Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri kopioi verokorttinsa töissä ja unohti (ehkä tarkoituksella??) alkuperäisen koneeseen.

Vierailija
16.01.2020 |

Melkoinen yllätys oli, kun kollegan työtulot ovat puolet suuremmat kuin minulla! Omat työtulot vuodessa noin 40 000 euroa ja kollegallla 60 000 euroa. Kollega on pari vuotta minua nuorempi, joten ikälisiä tai muita ei ole enempää kuin minulla.

Taitaa olla kehityskeskustelun paikka.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä tilata verokortin vaikka 200000 euron rajalla, ei se tarkoita että sen verran saisi palkkaa.

Vierailija
2/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verokortilla ei ole mitään informaatioarvoa muille kuin palkanlaskijalle.

Vierailija
4/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kerro vielä mitään palkasta

Vierailija
5/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillasi voi olla tuloja myös muualta. Nykyisinhän on vain yksi tuloraja eikä omaa rajaa eri työnantajille.

Vierailija
6/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki. Pitääkin editoida verokortti, jossa on vuosirajana 160.000 ja jättää se kopiokoneeseen :D

Vierailija
7/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin nostan aina tulorajaa 25000.

Vierailija
8/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan ikälisistä, niin silloin taidetaan olla julkisella työnantajalla? Tiedät kyllä että nuorempi kolleega ei ole saanut sovittua selvästi parempaa palkkaa kuin sinä.

Ehkä se tekee vapaa-ajalla jotain muitakin töitä. Siivoilee kauppoja tai toimii järjestyksenvalvojana.

Vierailija
9/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee useampaa työtä kun kerran tarvitsee kopiota verokortista. Nykyään kun ei enää ole erillistä sivutulokorttia.

Vierailija
10/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan ikälisistä, niin silloin taidetaan olla julkisella työnantajalla? Tiedät kyllä että nuorempi kolleega ei ole saanut sovittua selvästi parempaa palkkaa kuin sinä.

Ehkä se tekee vapaa-ajalla jotain muitakin töitä. Siivoilee kauppoja tai toimii järjestyksenvalvojana.

Tai on vaan nostanut tulorajaansa.

Vierailija
11/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Case closed

Vierailija
12/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  uudessa verkortissa tuloraja 42000, viime vuonna tuloja varmaan 20000 ja tänä vuonna tulee olemaan varmasti sitäkin vähemmän.

Vierailija
13/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan nuo verotiedot käydä tarkistamassa verotoimistosta. Itse olen tarkistellut kolleegojen verotiedot. Lähinnä siksi, että alalla on suuriakin palkkahaitareita. Työpaikkoja oli useampia tarjolla useista eri firmoista ja tehtävistä. Siksikin pitä käydä tarkistamassa verotietoja, valitsinko oikein. 

Vierailija
14/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun oli pakko rueta lukemaan sitä toisen ihmisen verokorttia?! :D

Vierailija
15/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan nuo verotiedot käydä tarkistamassa verotoimistosta. Itse olen tarkistellut kolleegojen verotiedot. Lähinnä siksi, että alalla on suuriakin palkkahaitareita. Työpaikkoja oli useampia tarjolla useista eri firmoista ja tehtävistä. Siksikin pitä käydä tarkistamassa verotietoja, valitsinko oikein. 

Miten se verotietojen kysyminen käytännössä tapahtuu? Onko verotoimistossa joku kone josta voi hakea tietoja, vai pitääkö ne pyytää jostain luukulta tai soittaa sinne? Pitääkö tietää sotu, vai saako pelkällä nimellä?

Ennen oli helppo kun mytiin sitä veropörssiä, vai mikä se lehti oli johon oli koottu verotustietoja.

Pitäisi tarkastaa töistä samalla titellillä työskentelevien tulot, ettei itse ole jäämässä palkkakuoppaan.

Vierailija
16/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kokopäivätyössä, mutta käy iltaisin ja viikonloppusin tekemässä luennoitsijan töitä verokortilla. Jos tässä on kyseessä joku samanlainen tapaus.

Vierailija
17/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli huono, ettei sitä verokorttia tarvitse enää mihinkkään kopioida. Työnantaja saa sen sähköisesti ja johonkin muualle riittää pelkkä pidätysprosentin kertominen tai pdf-tiedosto.

Vierailija
18/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se verotietojen kysyminen käytännössä tapahtuu? Onko verotoimistossa joku kone josta voi hakea tietoja, vai pitääkö ne pyytää jostain luukulta tai soittaa sinne? Pitääkö tietää sotu, vai saako pelkällä nimellä?

Ennen oli helppo kun mytiin sitä veropörssiä, vai mikä se lehti oli johon oli koottu verotustietoja.

Pitäisi tarkastaa töistä samalla titellillä työskentelevien tulot, ettei itse ole jäämässä palkkakuoppaan.

Verotoimistoissa pari läppäriä, välttämättä kaikissa verotoimistoissa ei ole. Sukunimi etunim muodossa haku. Tosin oma havaintoni on, että se näyttää alakanttiin tuloja. Itseltäni jäi puuttumaan pari tonnia. Samalla voi itsekseen naureskella, et miksi prkl ihmiset käy verotoimistossa asioimassa, kun suurimman osan voi kuitenkin hoitaa netin yli. Ikäluokka siellä odottelemassa näytti olevan kantasuomalaisten osalta boomereita ja nuoremmat varmaan ulkkareita. Boomerit näytti siltä ettei työelämässä ole oltukaan vuosikausiin...

Vierailija
19/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi hakee itselleen uuden verokortin.

Jos aikoo kuolla loppuvuodesta, niin kannattaa hakee 0 kortti.

Vierailija
20/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi hakee itselleen uuden verokortin.

Jos aikoo kuolla loppuvuodesta, niin kannattaa hakee 0 kortti.

Hakea? Missä kasarillä sinä elät?

Tervetuloa vuoteen 2020. Vuonna 2020 tarvitaan pääosin VERONUMERO. Verokorttia varmaan aika harva enää haluaa. Tai jos haluaa, niin sen haluaja elää itsekin jossain kasarilla. Digimaailmassa monet isot yhtiöt kysyvät vain veronumeroa.