Suomalainen wc-istuin on liian korkea mahdollisimman helppoon kakkaamiseen.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/90c2a7fa-f4d4-48b2-94cd-5585616f3f…
Pakko sanoa että länsimaiset pöntöt on typeriä. Kyykyssä tosiaan käärmes tulee ulos paljon livakammin.
Kommentit (40)
Pitääkö paskomisestakin tehdä ongelma?
Käytä ämpäriä. Eiköhän niitä ole jonotettu joka kotiin😊.
Itse olen ostanut tarkoituksella normaalia korkeamman pöntön (vaikka onkin kalliimpi) kun sitä on mielestäni huomattavasti mukavamapi käyttöön.
Niitä on eri korkuisia, wink, wink!
Suomalaiset ovat keskimääräistä pidempää kansaa, joten varsinkin uudemmat pöntöt ovat just optimaalisia. Tai sitten komppaan tuota että pitääkö paskomisestakin tehdä ongelma XD Ummetus on hoidettavissa oleva vaiva joka ei liity kyllä pöntön kokoon mitenkään.
Syö tarpeeksi kuitua niin tämäkin ongelma poistuu luonnollisesti.
Mikä estää kyykkymästä joko siinä pöntön tai vaikka sanomalehden päällä?
Täälläkin on ämpäri käytössä. :D Ainahan sitä voi (oman) vessan rempata aasialaistyyliseksi jos liiallinen länkkärimukavuus hankaloittaa pisniksiä.
Tortun voi aina pyöräyttää taitavasti kiepille lautaselle ja sitten pudottaa sen pönttöön. Tuossa jakkaralta pönttöön kakkaamisessa ei ole järkeä kun vesi loiskuu siten pöntön reunojen ulkopuolelle ja voi myös aiheuttaa märät persposket-syndroomaa.
Meillä on aina ollu pieni koroke jaloille, kun istutaan pöntöllä.
Tämä:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/foersiktig-lastenjakkara-valkoinen-vihreae…
Hole-in-the-wall wc on ergonomisin ratkaisu. Reikä seinään johon sit seisaaltaan se pebanderi asetetaan. Sit sellainen lievä mäkihyppääjään etukumara ja rykäistään kerralla kakanderit viemäriin.
Naapuri osti uuden pöntön kun sai niin halvalla. Vasta kun olivat saaneet asennettua, niin huomasivat että on korkeampaa mallia, ja todella huono käyttää(että se siitä kalliudesta :D ). Itselläni ei yllä pöntöllä jalat edes maahan kun kaverilla kylässä ollessa vessassa käyn. Onneksi ei ole kotona moista. Kakkiminen olisi huomattavasti ikävämpää jalat ilmassa.
Meillä myös koroke halukkaille, eli vain minulle. Eikä ole ummetusta, mutta jalat koukistettuna tulee mukavammin ulos.
Olen muuten samaa mieltä, että vähän matalampi pönttö olisi parempi.
Nykyisin työtasot ja keittiön kaappien hyllytkin on liian korkealla tämmöiselle tavallisen (165cm) mittaiselle ihmiselle. Ei viitsisi keittiössä touhuta korkkarit jalassa mutta välillä tuntuu, että sitä pitää alkaa harkitsemaan kun ikääkin tulee enemmän
Isovanhempien jäämistöstä aikoinaan jostain syystä halusin ottaa lypsyjakkaran. Se oli vuosia vain säilössä, mutta kun ensimmäistä kertaa kuulin tästä kyykkäyksen terveysedusta, kokeilin laittaa sen jalkojen alle, kun suoli eräänä päivänä tuntui toimivan kangerrellen. Se oli täydellinen ratkaisu, eikä joutunut entisaikain työväline vielä toimettomaksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten samaa mieltä, että vähän matalampi pönttö olisi parempi.
Nykyisin työtasot ja keittiön kaappien hyllytkin on liian korkealla tämmöiselle tavallisen (165cm) mittaiselle ihmiselle. Ei viitsisi keittiössä touhuta korkkarit jalassa mutta välillä tuntuu, että sitä pitää alkaa harkitsemaan kun ikääkin tulee enemmän
Olen 168 pitkä
En tykkää matalista pöntöistä. Niiltä on vaikea nousta, jos alkaa ikää tulla ja vaikkei alkaisikaan. Pönttö saisi olla ennemminkin korkeampi!
Keittiön tasot ei ole liian korkealla. Juuri sopivalla korkeudella.
Ota pytty pois ja pasko reikään.