Älkää hyvät käyttäkö itsepalvelukassoja
Kauppias saa enemmän rahaa, työntekijä saa vähemmän rahaa ja sinä maksat ihan saman hinnan. Olen vissiin kerran semmoisessa ollut, muuten aina normikassa.
Käytätkö ipkassaa
Kommentit (39)
Idiootti. Mistä luulet palkkojen tulevan?
Mitä enemmän työntekijöitä, sen isommat kustannukset.
Ja viime kädessä sen maksaa asiakas.
Itsepalvelukassa on nopeampi, joten käytän sitä. En myöskään kieltäydy keilaamasta, vaikka automaatti nostaa keilat ylös ja keilannostaja on menettänyt työnsä sen takia. Maailma muuttuu, ammatit katoavat ja uusia tulee tilalle.
Käytän usein. Se on paljon kätevämpi
Vierailija kirjoitti:
Ja viime kädessä sen maksaa asiakas.
Itsepalvelukassaa vahtii aina yksi ihminen, joten kulut ovat ihan yhtä suuret kuin olisi kassalla henkilö
Mä en oo hyvä, oon paha. Ja teen mitä haluun.
Käytän silloin jos on vaan muutama ostos.
Käytän itsepalvelukassaa kun saan suoraan alennuksen tekemästäni työstä. Jos hinnat nousevat, koska tarvitaan normikassoja, äänestän jaloilla ja menen vain lidl-myymälään, jossa ei ole itsepalvelukassoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viime kädessä sen maksaa asiakas.Itsepalvelukassaa vahtii aina yksi ihminen, joten kulut ovat ihan yhtä suuret kuin olisi kassalla henkilö
Jep, mutta niitä itsepalvelukassoja on useampi esim. 4-6 kpl joita vahtii se yksi kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viime kädessä sen maksaa asiakas.Itsepalvelukassaa vahtii aina yksi ihminen, joten kulut ovat ihan yhtä suuret kuin olisi kassalla henkilö
Ja niitä kassoja on 4-5 joita yksi ihminen vahtii. Rautalangasta: tarvitaan vain 1 ihminen 4-5 sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä tulee... yksi ihminen vahtii USEAMPAA itsepalvelukassaa. Eli esimerkiksi kuuden kassahenkilön tilalla on yksi.
Maksetaanko kassoille provikkaa vai millä laskukaavalla työntekijä saa enemmän rahaa jos menen itsepalvelukassan sijaan normijonoon?
En käytä koskaan itsepalvelukassoja, sillä ostan yleensä sen verran paljon ruokaa ja muuta tavaraa kerralla että on helpompi latoa ne ostokset liukuhihnalle. Lisäksi maksan lähes aina käteisellä, en kortilla.
Suomessa ihmiset on totutettu liiankin kanssa palvelemaan itseään mm. kahviloissa ja ravintoloissa, jotta niitä voisi pyörittää minimihenkilökunnalla.
Vierailija kirjoitti:
En käytä koskaan itsepalvelukassoja, sillä ostan yleensä sen verran paljon ruokaa ja muuta tavaraa kerralla että on helpompi latoa ne ostokset liukuhihnalle. Lisäksi maksan lähes aina käteisellä, en kortilla.
Suomessa ihmiset on totutettu liiankin kanssa palvelemaan itseään mm. kahviloissa ja ravintoloissa, jotta niitä voisi pyörittää minimihenkilökunnalla.
Minusta on hienoa palvella itseäni, kunhan saan mitä haluan. En saa mitään iloa siitä, että joku laskee kolikkoni tai kirjoittaa käsin yhteystietoni. Mitä nopeampaa, sitä nopeampaa.
Kahviloista olen samaa mieltä, on törkeää laittaa asiakas palauttamaan tiskit. Onneksi löytyy paikkoja missä ei tarvitse, toki ovat kalliimpia.
Käytän ihan aina itsepalvelukassaa. Valitsen kauppani sen perusteella, että mistä saa ostaa alusta loppuun asti itse ja jopa jonotan koneelle. Mun unelmakauppani olisi se Amazonin (?) täysin henkilökunnaton liike, jonne pääsee sisään omalla luottokortilla ja jonka kamerat rekisteröivät ylös kaiken mitä asiakas mukaansa ottaa, laskun veloittuessa itsestään perässä.
Maailma ja ammatit muuttuvat jatkuvasti, ei leffateatterissakaan enää projektorinhoitajaa tarvita vaan yhdellä klikkauksella kone näyttää koko pätkän alusta loppuun. Samalla lailla myyjän työ tulee turhaksi vähitellen. Sitten sitä tulee vain uusia ammatteja ja kokonaisia aloja, niin aina on tullut.
Älkää hyvät ihmiset siivotko ja haravoiko itse! Siivoojat menettävät työnsä ja puutarhurit myös! Itse palvelu on pahasta! Hisseissäkin vaatikaa hissipojan palvelua, älkää painako itse nappulaa!
Kyllä mä käytän aina, kun on muutama tuote. Kärryllisen kanssa en mene, kun se on niin hankalaa siinä pienellä pöydällä tai taas kärryihin hilaamista edes takas.
No, nykyään mä kyllä helposti käytän verkkokauppaa. Lähes viikottain, joten itsepalvelukassaa tulee käytettyä joka kerta. Mitäs siihen sanot?
En käytä. Valitsen aina kassan jossa kaunein kassaneiti 👍
M33
en käytä jos ei enää myyjiä ja vain itsepalvelu kassa sit käyn vain ulkona syömäs
Usein, mutten aina.