Onko värianalyysit huijausta?
Oon käynyt pari kertaa ja joka kerta on tulos ollut eri. Mitä mieltä?
Kommentit (28)
Ei ole. Olennaista on ihon sävy, onko se viileä vai lämmin. Jos on punertava iho (viileä), niin joillekinhan käy paremmin tummemmat viileät värit kun taas toiselle viileät ja vaaleat pastellit. Vuodenajasta (aurinkoinen sää, hämärä syksyinen ilta) ja hiustenväristä johtuen tulos saattaa muuttua.
Huono tuuri. Ihon pohjasävyn mukaan jotkut värit sopivat paremmin kuin toiset, mutta ei sen pidä antaa rajoittaa liikaa jos sattuu jostakin muusta tykkäämään.
Ei.
Värianalyytikoksi voi ruveta kuka vaan. Se on huijausta.
Jos sulla on terve värinäkö voit tehdä analyysin itse.
Minä kävin 80-luvulla. Olin silloin epämääräinen, tarkoitan etten mitenkään selkeä, syksy vastaan kesä olin.
Nykyään vaalennan hiuksiani. Olen enemmän kesä. En edes tykkää enää syksyn väreistä.
Vastasin ”ei”. Jos on vaikea nähdä, mitkä värit itselle sopii, niin sitten on hyvä ottaa kortisto avuksi.
Menee samaan kategoriaan horoskooppien ja tarot-korttien kanssa.
Minulla muuttui, kun sain veriarvoni kuntoon monen vuoden rautatalblettihoidolla. Olin hyvin kalpea sitä ennen. Ne värit silloin sopi minulle, mutta nyt ei, nämä uudet taas sopii nyt, kun olen terveen värinen.
Ei, mutta osa ihmisistä on niin neutraaleja tai niin kahden ryhmän välillä että heille välttämättä ei ole kovin paljoa edes merkitystä mihin luokkaan kuuluu, sopii hyvin useammankin värit. Esim. itse olen pehmeä syksy / pehmeä kesä, molempien värit sopii oikein hyvin. Tukkaa värjäämällä myös lämmin syksy tai tumma syksy toimii erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Olennaista on ihon sävy, onko se viileä vai lämmin. Jos on punertava iho (viileä), niin joillekinhan käy paremmin tummemmat viileät värit kun taas toiselle viileät ja vaaleat pastellit. Vuodenajasta (aurinkoinen sää, hämärä syksyinen ilta) ja hiustenväristä johtuen tulos saattaa muuttua.
No entäs kun värianalyysissä sanotaan, että iho on viileä, ja kaikki muut (meikkimyyjät, kosmetologit ja kaverit) että se on lämmin?
Entäs jos iho ei ole kumpaakaan tai on molempia?
Vähän on mennyt usko koko humpuukiin.
Osa on, osa ei. Kävin kerran, testi tehtiin huonossa loisteputkien valossa parilla nukkaantuneella kankaanpalalla pikana, ja tulos: 'JOS värjäisit tukkasi ja kulmakarvasi ja... niin sähän olet selvä talvi'. Öötota. Ei sanottu mikä olen omilla väreilläni, olivat vaan niin ihastuneita ajatukseen Lumikista.
Tutuilla on ollut enemmän onnea, voin itsekin allekirjoittaa heille annetut ohjeet.
Ei ole huijausta. Vuosia sitten, kun tein ostoksia ulkomailla eräässä putiikissa, sain heiltä myös ilmaisen värianalyysin. Olin positiivisesti yllättynyt. En edes tullut ajatelleeksi, että eräät värisävyt ovat minulle sopivia. Olen vuosien varrella ottanut käyttööni enemmän suositeltuja värejä, kuin ilman värianalyysiä olisin edes uskaltanut. Rohkaistuin kokeilemaan ja se on jo iso plussa.
Itselläni kelta-pun ihon pohjasävy. Kun katsoo rannetta niin näkyy keltaisella vaalealla pohjalla punaisia pisteitä. Silmät siniset jossa vihreää hieman.
Meikkivoide on aina oranssia. Esim. Maybelline cool ivory ja Loreal vanilla.
Pinkki poskipuna ei sovi mutta vaatteissa kylmät pastellit ei ole huonoja. Esim. Taivaansininen.
Keltainen tuntuu ettei sovi kasvoja vasten tai beige.
Kulmat luonnostaan vaaleat mutta värjään.
Hiukset on jotain vaalean lämpimän tuhkaiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs kun värianalyysissä sanotaan, että iho on viileä, ja kaikki muut (meikkimyyjät, kosmetologit ja kaverit) että se on lämmin?
Entäs jos iho ei ole kumpaakaan tai on molempia?
Vähän on mennyt usko koko humpuukiin.
Ihon sävyn saa yksinkertaisimmin selville ranteesta: jos ranteen suonet sinertävät, olet viileä. Jos vihertävät, olet lämmin.
Se on ihan tosi, että silmä näkee värit eri tavalla riippuen, minkä muun värin kanssa ne esitetään. Eri ihon/hiusten/silmienvärin sävyille sopii värikartan eri sävyt, yhdelle puhdas viileä vaaleansininen, toiselle sitä täytyy murtaa himmeämmäksi vaaleaksi harmaansiniseksi, kolmas näyttää upeimmalta hienoisesti vihreään taittavassa vaaleansinisessä. Sitä tosin en ole keksinyt, mitä lisäarvoa toisi määrittää jonkun analysoijan toimesta oma tyyppinsä. Kun menen vaateostoksille, otan rekistä esim. paidoista muutaman sävyiltään lähellä toisiaan olevan, ja sovarissa katson, muuttuuko jonkin kanssa olemus jotenkin kummasti nuutuneeksi, jos näin käy, en osta.
Olen mielestäni viileä.
Hiukset kylmät platinablondit, silmät jäänsiniset, iho kylmän kalpea erittäin vaalea oliivi.
Näissä analyyseissa on huonoa se että aika harvoin otetaan huomioon oliivi-ihon monimuotoisuus ja yleensä iho jossa ei ole ollenkaan punaisuutta mielletään lämpimäksi.
Perinteiset oliivi-iholle sopivat värit eivät käy minulle vaan ne näyttävät liian raskailta, lämpimiltä ja tunkkaisilta. Lämpimät hiusvärit eivät myöskään sovi.
Olen ihonväriltäni selkeästi kylmä, paljon kylmempi kuin punertavan sävyiset. Sininen pigmentti ihossani peittää keltaisuuden. Rusketus vähän tasapainottaa tilannetta mutta en halua vahingoittaa ihoani auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Menee samaan kategoriaan horoskooppien ja tarot-korttien kanssa.
Tässä ihminen, joka ei tiedä asia(oi)sta mitään.
Tein kerran värianalyysia, joskus 10 vuotta sitten ja elään vieläkin sillä väreillä. Sain erittäin hyvää opastusta silloin.
Ei todellakaan ole huijausta. Oon tosi tyytyväinen vaikka omat värit ei oikein olekaan muodissa juuri nyt. Kävin jo silloin 80-90-luvun taitteessa analyysissa ja silloin valkeni miksi äitini vaatekaapin vaatteiden väreissä näytin aivan kammottavalta (hän syksy, minä kesä). Mulle oranssi on ihan pahimpia värejä kun äidilleni taas yksi parhaista.
En tiedä miten nuo värityypit (kesä, talvi jne.) määritellään, mutta yleisesti ottaen ei ole huijausta, että tietynlaiset värit sopivat keskenään paremmin yhteen.
Se minkä värisen paidan laitat päällesi, voi vaikuttaa siihen näytätkö hehkeältä vai sairaalta/väsyneeltä/kalpealta. Ainakin jonkin verran.
Samaa huijausta kuin astral tv joissa heilutetaan käsiä, rummutetaan ja yms. muuta huuhaata kunhan joku mielenterveysongelmainen soittaa sinne ja saadaan siltä rahat pois.
Ei oo huijausta, mutta miksi maksaa jostain mikä selviää 2 minuutissa muutenkin