Tätä marraskuuta on ollut kohta 4 kuukautta, tulen hulluksi
Kommentit (35)
No ei ole kyllä valon puolesta niin synkkää kuin marraskuussa.
Jos täällä jatkossakin on ilmastonmuutoksen vuoksi 8 kk marraskuu niin muutan muualle. Tosin muualla on sitten tulvia ja tulihelvetti.
Kohta on kevät, nyt jo päivä selkeästi pidempi. Minä en kaipaa lunta yhtään, etenkään enää tässä vaiheessa vuotta, odotan vain että pääsisin upottamaan käteni multaan ja haistelemaan kevään tuoksuja. Paljon parempi nyt on ollut kuin kahtena edellisenä talvena, kun lunta oli niin paljon, ettei sitä saanut enää mahtumaan minnekään, eikä välillä päässyt kotipihasta pois kun tiet oli tukossa lumen takia - aura kävi vasta iltapäivällä.
Lämpötila +8. Nautin. Eilen aurinko paistoi ja muutoinkin valoisuus lisääntynyt marraskuusta. Tänään harmaata mutta kestän kyllä kun ei ole lunta ja pakkasta.
... Ja enää muutama kuukausi tätä jäljellä. Tsemppiä. Juhannuksena tulee sitten lumi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on kevät, nyt jo päivä selkeästi pidempi. Minä en kaipaa lunta yhtään, etenkään enää tässä vaiheessa vuotta, odotan vain että pääsisin upottamaan käteni multaan ja haistelemaan kevään tuoksuja. Paljon parempi nyt on ollut kuin kahtena edellisenä talvena, kun lunta oli niin paljon, ettei sitä saanut enää mahtumaan minnekään, eikä välillä päässyt kotipihasta pois kun tiet oli tukossa lumen takia - aura kävi vasta iltapäivällä.
Minä niin pidin sinun viestistäsi.
Ennemmin tätä kuin metri lunta ja kovat pakkaset
Helmikuussa tulee vielä lunta ja paljon ja ne pakkaset.
Et tule hulluksi - olet sitä jo. Mikään ei ole mukavampaa kuin just nämä kelit.
Kanadassa näyttäisi olevan pakkasta ja luntakin. Esimerkiksi Edmontonissä yli 30 astetta joten sinne vaan talvesta nauttimaan.
Paras talvi ikinä, kestäisi vaan tällaisena. Nyt voi ulkoilla ja harrastaa, yleensä pitää vaan käkkiä sisällä hankien keskellä pakkasta paossa.
Koko vuosihan se on tätä samaa sateen lorinaa.
Itse en juuri keleistä osaa ahdistua, ne nyt ovat mitä ovat.
Mutta se nyt harmittaa, että tallainen talvi tulee väkisin tuhoamaan ainakin osan mustikka- ja mansikkasadoista. Lisäksi esim. pelloilta lähtee raviteita tällaisissa sateissa ja sekin huonontaa kasvukautta, sekä tietysti tulee näkymään tuotteiden korkeampina hintoina.
Lämpö on kivaa, mutta tää pimeys...
Masentaa, pää ihan sekasin ja silmiin sattuu pimeyden ja valojen kontrasti. Kestänyt liian kauan tää pimeys.
Tekee vain mieli viiniä ja suklaata. Suklaata söinkin jo.
Mä yritän olla miettimättä harmautta ja keskityn siitä nauttimiseen, ettei tarvitse tehdä lumitöitä tai pelätä liukastumista.
Mieluummin tämä kuin lumi ja pakkanen. Inhoan pakkasta.
Harvinaista, että myös täällä Kuopiossa sataa vettä tammikuussa. Yleensä on lunta ja pakkasta.
Tällainen "englantilainen" talvi on just ihan paras 🥰 Mä inhoan lunta ja pakkasta. Olispa kaikki talvet tällaisia 😊
Joo kyllä vituttaa tää sade ja ankeus. Tulis lumi