Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ihminen on tuomittu jostakin rikoksesta vankilaan, voiko jostakin oikeuslaitoksen arkistosta löytää tarkemmat tiedot tapauksesta?

Vierailija
09.01.2020 |

Minua on jäänyt kiinnostamaan sen urheilutoimittajan henkilöllisyys, joka pari vuotta sitten yritti ostaa vankilasta käsin entisen naisystävänsä murhan. Kiinnostaa siksi, että luulen törmänneeni samaiseen mieheen netin deittipalstalla vuosia takaperin. Minä jätin sikseen homman koska koin, ettei mies ollut henkisesti tasapainoinen. Hirvittää ajatellakin, mitä mahdollisia seurauksia olisi voinut olla ja siksi haluaisin varmuuden siitä, että kuvittelen kyseessä olevan saman henkilön. Ikä, ammatti ja asuinpaikkakunta täsmäävät ja uutisoitu käytös kuulosti siltä, että tapaamani henkilö voisi olla sama.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, et jostain voi tilata oikeusasiakirjoja tai lukea niitä jossain virastos. en tiedä  löytyiskö oikeus sivuilta tai laki ja oikeus suomi 24 tietoo. 

itse jouduin työasiois toimiin henkilön kans, joka vissiin tuomittu jostain isosta varkaudesta, niin vanha juttu ettei netis löytyny, haluaisin kans lukee oikeusasiakirjoja ,sillä tää mahdollinen rötöstelijä käsittelee rahaa ....

Vierailija
2/3 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuden pöytäkirja ym. asiakirjat ovat julkisia, ellei ole erityisesti julistettu salaisiksi.

Auttaa, jos tietää missä päin Suomea asia on käsitelty, ja milloin.

Itse pyysin hiljattain omaa oikeusjuttuani koskevista papereista kopiot, ja juttu on jo 30 v vanha. Tuli sähköpostilla parin päivän sisällä, tosin niistä piti maksaa joku kopiointimaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ne asiakirjat käräjäoikeudesta. Ja hovioikeudestakin tai Korkeimmasta oikeudesta, jos jutusta on valitettu. Eli jos rikos on tapahtunut esim. Helsingissä, niin voit soittaa Helsingin käräjäoikeuteen ja tilata asiakirjat luettavaksi. Tarvitsee tietää vain vastaajan (=syytetyn) nimi ja vuosiluku, milloin rikosta on käsitelty oikeudessa. Sitten odottelet muutaman päivän, kunnes sieltä ilmoitetaan, että voit tulla lukemaan ne paperit. Jos haluat papereista kopioita, sekin onnistuu, mutta maksaa sitä enemmän mitä enemmän sivuja pöytäkirjassa on. Jotkut pöytäkirjat voivat olla tosi laajoja, joten lysti ei ole välttämättä halpaa. Pelkkä lukeminen ei kuitenkaan maksa mitään.