Hei apteekeissa työskentelevät! Osaatteko neuvoa mitään Avecyd-pesunesteen kaltaista tuotetta?
Tuo oli mun luottotuote kasvojen pesuun mutta se on näköjään nyt menty lopettamaan. Oon yrittänyt katsoa jotain korvaavaa tuotetta mutta ei ole ainakaan vielä sattunut silmään. Sebamed tai Lacto Line ei ole sama asia, ei ole niin happamia ja niissä korkealla incissä sodium laureth sulfate, joka helposti kuivattaa. Avecydissä tuota ei ollut ollenkaan. Avecydissä oli myös enemmän maitohappoa kuin tuossa Lacto Linessa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä https://www.foodie.fi/entry/lactacyd-500ml-pesuneste/7315511205008
Itse käytän ja on hyvä. Ph on hapan, on sellainen maitomainen melkein vaahtoamaton neste. Ei tuhoa ihon happovaippaa.
Täytyykin tutustua tarkemmin, kiitos ehdotuksesta! :)
Lactacyd sama kuin Lacto line ?
Ohi : nykyään ties mikä jo 30v myynnissä ollut tuote on hävinnyt apteekeista, en puhu saatavuudesta. Se puolestaan on jo naurettavaa selityksineen tehtaiden tulipaloista.
Tuota Lactacydiä näyttää olevan kahta eri versiota? Tai ainakin tuossa Foodien sivulla olevassa on erilainen inci kuin apteekkien sivuilla myytävässä versiossa? -Ap
Lactacydia on kahdenlaista, maitomaista nestettä sekä paksumpaa suihkusaippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota Lactacydiä näyttää olevan kahta eri versiota? Tai ainakin tuossa Foodien sivulla olevassa on erilainen inci kuin apteekkien sivuilla myytävässä versiossa? -Ap
Mä käytän nimenomaan tuota prismasta ostettavaa. Se on siis neste, eli aika juoksevaa. Ei yhtään nestesaippuaa muistuttavaa.
Mäkin oon käyttäny vuosia Avecydiä. Kun kuulin sen poistuvan markkinoilta, hamstrasin verkkokaupasta 20 litran pulloa. Riittää viisi henkiselle perheelle vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon käyttäny vuosia Avecydiä. Kun kuulin sen poistuvan markkinoilta, hamstrasin verkkokaupasta 20 litran pulloa. Riittää viisi henkiselle perheelle vähän aikaa.
Joo se oli ihan paras tuote, oli niin sopiva mun kasvojen iholle. Harmittaa etsiä nyt uusi, koska mulla iho reagoi helposti tukkeutumalla ja kuivumalla :/ Jos olisin tiennyt, että poistuu olisin mäkin hamstrannut monta pulloa. -Ap
Suosittelisin itse enemmän tuota apteekin versiota Lactacydistä, on incin perusteella markettiversiota selvästi hellävaraisempaa. Olen siis apteekin versiota käyttänytkin ja ollut siihen tyytyväinen, ei kuivata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin itse enemmän tuota apteekin versiota Lactacydistä, on incin perusteella markettiversiota selvästi hellävaraisempaa. Olen siis apteekin versiota käyttänytkin ja ollut siihen tyytyväinen, ei kuivata ollenkaan.
Okei kiitos! :) Näin mä itseksenikin mietin, että ainakin incin perusteella tuo apteekin versio olisi varmaan parempi. Täytyy nyt se ostaa sitten seuraavaksi ja onneksi ei ole kallista niin ei kovin korkealta putoa jos se ei sitten olisikaan hyvä. Ja ainakin sen voi käyttää sitten vartalon pesunesteenä jos ei kasvoille sopisi. -Ap
Meillä siirryttiin Lactacydiin, kun lemppari Avesyd lopetettiin. Saako sinistä Lactacydiä siis kevyempänäkin versiona, sellaisena kuin Avesyd? ostamani on aika paksua.
Aa, siis Lactacydiäkö saa myös apteekista Avecydin kaltaisena versiona? Nimittäin oon ostanut sitä geelimäistä, ja se kuivattaa.
Lactacydin apteekkiversiokaan ei ole kyllä Avecydin veroinen ainakaan mun ihollani. Harmittaa valtavasti, että Avecyd lopetettiin. :(
Mites tämä https://www.foodie.fi/entry/lactacyd-500ml-pesuneste/7315511205008
Itse käytän ja on hyvä. Ph on hapan, on sellainen maitomainen melkein vaahtoamaton neste. Ei tuhoa ihon happovaippaa.