Dubai
Hei!
Mietimme miehen kanssa jos ottaisimme äkkilähdön Dubaihin, lämmintä, kaunista, lähellä, hyvän hintainen paketti ja kaikki tuntuu olevan aika täydellistä, mutta itse maasta ei meillä tai edes lähipiirillä ole oikein kokemusta. Onko tällä ihmisiä jotka ovat siellä käyneet kerran tai useammin, ehkä asuvat siellä?
Olisi ihanaa kuulla onko paikka hehkutuksen arvoinen, mitä pitää ottaa huomioon (kaikkeen liittyen, hintoihin, kulttuuriin, pukeutumiseen?)
Nyt siis rehellisiä ja kattavia vastauksia, ne ovat todella tarpeen, kiitos kaikille jotka jaksavat vastata!
Ps. Eräs kaveri mainitsi meille että uskaltaako sinne edes matkustaa pommi-uhkan takia? Ulkomaanministöriön sivulla ei ainakaan ole mitään erillistä mainintaa, vailla lento reitti onkin muuttunut.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Dubaissa vuosi sitten ystäväperheen kutsumana. Luin todella paljon etukäteen käytännöistä, että mitä uskaltaa edes mukaan ottaa. Täällä ihan normaaleille lääkkeille tarvitaan Dubaissa lääkärin allekirjoittama lupalappu. Näihin kiellettyihin ja vain luvalla oleviin lääkkeisiin kuuluu kaikki hormonaaliset lääkkeet, kuten minipillerit ja e-pillerit. Olethan naimisissa miehesi kanssa? Samassa hotellihuoneessa ei saa asua mies ja nainen jotka eivät ole naimisissa, ellei ole kyse isästä ja tyttärestä. Jos mukaan lähtee lasten kavereita, heille pitää olla lupalaput mukana. Kauppakeskuksissa saa olla rauhassa kaupustelijoilta ja myyjät ovat ystävällisiä, mutta paikallisissa shoukeissa/bazaareissa saa olla varuillaan jos alkaa hinnasta tarjoamaan, niin sen jälkeen et voi enää perua ostopäätöstä. Pitävät sitä hyvin epäkohteliaana. Tekstiilishoukissa hinnat huiveille ja kaftaanoille ovat muutenkin korkeammalla kuin shouk al madinat ostoskeskuksessa, joka on suunniteltu näyttämään aidolta shoukilta, mutta on paljon siistimpi ja hiljaisempi. Ainiin arabimiehiä ei naisen kannata katsoa suoraan silmiin ja takseissa on ehdotonta, että naiset istuvat takapenkillä jos kuski on mies. Jos vain naisia on kyydissä miehen ajamassa taksissa, kuski on todella tyly eikä välttämättä anna vaihtorahoja takaisin. Naisten ajamat taksit onneksi tunnistaa vaaleanpunaisesta katosta. Mietin kauan suostunko mukaan kutsutulle reissulle, mutta halusin kuitenkin saada hyviä instagram kuvia ja nähdä millainen kaupunki se lopulta on. Aitoa kulttuuria ja tunnelmaa on turha Dubaista hakea, mutta kauniita kuvia sieltä saa ja halpaa kultaa tuliaisina jos osaa oikein neuvotella. Dubain matkan jälkeen ei pelota enää suunnitella matkaa edes Venäjälle.
Olet siis vieraillut Dubaissa suomalaisessa perheessä, käynyt reissun aikana ainoastaan ostareilla ja markkinoilla ja nyt valitat täällä kun et nähnyt oikeaa paikallista kulttuuria" Mitä teit itse asian eteen? Kävitkö moskeijoissa, museoissa, opastetuilla kävelyretkillä vanhassa kaupungissa, kaikille avoimilla kulttuurilounailla? Niin. Etpä tietenkään.
Et todellakaan käynyt. Ainoastaan siellä markkina-alueella ne myyjät tulevat tyrkyttämään tuotteitaan. Missään muualla ei. Ja olisit mennyt sinne moskeijaan, mitä valitat ettet nähnyt paikallista kulttuuria jos ei edes ole kiinnostusta tutustua siihen.
Valitan mielekkään kulttuurin puutteesta. En hyväksy muslimien sharialakeja ja naisia ala-arvostavaa kulttuuria. Nautin paljon enemmän keski-eurooppalaisesta tai pohjoismaisesta kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Dubaissa vuosi sitten ystäväperheen kutsumana. Takseissa on ehdotonta, että naiset istuvat takapenkillä jos kuski on mies. Jos vain naisia on kyydissä miehen ajamassa taksissa, kuski on todella tyly eikä välttämättä anna vaihtorahoja takaisin.
Sitä vaan, että ihan KAIKKI istuu taksissa takapenkillä Dubaissa. Mitä olet sanonut kun taksi on ollut tyly?
Ei sanottu mitään erityistä kuin hotellin nimi minne pitäisi päästä. Satuttiin vain olemaan kaikki naisia. Ja joo jos 6 henkilöä mahtuu takapenkille niin siitä vaan. Kuljimme aina tilataksilla ja silti yhden (porukan ainoan miehen) piti istua edessä.
Kuski yritti small talkia ja te vaan istuitte naama norsun...
Miksi haluatte matkustaa tukemaan naisten alistamista ja muuta riistoa harrastavaa valtiota?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluatte matkustaa tukemaan naisten alistamista ja muuta riistoa harrastavaa valtiota?
Vauvapalstan älyköt taas heränneet.
Hyvät oltavat on toki suhteellinen käsite. Niitä hyviä oloja voisi käydä kyselemässä mm. siltä pakoa yrittäneeltä prinsessalta.
Ämmällä on rahaa kuin roskaa eikä tarvitse sormeaan nostaa sen hyväksi. Kelpais mullekin.
Hyvät oltavat on toki suhteellinen käsite. Niitä hyviä oloja voisi käydä kyselemässä mm. siltä pakoa yrittäneeltä prinsessalta.
@mmällä on rahaa kuin roskaa eikä tarvitse sormeaan nostaa sen hyväksi. Kelpais mullekin.
Kaikki on näköjään ostettavissa. Ihmisen moraali kaikkein helpoiten
Vierailija kirjoitti:
Hieno lomakohde, jos on rahaa.
Eikä sielua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno lomakohde, jos on rahaa.
Eikä sielua.
Lämmitä autoasi ja ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lapsiperheille. Lapsille ollaan joka paikassa tosi ystävällisiä, vähän niin kuin Italiassa.
Arabit tunnetusti on rasisteja, joten miksi altistaisin perheeni moiselle.
Turistille ihan hyvä paikka, tosin kalliinpuoleinen. Paljon näettävää ja koettavaa. Laadukkaissa hotelleissa ei valittamista. Ollakseen arabimaa, melko länsimainen ainakin turistin kokemissa asioissa.
Rannalla/altaalla voi olla uima-asuissa (ei yläosattomassa), mutta kaupungilla pitää välttää paljastavaa pukeutumista. Kännissäkään ei kannata liikuskella.
Käymisen arvoinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Dubaissa vuosi sitten ystäväperheen kutsumana. Luin todella paljon etukäteen käytännöistä, että mitä uskaltaa edes mukaan ottaa. Täällä ihan normaaleille lääkkeille tarvitaan Dubaissa lääkärin allekirjoittama lupalappu. Näihin kiellettyihin ja vain luvalla oleviin lääkkeisiin kuuluu kaikki hormonaaliset lääkkeet, kuten minipillerit ja e-pillerit. Olethan naimisissa miehesi kanssa? Samassa hotellihuoneessa ei saa asua mies ja nainen jotka eivät ole naimisissa, ellei ole kyse isästä ja tyttärestä. Jos mukaan lähtee lasten kavereita, heille pitää olla lupalaput mukana. Kauppakeskuksissa saa olla rauhassa kaupustelijoilta ja myyjät ovat ystävällisiä, mutta paikallisissa shoukeissa/bazaareissa saa olla varuillaan jos alkaa hinnasta tarjoamaan, niin sen jälkeen et voi enää perua ostopäätöstä. Pitävät sitä hyvin epäkohteliaana. Tekstiilishoukissa hinnat huiveille ja kaftaanoille ovat muutenkin korkeammalla kuin shouk al madinat ostoskeskuksessa, joka on suunniteltu näyttämään aidolta shoukilta, mutta on paljon siistimpi ja hiljaisempi. Ainiin arabimiehiä ei naisen kannata katsoa suoraan silmiin ja takseissa on ehdotonta, että naiset istuvat takapenkillä jos kuski on mies. Jos vain naisia on kyydissä miehen ajamassa taksissa, kuski on todella tyly eikä välttämättä anna vaihtorahoja takaisin. Naisten ajamat taksit onneksi tunnistaa vaaleanpunaisesta katosta. Mietin kauan suostunko mukaan kutsutulle reissulle, mutta halusin kuitenkin saada hyviä instagram kuvia ja nähdä millainen kaupunki se lopulta on. Aitoa kulttuuria ja tunnelmaa on turha Dubaista hakea, mutta kauniita kuvia sieltä saa ja halpaa kultaa tuliaisina jos osaa oikein neuvotella. Dubain matkan jälkeen ei pelota enää suunnitella matkaa edes Venäjälle.
Olet siis vieraillut Dubaissa suomalaisessa perheessä, käynyt reissun aikana ainoastaan ostareilla ja markkinoilla ja nyt valitat täällä kun et nähnyt oikeaa paikallista kulttuuria" Mitä teit itse asian eteen? Kävitkö moskeijoissa, museoissa, opastetuilla kävelyretkillä vanhassa kaupungissa, kaikille avoimilla kulttuurilounailla? Niin. Etpä tietenkään.
Et todellakaan käynyt. Ainoastaan siellä markkina-alueella ne myyjät tulevat tyrkyttämään tuotteitaan. Missään muualla ei. Ja olisit mennyt sinne moskeijaan, mitä valitat ettet nähnyt paikallista kulttuuria jos ei edes ole kiinnostusta tutustua siihen.
Valitan mielekkään kulttuurin puutteesta. En hyväksy muslimien sharialakeja ja naisia ala-arvostavaa kulttuuria. Nautin paljon enemmän keski-eurooppalaisesta tai pohjoismaisesta kulttuurista.
keskieurooppalaisesta
eteläsavolaisesta
pohjoissuomalaisesta
Kun yhdysmerkillisestä maantieteellisestä nimestä tehdään adjektiivi, yhdysmerkki jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eettinen matkakohde. Ihmisoikeuksien lisäksi isona ongelmana on ympäristön pilaaminen. Olen käynyt Dubaissa 3 kertaa, en mene enää. Ei omatunto kestä tuollaista paikkaa.
Itse pilaat ilmaston asumalla Suomessa. Lämmityskulut Suomi vs Dubai
Mutta asiaahan voi katsoa aina vain niin kuin itse haluaa.
Lämmityskulut?! Salli mun nauraa...
Meillähän energialla Dubaissa kaikki pyörii? Keinotekoinen kaupunki joka nielee hurjat määrät energiaa pelkällä olemassaolollaan. Ilmastointilaitteiden kulut Dubai vs. Suomi, mietipä sitä.Mä olen asunut siellä ja pidettiin ilmastointia kotona päällä toukokuusta elokuuhun. Ja siinäkin välissä yleensä vietettiin pitkä aika Suomessa. Muun osan vuodesta pärjäsi hyvin ilman ilmastointia. Lämmitystä ei ollut ollenkaan.
Mut jatkakaa mutulla, täähän on AV...
Ai no jos TE olitte Suomessa silloin kun ilmastointilaitetta olisi Dubaissa tarvittu, niin sittenhän ongelmaa ei ole. Ei siellä sitten kukaan muukaan ole viilentänyt kämppäänsä, tai hotellia tai ostoskeskusta tai...
Koko Dubai on TÄYSIN tyhjä kesäkuukaudet, kaikki expat-asukkaat (95% asukkaista) pakenee kuumuutta (ja paikalliset matkustaa muuten vaan pois), joten tosiaan taloissa ei ole silloin ilmastointi päällä. Siis kun kouluista on kesälomat, kaikki lähtee pois. Fakta.
Soutuveneilläkö sieltä sitten lähdetään. Se lentokone jolla lentelet edes takaisin Suomen ja Dubain väliä saastuttaa moninkertaisesti sen lämmityksen ja viilennyksen.
Lentäminen nyt ei tähän ketjuun varsinaisesti liity. Jokuhan toi vain esille faktan, että energiaa kuluu Dubaissa viilennykseen kesäkuukausina, Suomessa sen sijaan lämmitykseen lähes vuoden ympäri. Jopa autoja joutuu lämmittämään Suomessa. Mietittekö ikinä sitä vai keskityttekö vain muiden haukkumiseen. Oma selusta kuntoon ensin.
Omassa kämpässäni ei edes mene lämmöt päälle ennen kuin sisälämpötila menee alle +19.
Vierailija kirjoitti:
Olen jeesusteleva mammapalstalainen, enkä voi mennä maailman siisteimpään kaupunkiin, koska ihmisoikeudet.
Siinä taas päivän moraaliposeeraukset.
Jos sulle ei pintakiillon kääntöpuolella ole mitään merkitystä, älä luule, että muillakaan ei ole. En lähtisi mokomaan keinomaailmaan, jossa ihmisoikeuksia rikotaan, edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jeesusteleva mammapalstalainen, enkä voi mennä maailman siisteimpään kaupunkiin, koska ihmisoikeudet.
Jos sulle ei pintakiillon kääntöpuolella ole mitään merkitystä, älä luule, että muillakaan ei ole. En lähtisi mokomaan keinomaailmaan, jossa ihmisoikeuksia rikotaan, edes ilmaiseksi.
Terveisin jeesusteleva mammapalstalainen
PS. Kiiltääkö nyt sädekehäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiillä, en ole sen parempi ihminen kuin muutkaan. Miksi minun kuitenkaan pitäisi hyväksyä Dubain kääntöpuoli ja pitää Dubaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiillä, en ole sen parempi ihminen kuin muutkaan. Miksi minun kuitenkaan pitäisi hyväksyä Dubain kääntöpuoli ja pitää Dubaista?
Inhoan myös teennäisyyttä ja tekopyhyyttä. Aidosti olen sitä mieltä, että niin paljon on vikaa Dubaissa, että äänestän jaloillani.
Kiva matkakohde, turvallista ja lämmintä, ihmiset ystävällisiä. Toki aika kallis, mutta eihän siellä pakko ole ostoksia tehdä. Hyvät rannat, puistot, golf-kentät.