Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksityinen lääkäri kirjoitti nukahtamislääkkeitä

Vierailija
13.01.2020 |

Onneksi. Tk-lääkäri ei soittanut vaikka lääkkeeni olivat lopussa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itselläni on ollut 10 vuotta jo unettomuuteen Rivatril lääkitys joka on ihan pelastanut henkeni ja työkykyni, mutta eipä saisi terveyskeskukseksta, ei. Kun on kamala riippuvuutta aiheuttava bentso. En yleensäkään ymmärrä miksi sitä "riippuvuutta" niin pelätään. Joo, olen varmasti lääkkeestä lopun elämääni riippuvainen, mutta mitä sillä väliä? Ei vaikka tyroksiinia kilpirauhasen vajaatoimintaan ottaviakaan kauhistella että kun ovat riippuvaisia. Onneksi on tiedossa yksityislääkäri jolta saan reseptin tarvittaessa aina uusittua.

Vierailija
2/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annatte lääkeneuvontaa, merkitkää viestiinne, oletteko lääkäri vai kokemusasiantuntija. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kunnalliselta puolelta saa uneen antihistamiinia tai psykoosilääkkeitä.

Hui, ei bentsoja, koska riippuvuus isoin ongelma.

Toki psykoosilääkkeiden haittavaikutukset tai unettomuudesta johtuva toimintakyvyn menetys ei ole ongelmia.

Vierailija
4/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin. Ei varmaan kirjoita toiste, eli käytä säästeliäästi. Vain tositarpeeseen. 

Vierailija
5/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen saattaa kirjoittaa 10 pilleriä per vuosi, kunnallinen ei ilmeisesti sitäkään.

Vierailija
6/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun annatte lääkeneuvontaa, merkitkää viestiinne, oletteko lääkäri vai kokemusasiantuntija. Kiitos.

Ja siihenkö täällä pitäisi voida luottaa? :DD

Vierailija
7/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyötyä yksityisestä lääkäristä kun ei suostu enää määräämään Diapamia 🙄

Vierailija
8/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hyötyä yksityisestä lääkäristä kun ei suostu enää määräämään Diapamia 🙄

Mihin vaivaan sä sitä tarvit?

Vierailija
9/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kunnalliselta puolelta saa uneen antihistamiinia tai psykoosilääkkeitä.

Hui, ei bentsoja, koska riippuvuus isoin ongelma.

Toki psykoosilääkkeiden haittavaikutukset tai unettomuudesta johtuva toimintakyvyn menetys ei ole ongelmia.

Niinpä. Minulle ehdotettiin jo eläkkeen hakemista, koska kroonisen unettomuuden takia olin tosiaan ihan työkyvytön ja neurolepteille olin yliherkkä eli ne aiheuttivat hyvin vaikeita sivuoireita. Lääkäri sitten meinasi että ei kai siinä enää muuta voi kuin eläkkeelle.

Menin onneksi vielä tunnetulle unispesialistille ja siellä selvitettiin uniongelmiani. Minulla on ilmeisestei sympaattinen hermosto jatkuvasti ilman erityistä ulkoista syytä sen verran ylikiihtyneessä tilassa, että siks rauhoittuminen nukkumaan lääkkeettä ei onnistu. Tutkittiin kilpirauhaset sun muut, mitkä voisivat aiheuttaa tämän, mutta ei löytynyt mitään erityistä fysiologista syytä. Pienellä osalla ihmisistä on vaan geneettisistä syistä niin että nukkuminen ei oikein luonnonkeinoin onnistu (eikä unihygienialla, meditaatiolla tms mitä toki kokeilin ensin). Sain lääkkeiksi mirtatsapiinia ja pitkävaikutteista bentsoa Rivatrilia ja pitkästä aikaa nukuin tuntikaupalla putkeen. Mirtatsapiini ei sitten minulle sopinut, mutta Rivatril jäi ja nukun ihan riittävästi vain silläkin. Eipä ole tarvinnut enää eläkettä miettiä :)

- 1

Vierailija
10/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaivaan sä sitä tarvit?

Rentoutumiseen.

Vierailija
11/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hammaslääkäreillä on enemmän munaa määrätä vahvempia kipulääkkeitä. Sieltä minä olen saanut hyvät lääkkeet.

Vierailija
12/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lääkärin määräämänä opamoxia ja imovanea. Olen käyttänyt vuosia tarpeen mukaan ja ihan itselleni, ei sellaisilla määrillä katukaupastakaan pääsisi hyötymään millään lailla. Yhtäkkiä lakkasivat sitten uusimasta reseptejä ilman. En tosiaan tiedä miksi, esimerkiksi tuota imovanea olen tarvinnut alle 20, ehkä alle 10 tablettia vuodessa.

Vierailija
13/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ihmettelen tuota "riippuvaisuuden" pelkoa. Aivan sama, onhan ihminen riippuvainen monesta asiasta elämässään. Juuri tuo unenpuute invalidisoin enemmän kuin riippuvuus. Jos pystyy elämään suht normaalia elämää nukahtamislääkkeiden voimalla eikö tavoite ole silloin saavutettu.

Sairaus se unettomuuskin on mihin tarvitaan lääkkeitä, eikä mikään keksitty elintasosairaus.  Aivan sama, jos on vaikkapa esm. mikä tahansa sairaus, johon tarvitaan elintoiminnalle välttämättömiä lääkkeitä, perusteltaisiin ettei voida määrätä, sillä aiheuttavan riippuvaisuutta. Niin?

Itse saan aina puolenvuoden reseptin terveyskeskuksesta, sillä sattunut niin hyvä tuuri, että löytynyt lääkäri joka ymmärtää asian laidan. Olen syönyt jo 5v ja ilmeisesti riippuvainen, mutta mitä sitten. Pystyn elämään näin täysipainoista ja virkeää elämää päivisin olematta tsompi unenpuutteen vuoksi.

Vierailija
14/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut lääkärin määräämänä opamoxia ja imovanea. Olen käyttänyt vuosia tarpeen mukaan ja ihan itselleni, ei sellaisilla määrillä katukaupastakaan pääsisi hyötymään millään lailla. Yhtäkkiä lakkasivat sitten uusimasta reseptejä ilman. En tosiaan tiedä miksi, esimerkiksi tuota imovanea olen tarvinnut alle 20, ehkä alle 10 tablettia vuodessa.

Siis tosiaan terveyskeskuslääkärin määräämänä on ollut nuo aluksi. Toi imovane oli siitä hyvä, että jos oli joku jännittävä päivä tulossa, niin tiesi voivansa nukkua silti edellisenä yönä. Nyt pitää mennä sitten niillä 4h unilla tarpeen vaatiessa. En arjessa tarvinnut noita normaalisti, mutta stressi vie joskus yöunet.

Vierailija
15/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hammaslääkäreillä on enemmän munaa määrätä vahvempia kipulääkkeitä. Sieltä minä olen saanut hyvät lääkkeet.

Joo. Hammaslääkärit kirjoittaa Panacodit tai Tramadolit esim. viisaudenhampaan poiston jälkeen. Sen sijaan kun itse jouduin pahan työtapaturman seurauksena leikkaukseen, jossa sirpaleiksi menneitä luita kasaltiin metallilevyjen varaan, porattiin ja ruuvailtiin ja ties mitä, niin sairaalasta päästyäni kotiin sain reseptille, tadaa: Panadolia ja Buranaa. Ei muuten auttaneet yhtään mitään luustoleikkauksen jälkeisiin aivan järjettömiin kipuihin. Onneksi sain sukulaisen kuskaamaan minut yksityisen puolen 24h päivystykseen ja sieltä sain kunnon lääkkeet. 

Vierailija
16/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ihmettelen tuota "riippuvaisuuden" pelkoa. Aivan sama, onhan ihminen riippuvainen monesta asiasta elämässään. Juuri tuo unenpuute invalidisoin enemmän kuin riippuvuus. Jos pystyy elämään suht normaalia elämää nukahtamislääkkeiden voimalla eikö tavoite ole silloin saavutettu.

Sairaus se unettomuuskin on mihin tarvitaan lääkkeitä, eikä mikään keksitty elintasosairaus.  Aivan sama, jos on vaikkapa esm. mikä tahansa sairaus, johon tarvitaan elintoiminnalle välttämättömiä lääkkeitä, perusteltaisiin ettei voida määrätä, sillä aiheuttavan riippuvaisuutta. Niin?

Itse saan aina puolenvuoden reseptin terveyskeskuksesta, sillä sattunut niin hyvä tuuri, että löytynyt lääkäri joka ymmärtää asian laidan. Olen syönyt jo 5v ja ilmeisesti riippuvainen, mutta mitä sitten. Pystyn elämään näin täysipainoista ja virkeää elämää päivisin olematta tsompi unenpuutteen vuoksi.

Nimenomaan, kyllähän masennuslääkkeistäkin jää riippuvaiseksi, ei niitä voi seinään lopettaa. Niitä kuitenkin tuputetaan myös noihin univaikeuksiin.

Kai siinä on se pelko, että annokset kasvaa huomaamatta ja sitten kerjätään uutta respaa liian pian, ja kun ei saada, niin hankitaan kadulta lääkkeet ja aletaan käyttää kaikenlaista. Ja sitten tultaisiin syyttämään lääkäriä, että on aiheuttanut ongelman alun. Mutta minun mielestäni lääkärin vastuu loppuu siihen, että kertoo, että näitä ei saa sitten käyttää sitä ja tätä enempää, koska toleranssi kasvaa. Minkäänlaista luottamusta potilaaseen ei kumminkaan ole. Luulisi että aika monella on kumminkin aika suuri kynnys lähteä kyselemään bentsoja nisteiltä, jos ei mitään kytköksiä siihen suuntaan ennestään ole.

Vierailija
17/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Hammaslääkärit kirjoittaa Panacodit tai Tramadolit esim. viisaudenhampaan poiston jälkeen. Sen sijaan kun itse jouduin pahan työtapaturman seurauksena leikkaukseen, jossa sirpaleiksi menneitä luita kasaltiin metallilevyjen varaan, porattiin ja ruuvailtiin ja ties mitä, niin sairaalasta päästyäni kotiin sain reseptille, tadaa: Panadolia ja Buranaa. Ei muuten auttaneet yhtään mitään luustoleikkauksen jälkeisiin aivan järjettömiin kipuihin. Onneksi sain sukulaisen kuskaamaan minut yksityisen puolen 24h päivystykseen ja sieltä sain kunnon lääkkeet. 

Meillä kirjoitettiin nielurisaleikkaukseen ihan hyvät lääkkeet. Sitä ennen muihin leikkauksiin (5kpl) ei saanut useimpiin kotiin muuta kuin buranan ja panadolin. Ei ole kauhean inhimillistä, että potilasta kidutetaan kivussa kotona. Sairaalasta kuitenkin pyritään potkaisemaan pois mahdollisimman nopeasti niiden "huu m el ääkkeiden" jakelusta osaston säästösyistä.

Vierailija
18/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit av-mammojen hampaissa, osa 656.

Vierailija
19/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö yksityislääkäri omakannan kirjauksia? Mulla on paha unettomuus enkä saa bentsoja t-lääkäreiltä. Ketipinoria ja mirtaa sais kyllä vaan mutten halua niitä käyttää. Melatoniini ei tehoa, edes pitkävaikutteinen. Voiko sitä kysyä suoraan tiettyä lääkettä?

20/22 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BenzoNarkki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi