useita oireita (useita vai yksi aika lääkärille)
Tämä taitaa olla harvinaisen tyhmä kysymys, mutta kysytään nyt silti.
Eli jos on sellainen tilanne, että on useampia oireita, joilla ei taida olla mitään tekemistä toistensa kanssa, niin voiko ne kaikki ottaa puheeksi saman lääkärikäynnin aikana, vai pitääkö jokaista erillistä oiretta varten varata oma aikansa.
Oma järki sanoo, että ensimmäisen pitäisi olla mahdollista, mutta kun sitten lukee juttuja lääkärien yms. tolkuttomasta kiireestä ja lyhyistä vastaanottoajoista, niin ehtiikö se lääkäri puuttua enempään kuin yhteen oireeseen kerralla
Kommentit (4)
Työterveydessä ainakin annettiin pidempi aika, että sain puhua suuni puhtaaksi. Jatkotutkimukset sitten eri poliklinikoilla.
Ja nämä poliklinikat eivät tiedä toistensa tutkimuksista mitään. Ennen kuin joka kerta sanon.
Ota pidempi aika ja puhu kaikesta kerralla.
Itse pyydän potilasta kertomaan lyhyesti kaiken mikä on mielen päällä. Jos ne ei mielestäni liity kaikki yhteen, kysyn sitten että mikä sulle on tärkeintä, käsitellään se tänään ja otetaan toinen aika, jolla hoidetaan tän päiviän jatkot ja jatketaan muiden asioiden selvittämistää.
t. lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Ota pidempi aika ja puhu kaikesta kerralla.
Itse pyydän potilasta kertomaan lyhyesti kaiken mikä on mielen päällä. Jos ne ei mielestäni liity kaikki yhteen, kysyn sitten että mikä sulle on tärkeintä, käsitellään se tänään ja otetaan toinen aika, jolla hoidetaan tän päiviän jatkot ja jatketaan muiden asioiden selvittämistää.
t. lääkäri
Ajatuksena hyvä, mutta käytännössä ei toimi ainakaan Helsingissä. Itse yritin aikaa lääkäriin terveysasemalle, sisukkaasti soittelin ja viisi kuukautta meni ennenkuin sain ajan.
Mietin samaa