Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena-kierukan pito yli 5 vuotta

Mami30vuotta
09.01.2020 |

Soitin ehkäisyneuvolaan kun kierukalle tuli ikää 5-vuotta, sanoivat että voin pitää sitä ainakin kevääseen asti. Aikaisemmin tulleet kierukan kanssa niukat suht säännölliset kuukautiset kerran kuussa. Nyt viimeisimmät kuukautiset olivat paljon runsaammat sekä pidempikestoisemmat. Kierukalla nyt ikää 5v 4kk. Onkohan teho heikennyt?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sanottiin, että hyvin voi pitää 7-8 vuotta. Kuukautiset kuitenkin palasivat, samoin migreeni jne. joten vaadin vaihtoa ja sain sen.

Vierailija
2/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sama kiinnostaa! Mistä sen tietää että kierukka täytyy vaihtaa? Kun vaihtoväli voi kuulemma olla paljon 5 v pidenpikin. Siitä et tulee raskaaks?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kierukka jo tulossa itsekseen ulos kun menin sitä poistattamaan. Ihme ettei ollut käynyt mitään, siis raskautta. Gynellä sanottiin silloin että voi olla bähän yli aikaa, no, kenen syy se olisi ollut jos olisi pamahtanut paksuksi??

Vierailija
4/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin 10 vuotta muun syyn takia, mutta ehkäisytehoon ei kannata luottaa enää 7 vuoden jälkeen.

Vierailija
6/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin oli otsaan tullut jälki kierukasta.

Vierailija
7/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 7 v ja just vaihdoin

Vierailija
8/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin sanottiin että 7 vuotta voi pitää.

Vierailija
9/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuodot muuttuu, niin pitää vaihtaa, näin mulle on sanottu. Mulla oli kierukka vähän vajaan 7 vuotta, sitten alkoi tiputteluvuoto (miten sattuu ja milloin sattuu).

Vierailija
10/15 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa valtio yrittää nostaa syntyvyyttä, kun kierukan käyttöikää on jatkettu, jos vaikka ehkäisyteho laskis. 🤣

Vierailija
11/15 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin gyne sanoi, että voin pitää ainakin 7 vuotta Mirenaa, jos kuukautisia ei kuulu. Pidin sitä sitten 7 vuotta ja 5kk, kunnes vaihdoin uuteen. Ihan lopussakaan ei ollut mitään merkkejä tehon heikkenemisestä. Mutta jos sinulla on yhtäkkiä alkaneet kuukautiset runsastua/tulla takaisin, niin se on kyllä hälyttävä merkki.

Vierailija
12/15 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Mirena 12v. Ei ollut edes ennätys gynen mukaan.

Vierailija
13/15 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt 3 kierukkaa. 5v., 7v. ja 6v. Kukin vaihdettu sitten vasta kun kk tulleet. Nyt sterilisaatio enkä enää koskaan huolisi hormoneja. Ne vei halut ja herkkyyden.

Vierailija
14/15 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka itsessään estää raskauden. Eikös kuparikierukka toimi niin?

Hormoni tasoittaa vuodon määrää.

Minulle sanottu myös että 7v voi pitää.

Vierailija
15/15 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että voi pitää niin kauan kun vuodot alkaa. Nyt on ollu vähän reilut 9 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi