Miksi ranskalaisia autoja haukutaan niin paljon?
Meillä on ollut vain ranskalaisia vuodesta 2004 alken. On vaihdettu sen takia, että työmatkaajoja on ollut paljon ja mittariin kertynyt lukemia kahdessa vuodessa. Kertaakaan ei yksikään näistä ole jättänyt tien päälle. Huoltoja on kyllä pitänyt muutaman kerran tehdä ylimääräisiä, mutta jos verrataan vaikka veljen Nissaniin, en ikimaailmassa ostaisi Nissania. Volkkari hänellä toimii paremmin, mutta enemmän sitäkin huoltaa kuin meillä tarttee ranskalaista huoltaa. Autojen iässä ei ole suurta eroa. Samoin pomo vie Passattiaan kohtalaisen usein huoltoon - sihteerinä tiedän pomon menot ja hän ilmoittaa parin kuukauden välin tulevansa vähän myöhemmin auton huollon takia.
Kommentit (30)
Huolto ja auton korjaaminen ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Huolto ja auton korjaaminen ovat eri asioita.
AP:n "ylimääräiset huollot" lienevät noita jälkimmäisiä.
Ranskalaisia voi ostaa grilliltä, ei autokaupasta.
Ranskalaiset autot ovat korjausmiehen painajaisia. Auto pitää purkaa ensin, jotta tiedetään mikä osa oikeasti sopii vikaantuneen tilalle. Vaihtoehtoja on yleensä ainakin 3, jotka siis eivät ole saman kokoisia. Vähemmästäkin tulee hulluksi.
Katsos laatuautoja huolletaan säännöllisesti. Kun sellaisen siis hankkii ja huoltaa säännöllisesti, on jälleenmyyntiarvo parempi.
Vierailija kirjoitti:
Katsos laatuautoja huolletaan säännöllisesti. Kun sellaisen siis hankkii ja huoltaa säännöllisesti, on jälleenmyyntiarvo parempi.
Laatuauto pysyy kuin uutena, kun se puretaan ja rakennetaan uusiksi aina kahden vuoden välein. Rahaa toki palaa mutta mitäpä ei suomalainen tekisi premiuminsa eteen!1
Nämä on näitä automiesten juttuja. Samaa lajia kuin saksalaisten laadukkuus. Totta kai on haukkumisen arvoisia ranskiksia ja laadukkaita saksalaisia, mutta sitten on paljon myös muita...
Kaikista kolmesta ranskiksesta mitä minulla on ollut, on vain huonoja kokemuksia. Yleensä mystisten sähkövikojen muodossa. Myös kannen tiivisteet on hajoilleet kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kolmesta ranskiksesta mitä minulla on ollut, on vain huonoja kokemuksia. Yleensä mystisten sähkövikojen muodossa. Myös kannen tiivisteet on hajoilleet kaikista.
Onko ollut Citroen merkkisiä.
Eikös ne ole lujia. Naapurissa ainakin on yksi ja ollut ajossa jo yli 10 vuotta.
Peugeotissa taitaa olla tuota kansijuttua?
En ostaisi kaikkia saksalaisiakaan autoja. Saattaa olla joku luja Opel malli.
Audit saattaa viedä moottoriöljyä 1000 kilometrillä litran. Eikä se ole vika vaan ominaisuus.
Saksalasissa aina joku jakopään ketju tai -hihna katkeaa, ja moottori sökönä ja niinpäin pois.
koska he (ranskalaiset) ovat niin hyviä - herkullinen ruoka, sivistys, Ranskan vallankumous, jalkkis yms. - niin täytyy ihmisten haukkumisen sijasta haukkua autoja.
Vierailija kirjoitti:
Katsos laatuautoja huolletaan säännöllisesti. Kun sellaisen siis hankkii ja huoltaa säännöllisesti, on jälleenmyyntiarvo parempi.
Jaa, laatuautojen kunnossapysyminen vaatii huoltoa ilman korjaustarvetta kahden kuukauden välein, kun tavalliselle autolle riittää kerran vuodessa tai 25 000 km?
Ei ole ollut varsinaisesti vikojen korjaustarvetta. Yksi takaisinkutsu, mutta niitä on ollut muidenkin merkkien uusissa autoissa. Muuten jotain pientä kuluvan osan vaihtoa joskus harvakseltaan.
Mainittakoon, että pomon ajomäärät eivät ole kovin suuria, sillä meillä ei ole työmatkoja kovinkaan paljon. Niin, miksi pomon pitäisi sanoa että käy auton huollossa, jos on jotain muuta? Firma on hänen ja hänellä ei ole työaikoja. Hän saa tulla vaikka puolilta päivin, jos haluaa, eikä tarvitse selitellä. Mutta yleensä hän kertoo menonsa minulle, että olen kalenterista kärryillä.
Meillä on toiminut hyvin kaikki meidän autot. On ollut Rellua ja Opelia.
Kaveri ei tykkää mutta sen kaikki autot hajonneet kun 1-2 tonnin autot harvoin pelittää tekemättä mitään.
Se narraa, " auto on huollossa".