Suomalaisten pelko joutua väkivallan kohteeksi muiden ihmisten huumeiden käytön vuoksi on vähentynyt vaikka käyttö on lisääntynyt.
Suomalaiset alkaa ymmärtämään huumeiden demonisoinnin ja käsittää alkoholin olevan se mikä väkivaltaisuutta aiheuttaa.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/832352-thl-huumeiden-kaytosta…
Kommentit (13)
Mitenkähän tuokin kysymys on esitetty?
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin aina. Tuossahan se kerrotaan, että pelko on vähentynyt kun huumeet ovat tulleet ihmisille tutuiksi.
Kyllä se on alkoholi mikä noilla riehujilla veressä jyllää.
Minä ainakin pelkään. Metroa en edes käytä sen vuoksi. En muutenkaan tajua miksi metroa/asemia ei tsekata tarkemmin tämän vaarallisen marginaaliporukan vuoksi.
Nyt kun kannabista vapautetaan maailmalla ja täälläkin kotikasvatus vaan lisääntyy, niin se selittää helposti lepsuuntuneet asenteet kyseistä "huuumetta" kohtaan, ja kannabispäissään ei juuri kukaan käy aggressiiviseksi vaan mieluiten hiipii jonnekin mukavaan koloseen syömään sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään. Metroa en edes käytä sen vuoksi. En muutenkaan tajua miksi metroa/asemia ei tsekata tarkemmin tämän vaarallisen marginaaliporukan vuoksi.
Mutta ongelmahan ei ole huumeet vaan sekakäyttö alkoholin kanssa. Viina on se juuri mikä aiheuttaa väkivaltaisuutta. Jos viina saataisiin nisteiltä pois, he käyttäytyisivät rauhallisemmin.
Kyllä mä ennemmin pelkään, että nisti ryöstää mut kuin että alkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ongelmahan ei ole huumeet vaan sekakäyttö alkoholin kanssa. Viina on se juuri mikä aiheuttaa väkivaltaisuutta. Jos viina saataisiin nisteiltä pois, he käyttäytyisivät rauhallisemmin.
Onko ihan omakohtaista kokemusta?
Itse olen todennut että kyllä nämä piikittelijät voivat olla aggreja ihan ilman viinaakiin. Pössyttelijät taas viinaa otettuaan joko kaatuvat sohvalle tai ryömivät vessaan oksentamaan.
En osaa itse pelätä kumpaakaan eriyisesti. Mutta, jos pitäisi sanoa kumpaa pelkäisin enemmän niin sanoisin huumeita. - Sanon huumeita siksi, että alkoholin monesti haistaa, jolloin alkoholia nauuneen ihmisen kanssa osaa olla "heti" varuillaan, kun aistii että alkoholilla saattaa olla seurauksia siiä miten tai kuinka hän toimii.
Sen sijaan huumeita en voi sanoa hei is edes erottavani, En ainakaan haistavani. Ja yhtä lailla ihminen, joka on nauttinut huumeita saattaa toimia arvaamattomasti. - Mien varauua, eei joutuisi hänen satuttamaksi? Vai pitääkö alkaa uskoa etä kaikki huumeiden käytäjät ova vain "pilvessä" ja toivoba vain kaikille maailman rauhaa ja väkivallatona tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa itse pelätä kumpaakaan eriyisesti. Mutta, jos pitäisi sanoa kumpaa pelkäisin enemmän niin sanoisin huumeita. - Sanon huumeita siksi, että alkoholin monesti haistaa, jolloin alkoholia nauuneen ihmisen kanssa osaa olla "heti" varuillaan, kun aistii että alkoholilla saattaa olla seurauksia siiä miten tai kuinka hän toimii.
Sen sijaan huumeita en voi sanoa hei is edes erottavani, En ainakaan haistavani. Ja yhtä lailla ihminen, joka on nauttinut huumeita saattaa toimia arvaamattomasti. - Mien varauua, eei joutuisi hänen satuttamaksi? Vai pitääkö alkaa uskoa etä kaikki huumeiden käytäjät ova vain "pilvessä" ja toivoba vain kaikille maailman rauhaa ja väkivallatona tulevaisuutta.
Asuin joskus tällaisen "ei päihteettömän" kuntoutustukiyksikön naapurissa ja kyllä nämä narkkaritkin aika helposti erotti. Katse on sellainen harittava, olemus "töksähtävä" ja ulosanti ei-normaalia. Nämä on melko helppo kiertää kaukaa kun yleensä jo olomuodosta voi päätellä että ovat riskiryhmää. En osannut kovin hyvin kuvailla mutta uskon että kuka tahansa normaali nämä erottaa jo kaukaa.
Sitten taas jotkut mdma:n tai lsd:n käyttäjät vaikuttavat ehkä hitusen omituisilta mutta tulevat korkeintaan kehumaan silmiesi tai takkisi väriä.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen laillistuminen on vain ajan kysymys.
Reilut kolme vuotta niin alan kasvattamaan omaan käyttööni. Oli sallittua tai ei niin korkeintaan tuon aikaa pitää vielä kitua.
Kannabiksen laillistuminen on vain ajan kysymys.