Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää Tampereen päiväkotipaikkajärjestelyt.

Vierailija
20.06.2006 |

Saimme päivähoitopaikan parin kilometrin päästä kotoa, ja aivan väärästä suunnasta vielä. Mieheni ja minä lähdemme täysin eri suuntaan töihin ja opiskelupaikkaan, kuin missä päiväkoti on. Puolen kilometrin säteellä kotoamme olisi ainakin neljä päiväkotia. Ainakin kuusi tai seitsemän päiväkotia on lähempänä kuin tuo, josta saimme paikan. Matkaa kertyy viisi kilometriä, kun vien lapsen tarhaan ja kävelen sieltä yliopistolle. Ja sama uudestaan iltapäivällä.

Näin siis Tampereen keskustan alueella aikana, jolloin lapsia on vähemmän kuin koskaan ja päiväkoteja lopetetaan tästä lähistöltäkin. Tiedän, että monissa kunnissa matka päivähoitoon on varmasti pitempi ja hankalampi, mutta kun täällä Tampereella on tarhoja vaikka muille jakaa. Kiinnostaisi tietää, millä perusteella osa lapsista joutuu kauemmas ja osa pääsee naapuriin hoitoon. Tuntuu niin älyttöämän tyhmältä viedä lapsi parin kilometrin päähän päivähoitoon, tuoda sitten auto kotiin ja ja kävellä puolen kilometrin matka yliopistolle, koska sieltä taas ei saa pysäköintipaikkaa...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pienten ryhmät on oikeasti täynnä joka puolella (työn puolesta olen yhteydessä myös päivähoitoporukkaan).

Oma lapseni meinasi joutua myös samaan tyyliin muutaman kilometrin päähän väärään suuntaan eikä mulla ole autoa jolla kuskata. Mies matkatöissä jne.

Otin selvää asioista ja lapsi on ollut nyt 1,5 vuotta loistavalla yksityisellä perhepäivähoitajalla sopivasti työpaikan lähellä. Ihana hoitaja ja mikä ihmeellisintä niin kun Tampere maksaa vielä kuntalisää yksityisen hoidon tukeen niin maksamme itse VÄHEMMÄN kuin maksaisimme kunnallisesta päiväkotipaikasta. Tällä hetkellä lapsemme hoitajalta lähtee muutama lapsi pois ja samoin samassa pihassa olevalta, joten yksityisellä puolella paikkoja olisi tarjoilla. Kannattaa harkita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla