Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko värianalyysit huijausta?

Vierailija
13.01.2020 |

Oon käynyt pari kertaa ja joka kerta on tulos ollut eri. Mitä mieltä?

Onko värianalyysit huijausta?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, onko kaikkien tuntema värianalyysi tämä jako neljään värivuodenaikaan. Olen sellaisessa itsekin aikanaan käynyt ja Syksy olin sen mukaan. Myöhemmin löysin kirjastosta ihan tämän saman yrityksen uuden värianalyysikirjan, mikä ei mikään uutuus taida enää edes olla, ja siinä jaottelu on ihan erilainen. Suurimmassa osassa tyypeistä lämmin/viileä ovat sen tyypin alatyypit, mutta ne päätyypit jaotellaan ihan muuten kuin syynäämällä ihon pohjasävyä. Tämän jaottelun mukaan olen Kirkas ja alatyyppi luullakseni on se lämmin (kun Syksy olin joskus). Ilmeisesti Suomessa on sitten aina vain käytössä se sama vanha jaottelu neljään tyyppiin? En ole siis mikään alan asiantuntija, mutta ihmettelen miksei tuo uusi jaottelu sitten muuttanut käytäntöjä. Ihan näin maallikolle se uusi systeemi on mielestäni paljon helpompi.

Vierailija
22/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, onko kaikkien tuntema värianalyysi tämä jako neljään värivuodenaikaan. Olen sellaisessa itsekin aikanaan käynyt ja Syksy olin sen mukaan. Myöhemmin löysin kirjastosta ihan tämän saman yrityksen uuden värianalyysikirjan, mikä ei mikään uutuus taida enää edes olla, ja siinä jaottelu on ihan erilainen. Suurimmassa osassa tyypeistä lämmin/viileä ovat sen tyypin alatyypit, mutta ne päätyypit jaotellaan ihan muuten kuin syynäämällä ihon pohjasävyä. Tämän jaottelun mukaan olen Kirkas ja alatyyppi luullakseni on se lämmin (kun Syksy olin joskus). Ilmeisesti Suomessa on sitten aina vain käytössä se sama vanha jaottelu neljään tyyppiin? En ole siis mikään alan asiantuntija, mutta ihmettelen miksei tuo uusi jaottelu sitten muuttanut käytäntöjä. Ihan näin maallikolle se uusi systeemi on mielestäni paljon helpompi.

Olen kesä mutta tuolla tarkemmalla jaottelulla lähinnä pehmeää kesää. Kyllähän tuolla uudella jaottelulla tehdään paljonkin analyysia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehdyssä värianalyysissa ihon pohjasävy on ainoa ratkaiseva, hiusten värillä yms. ei ole mitään merkitystä, joskin tietyt sävyt usein toistuvat samalla vuodenajalla.

Vierailija
24/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mihin jotain analyysejä tarvitsee, sen kun pukeutuu siihen mikä itseään sattuu miellyttämään.

Vierailija
25/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kesä mutta tuolla tarkemmalla jaottelulla lähinnä pehmeää kesää. Kyllähän tuolla uudella jaottelulla tehdään paljonkin analyysia.

Siis ei siinä lukemassani kirjassa ollut lainkaan vuodenaikoja. Oli tyyppejä Kirkas, Vaalea, Lämmin, Tumma ja mitä nyt olikaan. Ja jokaiseen tyyppiin kuuluu kaksi alatyyppiä, jotka tuovat peruspalettiin hieman lisää värisävyjä.

Vierailija
26/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mikä noista kirkas, lämmin, vaalea jne alatyypeistä olisin. Osaisiko kukaan auttaa. Hiukset oli nuorena kullanvaaleat, silmät tummat sini-harmaat tai sini-vihreät, en ole päässyt selvyyteen. Pisamia, iho vaalea kellertävä pohjainen, tosin voin pitää punertaviakin meikkivoiteita. Niin, olen käynyt värianalyysissä ja olin kevät, ei sanottu muuta. Olisi kiva tosiaan tietää olenko light, clear vai warm.

Vierailija
27/28 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei siinä lukemassani kirjassa ollut lainkaan vuodenaikoja. Oli tyyppejä Kirkas, Vaalea, Lämmin, Tumma ja mitä nyt olikaan. Ja jokaiseen tyyppiin kuuluu kaksi alatyyppiä, jotka tuovat peruspalettiin hieman lisää värisävyjä.

Sen kirjan nimi on Oikeat värit - varma tyyli ja se on vuodelta 2006 eli ei uusinta uutta. Se on tehty yhteistyössä Color Me Beautifulin kanssa, joka on sen perinteisen värianalyysin käsittääkseni kehittänyt ja missä minut todettiin Syksyksi. Kukin tykkää mistä tykkää, mutta suosittelen tuohon värianalyysiin tutustumista, jos aihe kiinnostaa. Minusta siinä oli tosiaan paljon helpompi löytää oma tyyppinsä, kun ihon pohjasävy oli vain yksi juttu, joka usein vaikutti kai vain alatyyppiin. Minulla on tummat hiukset ja kalpea iho ja se ohjasi jo aika suoraan tuohon Kirkkaaseen tyyppiin. Kirjassa on lisäksi opastusta pukeutumiseen vartalotyypin mukaan jne.

Vierailija
28/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi