Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asiantuntija ja minulla on oma työhuone työpaikalla. Oveni on lähes aina auki.

Vierailija
14.01.2020 |

Pidän oveani äärimmäisen harvoin lukossa. Vain silloin, kun soitan puheluita, joiden sisältö on salaista tai luottamuksellista. Muutenhan kaikki liittyy työhöni, joten työkaverit voivat hyvin olla kuuloetäisyydellä. Näinhän on avokonttoreissakin.

No, olen huomannut, että jos puhun puhelua ja olen selkä ovelle päin, saan tuhahtelua ja huikkauksia, tuimia katseita ja muita, kun en keskeytä puheluani lyhyen asian esittämisen ajaksi, VAIKKA OLEN PUHELIMESSA. Mikä ihmisiä vaivaa? Ihan oikeasti.

Tänään puhuin huonokuuloisen naisen kanssa puhelimessa ja naisella oli ohut ja pieni ääni, suljin toisen korvani kädelläni, jotta olisin kuullut paremmin. Huoneeseen paukkasi työkaverini, joka yritti saada huomioni "Hei anteeks.. ANTEEEKS.. voiks sä hetkeks keskeyttää.." jne. En keskeyttänyt puheluani. Puhelun jälkeen työkaveri sanoi, että on hukannut puhelimensa ja sitä asiaa kyseli. Sanoin, että olin puhelimessa ja että on epäkohteliasta keskeyttää, kun toinen on puhelimessa. Työkaveri pyöritteli silmiään.

Olenko jotenkin kalkkis ja muinaisjäänne, kun mielestäni puhelimessa puhuvaa henkilöä ei pidä keskeyttää omilla asioillaan??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi laittaa ovi kiinni silloin, kun et halua itseäsi häirittävän, kun sellainen mahdollisuus on olemassa.

Vierailija
2/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kalkkis, vaan omaat hyvät käytöstavat. Työkaverisi ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi laittaa ovi kiinni silloin, kun et halua itseäsi häirittävän, kun sellainen mahdollisuus on olemassa.

En laita joka puhelun ajaksi, koska joutuisin ramppaamaan sulkemaan ovea koko ajan. Olen ajatellut, että jos huoneeseen tuleva huomaa olevani puhelimessa, hän voi jäädä ovelle odottamaan tai voi tulla myöhemmin. Suljen oven, jos en halua, että kukaan tulee huoneeseeni.

Minusta on todella outoa, että jos olen puhelimessa (ja kyseessä on siis LANGALLINEN työpuhelin, eli ei voi olla näkemättä, että olen puhelimessa), joku yrittää silti puhua päälle.

ap

Vierailija
4/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avokonttorissa on aika suuri osa ihmisistä luurit päässä koko päivän. Osan ajasta nettipalavereissa, tai puhelimessa ja lopun ajan yrittävät peittää sitä konttorin taustamelua musiikilla. Tavaksi on muodostunut mennä ko. henkilön lähelle, ottaa katsekontakti ja näyttää kädellä 'oletko puhelimessa?' merkkiä. Tällöin ei häiritse liikaa, mutta tulee huomioiduksi.

Ainahan sekaan mahtuu muutamiä torveloita, jotka eivät välitä, vaikka häiritsisivät hallituksen kokousta, jos heillä on joku hätä. Ja näille ei mene mikään opastus ja läksytys perille.

Vierailija
5/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Olen asiakaspalvelija ja asiakkaat lähinnä lukioikäisiä ja yliopisto-opiskelijoita. Todella harva odottaa, että lopetan puhelun. Outoa. Juuri tuollaista "Hei antees, ANTEEKS! Anteeeeeeeksssss....." huutelua, kun olen puhelimessa.

Vierailija
6/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita joka puhelun ajaksi, koska joutuisin ramppaamaan sulkemaan ovea koko ajan. Olen ajatellut, että jos huoneeseen tuleva huomaa olevani puhelimessa, hän voi jäädä ovelle odottamaan tai voi tulla myöhemmin. Suljen oven, jos en halua, että kukaan tulee huoneeseeni.

Minusta on todella outoa, että jos olen puhelimessa (ja kyseessä on siis LANGALLINEN työpuhelin, eli ei voi olla näkemättä, että olen puhelimessa), joku yrittää silti puhua päälle.

ap

Sano sinne luuriin, että "anteeksi, pikku hetki', mykistä puhelu tai peitä luurin mikki kädelläsi, käske sen häiriköijän painua V*TTUUN siitä häiritsemästä. Kumma, jos ko. henkilö ei usko muutaman kerran jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi