lapsilleen kaikin keinoin.  Paras olisi, jos miehesi löytäisi uuden ihastuksen ja lähtisi tämän matkaan, mutta nämä narskut eivät eroa, vaan pettävät surutta vaimojaan.

Turvakoti ja muutto toiselle paikkakunnalle olisi paras. Jos pystyisit muutaman vuoden sinnittelemään liitossasi jolloin lapset ovat isommat olisi ehkä sinulle helpoin vaihtoehto, jolloin lapset voisivat itse kulkea kahden kodin väliä.  Herää kysymys, että miksi olet tehnyt miehen kanssa 3 lasta? Oletko huomattavasti miestäsi nuorempi?

Vierailija
14/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tuollaisessa tilanteessa, paitsi en kutsu exääni narsistiksi.

Meillä oli myös tönimistä ja sanallista uhkailua mua kohtaan, ei sentään lapsiaan suoraan uhkaillut, vaan mulle kertoili kuinka lapset saavat katsella kun äitinsä t*petaan jne. Mies myös juoksi vieraissa ja kun jäi kiinni melkein rysänpäältä, haukkui mut vainoharhaiseksi hulluksi.  Ja erään kerran mies sitten löi ja jotenkin se tilanne sitten sai omat silmäni avautumaan ja aloin suunnitella sian jättämistä.

Suomessa onneksi on olemassa sosiaaliturva, joten kukaan asiansa hoitava äiti lapsineen ei todellakaan joudu tyhjänpäälle. Itse otin yhteyttä sossuun, jossa rehellisesti kerroin tilanteeni ja sieltä lupasivat auttaa takuuvuokrissa ym. Laitoin asuntohakemuksia ja kun sain asunnon, hoidin muuton salassa.

Vierailija
15/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi vaihtoehtoa, joko jäädä tai lähteä. Itse päätät. Mieti mikä on pahin skenaario jos jäät ja sama jos lähdet. Mieti onko hyvä lähteä nyt vai jaksaa vielä esim. puoli vuotta. Jos päätät lähteä, varaudu. Hanki ja säästä rahaa. Älä puhu lähdöstä etukäteen. Varaudu huoltajuuskiistaan, varaudu syytöksiin mielenterveydestäsi ja pärjäämisestäsi. Varaudu ystävien hylkäämiseen. Varaudu siihen että mies saa huoltajuuden. 

Koiran henki on sun pienin ongelma kun päätät lähteä lasten kanssa. Mikä tahansa turvakoti ottaa sut vastaan, varaudu siihen, että jos miehellä ei ole tuomiota pahoinpitelystä ja nuhteeton elämä, saa tavata lapsia.

Vierailija
16/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Todellakin, turvakoti. Sinne minäkin lähdin lasten kanssa. Isosta kaupungista, jossa mies tunnetussa asemassa. Usko pois, turvakodissa sinua uskotaan, sillä heille nämä henkisen väkivallan mestarit ovat arkipäivää. Senpä takia he eivät usko lähtökohtaisesti miestäsi; hänen asemallaan ei ole heille, eikä itse asiassa kenellekään muullekaan yhtään mitään väliä - paitsi narsistille itselleen.

Järkkää sen verran asioita, että pakkaa piiloon kassi jossa välttämättömimmät kamat ensimmäistä yötä varten. Nekin tosin löytyy tarvittaessa Turvakodista. Kun aika on sopiva, tilaa taksi. Rahaakaan et tarvitse, turvakoti maksaa tarvittaessa jopa taksimatkan puolestasi, jos sinulta on evätty jo rahojenkin hallinta. Ja nyt vain usko tosiasioihin, itseesi ja; lähde! Tervetuloa takaisin elämään.

Meitä turvakodin kautta uudestisyntyneitä naisia (ja miehiä) on todella paljon ja suurin osa meistä on ajettu hulluuden rajalle henkisen väkivallan avulla. Valtaosa meistä on mielessään rukoillut, että sairas puoliso joskus löisi; jospa se olisi se asia, jonka avulla joku joskus tajuaisi missä helvetissä elämme ja joku auttaisi siitä irti. Älä häpeä tätä tunnetta. Fyysistä väkivaltaa vastaan voi jopa puolustautua, mutta henkinen ja taloudellinen väkivalta ovat jotain niin syvälle menevää, että sillä vasta nujerretaankin ihmisen minuus.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi. Te selviätte.

Vierailija
17/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä usein väläytellään narsistikorttia kun puhutaan miehistä tai existä, mutta sinulla kyllä taitaa olla haavissasi ehta narsisti. Yhdessäolo ei varmaankaan ole herkkua, mutta eroaminen voi olla todella hankalaa ja kostaa sen sinulle ja lapsilleen kaikin keinoin.  Paras olisi, jos miehesi löytäisi uuden ihastuksen ja lähtisi tämän matkaan, mutta nämä narskut eivät eroa, vaan pettävät surutta vaimojaan.

Turvakoti ja muutto toiselle paikkakunnalle olisi paras. Jos pystyisit muutaman vuoden sinnittelemään liitossasi jolloin lapset ovat isommat olisi ehkä sinulle helpoin vaihtoehto, jolloin lapset voisivat itse kulkea kahden kodin väliä.  Herää kysymys, että miksi olet tehnyt miehen kanssa 3 lasta? Oletko huomattavasti miestäsi nuorempi?

Nuorin lapsi oli vahinko, kahden aiemman kohdalla suhde oli ihan hyvässä jamassa vielä, tai en ainakaan sitä tajunnut jos tilanne oli muu. Meillä on 8 vuotta ikäeroa, en tiedä onko se paljon vai vähän, hän on mun toinen poikaystävä ja edettiin suhteessa nopeasti, nyt jälkeenpäin tajuan että se oli virhe.

Vierailija
18/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi mennä jonkun ystäväsi tai vanhempiesi luo tilapäisesti, lapsinesi ja koirinesi. Sieltä sitten rakennat uuden elämän.

Vierailija
19/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole vaarallinen, kestä pari kuukautta jonka aikana hommaat toisen asunnon sulle ja lapsille, mieluisasti toiselta paikkakunnalta. Viet salaa ensin pikkujuttuja sinne mitä mies ei edes huomaa ja sitten vaan muutat sinne ja otat eron.

Vierailija
20/50 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin turvakotipaikkakunnilla on myös vapaaehtoisia, jotka ottaa turvakotiin tulleen lemmikin hoitoonsa, eli koirasikin henki saattaa säilyä. Soita ja kysy tätäkin, jos vaan pääset jostain soittamaan turvikseen. Ja mitään mustaa valkoisella et tarvi miltään lekurilta tai muualtakaan, jotta pääset turvakotiin sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan