Suomalainen wc-istuin on liian korkea mahdollisimman helppoon kakkaamiseen.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/90c2a7fa-f4d4-48b2-94cd-5585616f3f…
Pakko sanoa että länsimaiset pöntöt on typeriä. Kyykyssä tosiaan käärmes tulee ulos paljon livakammin.
Kommentit (40)
Mitä siitä muuten tulisi jos kaikki maailman kiinalaiset omistaisivat samalaiset pytyt kuin meillä on, ja huuhtelisivat paskat viemäriin samaan aikaan?
Sitähän minäkin. En ole enää vuosiin käyttänyt vesivessaa vaan teen tarpeeni mainoksille.
Ovessani ei siis lue "ei mainoksia".
Kakan voi sulkea sitten mainoksen sisään ja sujauttaa roskikseen. Thäts it ja been there and done thät.
Jos on oikein asiantunteva niin kakan voi pistää muina miehinä kapinallisena biojätteiden sekaan, mutta sehän on väärin, vai mitä?
Itse en jumalauta voi ymmärtää miten moni teistä tuhlaa vettä kakkaamiseen. Eikö teitä helvetti hävetä yhtään?
Ette tee mitään ympäristöongelmien eteen. Sen sijaan käytte vain vitun töissänne ja tuhlaatte.
Minä en ole teidän kaltainen ihminen. Olen ympäristötietoinen.
Ima green ima green kirjoitti:
Mitä siitä muuten tulisi jos kaikki maailman kiinalaiset omistaisivat samalaiset pytyt kuin meillä on, ja huuhtelisivat paskat viemäriin samaan aikaan?
Sitähän minäkin. En ole enää vuosiin käyttänyt vesivessaa vaan teen tarpeeni mainoksille.
Kakan voi sulkea sitten mainoksen sisään ja sujauttaa roskikseen. Thäts it ja been there and done thät.
Jos on oikein asiantunteva niin kakan voi pistää muina miehinä kapinallisena biojätteiden sekaan, mutta sehän on väärin, vai mitä?
Itse en jumalauta voi ymmärtää miten moni teistä tuhlaa vettä kakkaamiseen. Eikö teitä helvetti hävetä yhtään?
Ette tee mitään ympäristöongelmien eteen. Sen sijaan käytte vain vitun töissänne ja tuhlaatte.
Käytän vesivessaa, koska ei ole varallisuutta ostaa omaa taloa, johon voi asennuttaa kuivakäymälän. Roskikseen paskominen ja tuotoksen jatkokäsittely kuulostaa sen verran hankalalta, että sitä ei tartte ympäristötietoisenkaan itseltään vaatia. Epäilen myös, säästyykö luonto tuosta mainospostin käytöstä oikeasti, vai oletko vain keksinyt viekkaan tavan korottaa itseäsi, "näin paljon näen vaivaa ympäristön hyväksi".
Vierailija kirjoitti:
Käytän vesivessaa, koska ei ole varallisuutta ostaa omaa taloa, johon voi asennuttaa kuivakäymälän. Roskikseen paskominen ja tuotoksen jatkokäsittely kuulostaa sen verran hankalalta, että sitä ei tartte ympäristötietoisenkaan itseltään vaatia. Epäilen myös, säästyykö luonto tuosta mainospostin käytöstä oikeasti, vai oletko vain keksinyt viekkaan tavan korottaa itseäsi, "näin paljon näen vaivaa ympäristön hyväksi".
Kokeile vaan. Lattialle tarjousmainokset ja väännät siihen kyykyssä kakkan.
Sitten ruttuun ja roskiin.
Säästyy helvetisti vettä.
Meillä on lapsia varten hankittu vessaan jakkara, jotta yltäisivät pöntölle pieninä. Olen alkanut käyttää sitä itsekin usein jotta saan jalkoja ylemmäs ja luontevamman kyykkyasennon. Helpottaa toimitusta mukavasti. Edullinen ja kätevä konsti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten samaa mieltä, että vähän matalampi pönttö olisi parempi.
Nykyisin työtasot ja keittiön kaappien hyllytkin on liian korkealla tämmöiselle tavallisen (165cm) mittaiselle ihmiselle. Ei viitsisi keittiössä touhuta korkkarit jalassa mutta välillä tuntuu, että sitä pitää alkaa harkitsemaan kun ikääkin tulee enemmän
Olen 168 pitkä
En tykkää matalista pöntöistä. Niiltä on vaikea nousta, jos alkaa ikää tulla ja vaikkei alkaisikaan. Pönttö saisi olla ennemminkin korkeampi!
Keittiön tasot ei ole liian korkealla. Juuri sopivalla korkeudella.
Minäkin olin 168cm. Iän myötä olen lyhentynyt. Sinulle saattaa käydä samoin ja sittenpä ehkä jo oletkin eri mieltä hyllyjen sopivasta korkeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vaan. Lattialle tarjousmainokset ja väännät siihen kyykyssä kakkan.
Sitten ruttuun ja roskiin.
Säästyy helvetisti vettä.
Meillä on vesimittari. Pönttöä ei meidän perheessä huuhdella ja kakkoshätää ei tehdä pönttöön vaan suoraan roskikseen.
Säästyy vesikuluissa melkoisesti.
Meillä säästyy useita satoja euroja tällä konstilla.
Suosittelen muillekin. Ei tarvitse mainosten päälle tehdä tarpeita, vaikkakin sillä saa paremman kyykyn. Pitää kuitenkin ottaa huomioon ettei kaikki pääse kyykkyyn ja roskis on sopivalla korkeudella.
Korkeampi pönttö on parempi vanhuksille. Ulostaessa voi käyttää jakkaraa. Miksi tästä täytyy tehdä ongelma?
Remontissa korkeampi wc istuin ja saanut kehuja kun pituuttakin on molemmilla.
Kovin kyykyssä voi pukamat tulla.
Joo, itselläni on matala pesuvati tätä varten vessanpytyn vieressä. En käytä aina, mutta jos tuntuu että tavara ei oikein tahdo sovinnolla tulla, niin sitten vati nurinpäin jalkojen alle ja johan lähtee.
Minulla on korkein mahdollinen malli. Olen 170 cm ja polvivaivainen. Tavispöntöltä on hankala päästä ylös, minkä takia en yleensä käy töissä pytyllä ollenkaan vaan yritän pidättää kotiin asti. Myös kaikilla istuimilla minulla on paksu tyyny peffan alla.
Kokeilin huvikseni roskikseen missä oli biohajoava muovipussi.
Päälle vähän puruja. Taidankin tästä lähtien paskoa suoraan roskikseen.
Ei pölähtele bakteeritkaan, kun ei tarvitse vetää vessaa ja säästyy useita tuhansia euroja selvää rahaa vesilaskussa.
Maapallolla ei ole varaa vesivessoihin. Miettikääpä jos jokainen amerikkalainen vetäisi yhtä aikaa vessat, niin missä meillä olisi juomavettä?
Puolisoni kanssa teemme niin että kun toinen istuu pöntölle, toinen menee makaamaan pöntön eteen,istuja laittaa jalkansa makaajan päälle ja saa näin suolen suoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pölähtele bakteeritkaan, kun ei tarvitse vetää vessaa ja säästyy useita tuhansia euroja selvää rahaa vesilaskussa.
Useita tuhansia kuinka pitkälle ajalle laskettuna ? Meillä kahden hengen vesimaksu vuodelta 2019 oli 218 €. Ihan paskomme pönttöön ja vedämme vessan ihan joka kerta. Eikä ole edes vettä säästävä pönttö. Ja olemme molemmat kotona eli ei edes työpaikan vessaa käytössä.
Jotain rajaa näihin juttuihin.
Harmittelin pidemmän aikaa, kun uudehko talo jonka ostimme tuli varustettuna eläkeläisten mittoihin kohotetulla, normaalia korkeammalla wc-istuimella. No, siitä selvittiin kun hankittiin pieni koroke pytyn eteen. Iski sitten bursiitti lonkkaan, ja työpaikan normaalikorkuiset wc-istuimet muuttuivat minulle vaarallisiksi ansoiksi, en päässyt tarpeet tehtyäni pytyltä ylös ilman että kiskoin itseni jalkeille ovenkahvan varassa. Korkeammalla pytyllä kotona ei tuota ongelmaa ollut. Nyt, kun vaikuttaa siltä että bursiitti uusii säännöllisen epäsäännöllisesti riippumatta jumpasta, liikunnasta ja lääkkeistä, olen vain tyytyväinen tuohon liian korkeaan porsliinivaltaistuimeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita tuhansia kuinka pitkälle ajalle laskettuna ? Meillä kahden hengen vesimaksu vuodelta 2019 oli 218 €. Ihan paskomme pönttöön ja vedämme vessan ihan joka kerta. Eikä ole edes vettä säästävä pönttö. Ja olemme molemmat kotona eli ei edes työpaikan vessaa käytössä.
Jotain rajaa näihin juttuihin.
Sinä veliseni. Sinä elät hyvin tuhlailevaa elämäntyyliä. Annahan jo olla ja tee muutos elämääsi.
Ajattelisitte vesivessojen käyttäjät meitä muitakin.
Kun tulet vanhemmaksi tarvitset vielä korkeamman.
Hankimme kyllä korkeamman pytyn joka kyllä nykyihmisille mukavamman oloinen kuin perinteiset matalat mallit.
10 litran perinteinen ämpäri käyttöön mutta tietysti nurin päin käännettynä jalkapohjiesi alle samalla kun istut. Problem solved.
Juuri sopiva.
T. 178cm nainen