Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias mahdollisesti raskaana

Vierailija
13.01.2020 |

Söin e-pillereitä n. 5kk. Viimeisin kontaktini oli joulukuun alussa, jolloin kondomi meni rikki. Tällöin mulla siis oli e-pillerit. Oon kuitenkin syönyt niitä jotakuinkin epäsäännöllisesti, ja ennen kys tapaamista niin olin just oksentanut (bulimia)... Pillerimenkat tulivat normaalisti pari viikkoa tämän jälkeen. Nyt olen 2 viikkoa sitten lopettanut pillerit. Tavallisesti kun olen ne lopettanut, tissit on heti pienentynyt parissa päivässä 2 kuppikokoa ja muutenkin olo ollut ihan eri. Nyt tissit ovat edelleen oudon turvonneet, enkä ole laihtunut vaikka olen mennyt isoilla miinuskaloreilla 2 viikkoa (harrastan bikinifitnesstä). Tämä on melko epätavallista minulle, koska aineenvaihduntani on nopea ja laihdun yleensä helposti. Rintanikin ovat normaalisti täysin olemattomat ja nytten ovat hyvin turvonneet. Mulla on myös useemman kerran käynyt niin, että olen luullut luomumenkkojeni alkaneen, mutta niiden sijaan housuihin onkin valahtanut valkovuotoa? Todella runsaasti siis. Lisäksi vatsa on hyvin turvonnut, mikä on outoa dieettiä ajatellen. Lisäksi olen alkanut heräämään joka yö pissalle, ja nenäkin on ihan tukossa ja flunssaa pukkaa. Ylianalysoinko täysin vai kannattaako käydä hakemassa testi...?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin moni muukin jo sanonut niin tee se testi. Pitäisikö sinun keskustella e-pillerien käytöstä lääkärin kanssa? Kuulostaa varsin rankalta kropallesi e-pillerit noiden dieetti ja syömishäiriöiden lisäksi. Oletko tietoinen että oksentelu vaurioittaa pahasti hammaskiillettä? Ja käytä kondomia uusien kumppanien kanssa ja käy ihmeessä sp-testeissä!

Kävin viimeviikolla testeissä itseasiassa, käyn aina jos sattuu tuollaista. 🙂

Vierailija
22/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että lääkäri määrää pillerit vaikka on tietoinen että sinulla on bulimia ja muita ongelmia eli et pysty edes syömään pillereitä niin että niiden vaikutus säilyisi.

Ja vieläpä vakuuttelisi että on ihan ok venkslailla niiden kanssa miten huvittaa, veritulppariskistä huolimatta. Tuolla käytöllä sinulla on nimittäin käytännössä jatkuvasti kohonnut veritulppariski.

Ylipäätään elämäsi on sen verran sekasotkussa että ne sekstailutkin kannattaa jättää välistä kun ei ole kykyä edes toimivan ehkäisyn käyttöön.

Testejä saa tilattua netistä, sen vauvavatsan nyt viimeistään huomaa ne kaupungin juorumammatkin.

Luuletko että olen ne katukaupasta ostanut vai häh? Lääkäri ne on aina määrännyt ja olen kertonut rehellisesti ongelmistani ja minulla on ihan erikseen hoitosuhdekin tuolle psyykkiselle puolelle, omalääkärini ohjasi minut itse sinne. Olen myös esittänyt huolen tästä veritulppariskistä silloin, kun olen niitä joutunut lopettamaan/aloittamaan useampaan kertaan lyhyen ajan sisällä, ja tällöin lääkäri on vakuuttanut ettei huolta ole, koska en kuulu riskiryhmään. Ehkä lääkäri on sitten tehnyt hoitovirheen, en tiedä, itse en lääkäri ole kuten varmasti iästä voi päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereitä ei kannata tauottaa vähän väliä ilman syytä. Koska kun pillerit taas aloittaa uudestaan niin siinä alussa on suurempi riski saada veritulppa. Käytä pillereitä oikein ja ilman jatkuvia lopetuksia tai älä käytä ollenkaan. Tosin sulle ei niistä ole mitään hyötyä ehkäisyn kannalta koska sinulla on bulimania ja et ota niitä säännöllisesti. Hoida pääsi kuntoon kun vielä voit niin pääset helpommalla elämässä.

Vierailija
24/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, e-pillerit ja bulimia ei kuulosta hyvältä yhdistelmältä. Toiseksi, kipaise apteekista hakemassa testi tai käy labrassa ottamassa verinäyte (luotettavampi tulos) ja asia sillä selvä.

Vierailija
25/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida pääsi kuntoon

Vierailija
26/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana niin ole neuvolaan yhteydessä. Ja mieheen. Ota bulimia neuvolassa esille

Vierailija
27/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee käydä ostamassa se testi jos vaan kerään tarpeeksi rohkeutta... Ehkä saan jonkun kaverin ostamaan sen.

Vierailija
28/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee raskaustestiä? Typerää arvailla.

Vierailija
29/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkkojen pitäisi alkaa vasta parin viikon kuluttua, niin testi ei välttämättä näytä vielä oikeaa tulosta. Yleisimmin testi neuvotaan tekemään vasta kuukautisten poisjäännin jälkeen.

Vierailija
30/30 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitula kirjoitti:

Jos menkkojen pitäisi alkaa vasta parin viikon kuluttua, niin testi ei välttämättä näytä vielä oikeaa tulosta. Yleisimmin testi neuvotaan tekemään vasta kuukautisten poisjäännin jälkeen.

Minulla oli jo yhdet menkat yhdynnän jälkeen, mutta ne olivat pillerimenkat, eli eivät ns aidot... Yhdynnästä on siis varmaan 6-7vko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme