Ärsyttää nukkua kun närästää
Kommentit (13)
Mitä olet syönyt?
Apteekista saa somacia ym, mutta ne otetaan aamuisin 1h ennen ruokailua eikä auta heti.
Voitko liottaa pellavansiemeniä vesilasissa yön yli?
Älä syö 4h ennen nukkumaanmenoa. Nosta sängynpäätyä 15cm. Esim puhelinluetteloita sängyn jalkojen alle. Tyyny ei aja samaa asiaa.
Rauhoitu. Vältä mm. (vaaleapaahtoista) kahvia, suklaata, kanelia, mausteita, rasvaisia ruokia, tuoremehua huomenna.
Voit myös kokeilla vichy-vettä jos ei ole mitään samarinia lähistöllä... joillekin auttaa, vaikka onkin hapanta. Itse otan banaania ja maitoa, ne voi joskus auttaa.
Niin ja vaihda löysät vaatteet. Kiristävät vaatteet voi itsessään jo närästää. Lisäksi nuku vasemmalla kyljellä mieluiten.
Puolilasillista vettä ja teelusikallinen ruokasoodaa auttaa heti. Ruokavaliota kannattaa tarkkailla että mikä närästää eikä syö illalla mitään raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet syönyt?
Apteekista saa somacia ym, mutta ne otetaan aamuisin 1h ennen ruokailua eikä auta heti.
Älä syö 4h ennen nukkumaanmenoa. Nosta sängynpäätyä 15cm. Esim puhelinluetteloita sängyn jalkojen alle. Tyyny ei aja samaa asiaa.
Rauhoitu. Vältä mm. (vaaleapaahtoista) kahvia, suklaata, kanelia, mausteita, rasvaisia ruokia, tuoremehua huomenna.
Voit myös kokeilla vichy-vettä jos ei ole mitään samarinia lähistöllä... joillekin auttaa, vaikka onkin hapanta. Itse otan banaania ja maitoa, ne voi joskus auttaa.
Eikö sänky keiku, jos vain toisen pään jalkoja nostetaan? Puhelinluetteloita melko hankala saada nykyisin mistään.
Ota maitoa, piimää, jogurttia tms maitotuotetta. Jos ei ole, sitten jos olisi soodaa mitä voi sekoittaa veteen. Helpottaa kummasti vaiva!
Vierailija kirjoitti:
Puolilasillista vettä ja teelusikallinen ruokasoodaa auttaa heti. Ruokavaliota kannattaa tarkkailla että mikä närästää eikä syö illalla mitään raskasta.
Minulla sooda aiheuttaa pahoinvointia. Kokeilin useamman kerran, joten syy ei voi olla muualla.
Kerran närästi yöllä niin perkeleesti, että oli pakko lähteä yliopiston apteekkiin kolmelta yöllä. Siitä lähtien kotona aina kaksi pakettia rennietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet syönyt?
Eikö sänky keiku, jos vain toisen pään jalkoja nostetaan? Puhelinluetteloita melko hankala saada nykyisin mistään.
Ei, ellet sitten pinoa toiselle puolen vähemmän.. tai sitten sun sängyn jalat on jo valmiiksi heilumassa, siihen auttaa ruuvien kiristäminen.
Vanha kikka. Ja alle 15cm on liian vähän. Olen nukkunut vuosia puhelinluettelot sängyn jalkojen alla. Samoin isäni.
Ja ei, ei voi tunkea patjan alle mitään. Ei ole sama asia. Koko sängynpääty tulee kohottaa. Äläkä ny ihan puhelinluettelon reunalle laita. Voi sinne jotain muutakin kai laittaa (esim jonkinlainen lankku?) mutta puhelinluettelo on lattialle pehmeämpi. Millainen lattia sulla on?
Hätätapauksessa auttaa ruokasoodavesi, toimii Samarinin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
paljonko menee kaljaa illassa
No miksi pitäisi kaljaa? Itse en käytä alkoholia, olen nuori jne.
Pelkkä stressi tai rakennevika voi olla närästyksen taustalla. Johan lapsilla/vauvoillakin on refluksia. Joillakin koko elämän. Kannattaa käydä tutkimuksissa jos vaiva on säännöllisestä.
Somac on ihan oikea lääke sitten.... eli jos ei ole yhden illan vaiva nyt, niin se auttaa kyllä paremmin kuin mikään rennie tms mut ei samantien siis..
Luin jostain asiallisesta artikkelista ettei soodaa kannata närästykseen ottaa. Koettu on, pahentaa vaan.
Ota Rennie, se helpottaa. Jos jatkuu pitkään, mene lääkäriin. Saattaa olla refluksitautia.