Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias mahdollisesti raskaana

Vierailija
13.01.2020 |

Söin e-pillereitä n. 5kk. Viimeisin kontaktini oli joulukuun alussa, jolloin kondomi meni rikki. Tällöin mulla siis oli e-pillerit. Oon kuitenkin syönyt niitä jotakuinkin epäsäännöllisesti, ja ennen kys tapaamista niin olin just oksentanut (bulimia)... Pillerimenkat tulivat normaalisti pari viikkoa tämän jälkeen. Nyt olen 2 viikkoa sitten lopettanut pillerit. Tavallisesti kun olen ne lopettanut, tissit on heti pienentynyt parissa päivässä 2 kuppikokoa ja muutenkin olo ollut ihan eri. Nyt tissit ovat edelleen oudon turvonneet, enkä ole laihtunut vaikka olen mennyt isoilla miinuskaloreilla 2 viikkoa (harrastan bikinifitnesstä). Tämä on melko epätavallista minulle, koska aineenvaihduntani on nopea ja laihdun yleensä helposti. Rintanikin ovat normaalisti täysin olemattomat ja nytten ovat hyvin turvonneet. Mulla on myös useemman kerran käynyt niin, että olen luullut luomumenkkojeni alkaneen, mutta niiden sijaan housuihin onkin valahtanut valkovuotoa? Todella runsaasti siis. Lisäksi vatsa on hyvin turvonnut, mikä on outoa dieettiä ajatellen. Lisäksi olen alkanut heräämään joka yö pissalle, ja nenäkin on ihan tukossa ja flunssaa pukkaa. Ylianalysoinko täysin vai kannattaako käydä hakemassa testi...?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tiheä virtsaaminen viittaa alkuraskauteen tai virtsatietulehdukseen. Miksi et osta raskaustestiä?

Vierailija
2/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden lopettamisen jälkeen on ihan normaalia että kierto ei ihan heti käynnisty. Kannattaisi kyllä joku muu ehkäisy ottaa käyttöön...

Mikäli raskauden mahdollisuus on olemassa, kannattaa testi hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä e-pillereistä ole mitään hyötyä, jos niitä ei ota ohjeen mukaan.

Jos vähänkin epäilet, että saattaisit olla raskaana, tee testi, jos ei muuten, niin oman mielenrauhasi vuoksi.

Vierailija
4/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli jo aika monta asiaa jotka voivat vaikuttaa kiertoon. Juurikin syömishäiriö, fitnessdieetti, rankka urheilu, pillereiden lopettaminen ja mahdollinen raskaus voivat kaikki vaikuttaa kuukautiskiertoon.

Mikäli asia huolettaa, on parempi hakea testi kuin miettiä sen enempää.

Ja käyttäkää nyt hyvänen aika jotain ehkäisyä.

Vierailija
5/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki tehdä raskaustesti

Vierailija
6/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi vaikuttaa vähintäänkin sekavalta.

Vierailija
7/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menkkojeni on määrä alkaa vasta reilun 2 viikon päästä, joten siinä mielessä kierrossa ei ainakaan ole vielä havaittavissa normaalista poikkeavaa. Noi oireet vaan ihmetyttää... Pillerimenkat kun tulivat normaalisti, mutta nehän eivät aina ole tae siitä että raskautta ei olisi, tai näin olen ymmärtänyt.

Ap

Vierailija
8/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut sukupuoliyhteydessä raskaus on mahdollinen ehkäisystä huolimatta.

Vierailija
9/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastat bikinifitnessiä, menkat voi olla sekaisin ihan siitä miinuskaloritouhusta. En ole lähelläkään alipainoista, mutta Fitfarmin dieetillä minullakin lähti menkat, ja jouduin hakemaan gyneltä keltarauhashormonikuurin.

Ensimmäinen homma on tehdä raskaustesti, jos se näyttää negaa niin veikkaan että sun menkattomuudessa on kyse tuosta syömishäiriö + fitnessharrastus-kombosta.

Vierailija
10/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tihentynyt virtsaamistarve on yleensä vasta raskauden loppuvaiheessa kun kohtu painaa virtsarakkoa. Ja halvin raskaustesti maksaa pari euroa ja saa tietää vastauksen täältä kysymättä

Vierailija
11/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastat bikinifitnessiä, menkat voi olla sekaisin ihan siitä miinuskaloritouhusta. En ole lähelläkään alipainoista, mutta Fitfarmin dieetillä minullakin lähti menkat, ja jouduin hakemaan gyneltä keltarauhashormonikuurin.

Ensimmäinen homma on tehdä raskaustesti, jos se näyttää negaa niin veikkaan että sun menkattomuudessa on kyse tuosta syömishäiriö + fitnessharrastus-kombosta.

Olen tainnut olla hieman epäselvä. Menkkoja ei ole jäänyt välistä. Pillerimenkat tulivat ajallaan ja nyt odottelen luomumenkkoja (joiden on määrä alkaa n.2vko kuluttua). Huoleni on kuitenkin herättnyt noi oireet, jotka tulivat pillereiden lopettamisen jälkeen. Mietin siis että onkohan mahdollista että olen raskaana, vaikka pillerimenkat tulivat normaalisti. Seuraaviin menkkoihin on siis aikaa vielä 2vko, mut nää oireet herätti mun huolen jo nyt.

Vierailija
12/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipaise kauppaan hakemaan testi.

Mikään ehkäisy ei poista raskauden mahdollisuutta, edes sterilisaatio ei ole satavarma. Eli jos on ollut seksiä niin sitten voi olla raskaana.

Vierailija
13/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallisesti kun olen ne lopettanut... "

Ööh mitähän hittoa? Ei niitä pillereitä napsita silloin tällöin kun sattuu huvittamaan, eikä sinulla pitäisi olla mitään useita "lopetuksia" etenkään tuon ikäisenä.

Vierailija
14/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on tuossa yhtälössä nikn monta ongelmaa että kannattaisi ihan suosiolla mennä lääkäriin. Ihan jo tuo bulimia-fitnesskuvio kuulostaa aika epäterveeltä.

Samoin tuo ehkäisyn kanssa jojoilu.

Ja ihan ensin, kuten useimmat ovat jo sanoneet HAE HYVÄ IHMINEN se raskaustesti....

Vierailija
15/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh mitähän hittoa? Ei niitä pillereitä napsita silloin tällöin kun sattuu huvittamaan, eikä sinulla pitäisi olla mitään useita "lopetuksia" etenkään tuon ikäisenä.

Aloitin pillerit ekaa kerta 14-vuotiaana joten ihan hyvin on tässä aikaa ollut 😅 en ole niitä turhaan jaksanut syödä jos olen esim eronnut, nyt olen sinkku mutta söin niitä anemian takia (ja lopetin kilpailujen vuoksi, koska ollaan tosiaan todettu että aiheuttavat aikamoista turvotusta mussa, joka tavallisesti aina mennyt pois parissa päivässä mutta nyt loppua ei vaikuta näkyvän...)

Vierailija
16/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin minäkin. Pillereiden lopettamisen jälkeinen uudelleen aloittaminen nostaa veritulppariskin joksikin aikaa taivaisiin. Eikä muutenkaan ole hyvä sekoittaa kroppaa napsimalla hormoneita aina välillä.

Vierailija
17/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on tuossa yhtälössä nikn monta ongelmaa että kannattaisi ihan suosiolla mennä lääkäriin. Ihan jo tuo bulimia-fitnesskuvio kuulostaa aika epäterveeltä.

Samoin tuo ehkäisyn kanssa jojoilu.

Ja ihan ensin, kuten useimmat ovat jo sanoneet HAE HYVÄ IHMINEN se raskaustesti....

Lääkäriin on kyllä oltu yhteydessä ja on ihan tietoinen kaikesta. Ja hänhän on ne pillerit kerta toisensa jälkeen määrännyt, ei niitä ilman reseptiä saa... ollaan myös keskusteltu näistä alotuksista ja lopetuksista, eikä kuulemma pitäs olla mitään vaaraa siitä. En niitä kuitenkaan ole huvikseen aloitellut/lopetellut vaan aina on joku syy ollut siinä takana (useimmiten terveydellinen). Pitäisi varmaan joo hakea se testi, ei vaan hirveesti huvittais täällä tuppukylässä hakea testiä kun siitä lähtee mukavat huhut sitten liikkeelle jos tuttuihin törmää. Tai pahimmassa tapauksessa sukulaisiin 😅

Vierailija
18/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin moni muukin jo sanonut niin tee se testi. Pitäisikö sinun keskustella e-pillerien käytöstä lääkärin kanssa? Kuulostaa varsin rankalta kropallesi e-pillerit noiden dieetti ja syömishäiriöiden lisäksi. Oletko tietoinen että oksentelu vaurioittaa pahasti hammaskiillettä? Ja käytä kondomia uusien kumppanien kanssa ja käy ihmeessä sp-testeissä!

Vierailija
19/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa että lääkäri määrää pillerit vaikka on tietoinen että sinulla on bulimia ja muita ongelmia eli et pysty edes syömään pillereitä niin että niiden vaikutus säilyisi.

Ja vieläpä vakuuttelisi että on ihan ok venkslailla niiden kanssa miten huvittaa, veritulppariskistä huolimatta. Tuolla käytöllä sinulla on nimittäin käytännössä jatkuvasti kohonnut veritulppariski.

Ylipäätään elämäsi on sen verran sekasotkussa että ne sekstailutkin kannattaa jättää välistä kun ei ole kykyä edes toimivan ehkäisyn käyttöön.

Testejä saa tilattua netistä, sen vauvavatsan nyt viimeistään huomaa ne kaupungin juorumammatkin.

Vierailija
20/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestejä saa ruokakaupasta parilla eurolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän