Miten hakea osapäiväpaikkaa 3vuotiaalle?
Olen nyt päätynyt sydän verillä siihen, että 3vuotiaani aloittaisi syksyllä puolipäivähoidossa esim. 2xvkossa. Itkee jo aamusta kavereitaan, eikä äidin seura enää riitä :( Ajattelisin tuon olevan ratkaisu. Meille syntyy siis vauva lokakuussa, ja muun ajan tyttö voisi olla kotona minun ja vauvan kanssa. Miten tälläistä paikkaa haetaan? Mulla on tässä edessä päivähoitohakemus, mutta voiko sillä hakea esim. ryhmiksiin ja onko niissä edes sellainen mahdollisuus? Kiitos jos joku osaa neuvoa!
Kommentit (3)
koska ei ollut tarpeeksi osallistujia joten ryhmää ei aloiteta. Olis ollut 3vuotiaille suunnattu. Päiväkerhoihin on taas ikäraja 4vuotta. Eli ne paikat ei ole nyt meille tarkoitettu :(
Ensinnäkin pk-paikkaa on haettava 4kk ennnekuin hoidon alkamisen tarve on eli jos elokuussa haluaisit lapsesi aloittavan niin hakemus olis pitänyt jättää maaliskuussa.
Hae jostakin läheisestä pk se hakemus, täytä mahdollisine liitteineen (palkkatietonne jos ei se bruttotuloraja ylity minkä jälkeen menee maksimimaksu ja raja on 3500e/kk bruttona) ja palauta vaikka saman pk pomolle.
Ja sitten vain odottelemaan paikan saantia, se kestää koska olet kotona ja paikat menee ensisijaisesti niille lapsille joilla vanhemmat työssä, opiskelemassa tms.
Sinuna harkitsisin srk-kerhoon ilmottautumista, siellä lapsesi saisi olla kaveriseurassa ja ilman sinua 2x/vkossa 2h/kerta.
Ei veisi myöskään paikkaa lapselta joka tartteis sen pk-paikan joka pvä eli ma-pe ja ei ehkä saisi niin paljon pöpöjä kotiin kannettavaksi kuin päiväkodista.
-alalla-