Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertaistukea vauva-arkeen, mies reissuhommissa

väsynytäiti
13.01.2020 |

Heippa!

Löytyykö täältä äitejä, jotka ovat suurimman osan viikosta yksin vauvan kanssa?
Meillä pieni vauva. Mies on pääosin viikot poissa ja joskus myös toisen päivän viikonlopusta. Vauvalla on paljon vatsavaivoja, joiden takia itkee yöt. Alkaa käydä raskaaksi yksin kantaa yöstä toiseen itkevää pikkuista, jonka oloa ei voi pahemmin helpottaa. Päivät menevät suht kivuttomasti, mutta aina sitä odottaa viikonloppua, jotta saisi hetken hengähtää. Vertaistukea etsin siis lähinnä siihen, kuinka selvitä yöt. Olisi kiva valittaa jollekin muullekin kuin miehelle, kun hän ei työlleen kuitenkaan mitään voi :D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi perhekerhoja? Kysy neuvolasta jos et tiedä. Parasta vertaistukea saisit toisilta vastaavassa tilanteessa olijoilta. Kuuluta vaikka Facebookissa, jos teillä on joku oman alueen ryhmä siellä.

Sinua tuskin lohduttaa, että vauvavaihe menee todella nopeasti ohi. Mutta se on totta. Yritä nauttia siitä!

Vierailija
2/2 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset tukiverkot teillä on? Voiko joku sukulainen tai kaveri tulla välillä hoitamaan vauvaa, tai edes seuraksi?

Meillä mies ei reissannut, mutta silti pitkät päivät vauvan kanssa kahdestaan kävi psyyken päälle. Minua auttoi se, kun samana tai seuraavana päivänä oli tiedossa jotain kivaa, vaikka kyläilyä tai käynti kaupungilla tai kerhossa yms.

Ensimmäisinä kuukausina olin levoton jos olin vauvasta vähän aikaa erossa, eli en olisi osannut levätä, mutta se riitti, että oli aikuista seuraa, se virkisti henkisesti. Yksinäinen vaunulenkki on parempi kuin ei mitään, mutta itse kaipasin nimen omaan sosiaalista kanssakäymistä sukulaisten ja kavereiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla