Miksi en osaa pelätä mitään?
Ihmetyttää, kun kanssaihmiset säikähtävät ja traumatisoituvat tilanteista joita en itse jaksa juuri huomatakaan? En vaan osaa pelästyä/välittää, pääasia että selvisin vahingoitta. Kuolemanpelkoa en tunne, loppuuhan tämä joskus kuitenkin. Miksi monet on niin herkkiä?
Kommentit (7)
Sä et ole kokenut mitään . Ei siellä puhelimen/ tietokoneen ääressä mitään koskaan tapahdu .
Mulla sama juttu. En tosin aina ollut tällainen. Sairastuin masennukseen, mutta paranin siitä (ainakin osittain) ominavuin. Opettelin armotonta itsekuria ja suorastaan välillä kidutin itseäni. Nykyään joinakin päivinä tunnen itseni pelkäksi terminaattoriksi.
Edelliselle; sama tausta minulla. Syötkö/söitkö masennuslääkkeitä? Ne ja vähän liiankin rankat kokemukset joista selvisin, varmaan teki minusta tällaisen tunteettoman...t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle; sama tausta minulla. Syötkö/söitkö masennuslääkkeitä? Ne ja vähän liiankin rankat kokemukset joista selvisin, varmaan teki minusta tällaisen tunteettoman...t. Ap
Sain lääkkeet, mutta heitin ne heti menemään. Mielestäni tämä tila on itse "opeteltu". Kivuliailla kokemuksilla on varmasti oma osansa. Uskon, että voisin muuttua vielä, mutta en tiedä haluanko.
-Mies alle 30 v
Pelot tulevat eletyssä elämässä. Kuoleman pelko tuli minulle vasta kun ollessani kuudennella kuulla raskaana aloin kouristella ja vuotaa verta jolloin ambulanssi kiidätti sairaalaan ja pelkäsin syntymättömän lapseni kuolevan. Keskoseni onneksi selvisi vaikkakin hengitys pysähtyi kolmasti ensi kuukausina joihin ripeä ensiapu pelastajana. En pelkää omaa kuolemaa mutta lähimmäisten kuolemat ja läheltä piti-tilanteet olleet kova pala
Sama, tykkään kyllä siitä. Ärsyttää vaan kun ei saa olla oma itsensä, tuntuu että muut suuttuu jos kaikkea ei ole kauhistelemassa tai reagoimassa tietyllä tavalla.
Saatat olla sosiopaatti.