Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko synnytykseni muka mennyt pieleen?

Vierailija
13.01.2020 |

Synnytin 4 kuukautta sitten esikoiseni. Menetin verta istukan takia 800 ml. Synnytys kyllä sujui muuten hienosti, jos tuota jälkeisvaihetta ei lasketa.
Tuttuni väittää, että synnytykseni on mennyt pieleen. Minun mielestäni se ei taas ole mennyt pieleen, koska avautumisvaihe ja ponnistusvaihe meni hyvin.
Ottaa kyllä pattiin tuollainen kommentti..
Luetaanko muka synnytys jotenkin huonosti tai pieleen menneeksi tuon takia? Itse en todellakaan koe niin. Eikö onnistunut avautumisvaihe ja ponnistusvaihe ole sitä varsinaista synnytystä..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta synnytyksen pieleen/ei pieleen meneminen riippuu eniten siitä, jäikö äidille tai vauvalle vakavia haittoja siitä ja myös äidin oma kokemus määrittää asian.

Minulla meni mielestäni synnytys pieleen, kätilö oli kamala ja äyski miehelleni ja yritti heittää tämän salista kun "oli tiellä ja hankala", kun piti puoliani. Kätilö ei suostunut tutkimaan paljonko olen auki vaikka tiesin satavarmasti olevani 10cm auki, kielsi ponnistamasta monen pahan supistuksen verran ja itkien yritin totella vaikka ponnistuksen tarve oli aivan valtava, vasta kun mieheni ärjäisi kätilölle todella rumasti, pitkin hampain suostui tutkimaan, toki ensin uhaten miestäni salista ulos heitolla ja saatesanoin "ooksä muka joku lääkäri, enköhän mä tiedä paremmin". Kappas vain, olin 10cm auki. Koko synnytyksen ajan kätilö huokaili kyllästyneenä ja muljautteli silmiään jos häneltä kysyi jotain.

Repesin sisältä pitkän matkan kohtua kohden, minut kursittiin kokoon leikkaussalissa, tikkien laskeminen lopetettiin 120 kohdalla, minulle syötettiin tietämättäni antibiootti kuuri, ensin minulla sanottiin olevan 3.asteen repeämät, mutta sitten olikin vain 2.asteen kun kyselin sen fysioterapeutin perään josta minulle puhuttiin, minulle ei kerrottu että ommel oli käynyt peräsuolen puolella, jonka takia antibiootit syötettiin.

Kun synnytyksestä oli 6kk ja vieläkään en voinut istua ja sain kauheita kipukohtauksia tikkauksen alueelle, minua ei kuunneltu eikä tutkittu kunnolla, lopulta ulos tuli kuukautisten aikaan sulamattomia tikkejä miltei vuosi synnytyksen jälkeen ja kivut olivat enää satunnaisia, mutta vieläkin yli 4v synnytyksestä saan välillä kipukohtauksia tikkauksen alueelle, enkä aina voi istua normaalisti ja tuntuu kiristävää tunnetta, joskus kuukautisten aikaan tunnen sisällä olevan arven.

Synnytyksen jälkeen myös huomasin, etten pysty pidättämään samoin kuin ennen, vaan vessaan on päästävä heti kun mahasta kouraisee. Aina kun puhun/puhuin näistä neuvolassa tai lääkärissä tai gynekologilla, saan vastauksen että kaikille jää jotakin vaivaa synnytyksestä, sellaista se nyt vaan on.

Lienee sanomattakin selvää, että seuraava lapsi syntyy sektiolla enkä siitä aio keskustella.

Vierailija
22/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin synnytetty. Lapsi on nyt tungettava takaisin sinne mistä tulikin, ja kun olet opiskellut kunnolla miten synnytetään, yrität uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpsistä! Jätä omaan arvoonsa tämän (mahdollisesti kateellisen) typerät puheet. 

Sektiossa on aivan tavallista menettää yli puoli litraa verta eikä se tee sektiota mitenkään "pieleen menneeksi". 

Alatiesynnytyksissä verta harvoin tulee noin paljon, mutta nyt tuli ja kaikki hyvin kuitenkin. 

minulle tuli alatie synnytyksen päätteeksi sisäinen verenvuoto ja jouduin heti hätäleikkaukseen. muutoin meni suht hyvin. ihan onnistunut synnytys kun oli nyytti sylissä.

Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤

Vierailija
24/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei verenvuoto oo mikään pienijuttu. Ei synnytys ole huonosti mennyt, mutta ei se synnytys oo myöskään mikään helppo ”läpihuutojuttu” kyllä mun mielestä ollut. Mutta tämä onkin vain mun näkemys asiasta. Ei tarvitse vetää hernettä nenään.

Vierailija
25/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tyypiltä, että onko sinulla jotain pielessä, kun tuollaisia huutelee.

Vierailija
26/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veretön synnytys on sitten vissiin ainoa nappisuoritus.

Vierailija
27/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tämä nyt on? Itselläni on kaksi lasta, ystävilläni myös 2-7 lasta. Emme ole koskaan puhuneet tällaisia.

Pieleen mennyt synnytys, jos lopputulos on se, että äiti ja lapsi selvisivät hyvin, ihme höpinää.

Vierailija
28/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama ystävä, joka aikaisemmassa keskustelussa sanoi sinun synnytyksen menneen pieleen, koska se kesti ksuemmin kuin hänellä?

Liikut typerässä seurassa tai tehtailet typeriä provoja.

Vierailija
29/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon menettänyt 2 l verta istukan takia. Oon ollut huonossa kunnossa ja meinannut pyörtyä. Ei kyllä mun synnytys ole omasta mielestäni ollut mikään nappisuoritus. Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin lopulta. En mä ainakaan loukkaannu jos joku kauhistelee mun synnytystä.

Vierailija
30/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama ystävä, joka aikaisemmassa keskustelussa sanoi sinun synnytyksen menneen pieleen, koska se kesti ksuemmin kuin hänellä?

Liikut typerässä seurassa tai tehtailet typeriä provoja.

Ei tämä ole mikään provo. Hohhoijaa!

Ap

Vierailija
31/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veretön synnytys on sitten vissiin ainoa nappisuoritus.

Ilmeisesti tuttuni mielestä

Ap

Vierailija
32/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen itse päätä "onnistuiko" synnytys vai ei :)

Vierailija
33/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut kaikenmaailman tuttujen kanssa synnytyksestäsi?

Vierailija
34/34 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut kaikenmaailman tuttujen kanssa synnytyksestäsi?