Millaisia summia voisi ajatella budjetiksi road tripille Yhdysvaltoihin?
Siellä olisi tarkoitus olla 1+ kk, miten vaan onnistuu töiden puolesta. Budjetin tulisi sisältää auton vuokra, majoitukset airbnb/motellityyppiä, ei niinkään maksullisia kohteita esim. mitään Disneylandeja tai vastaavia kun 2 aikuista matkassa. Enemmän sellainen patikointihenkinen matka, esim. Appalakit kiinnostaa. Voisi olla että pörräisikin vain itärannikon tuntumassa tms.
Kommentit (8)
Googlaa 1 month usa road trip. Löytyy paljon esimerkkejä.
En lähtisi alle 5000€ budjetilla liikkeelle. Yllättäviin menoihinkin pitää varautua. Jos jää sitten rahaa yli niin sehän ei haittaa.
Kai se yli 5 tonnia on väkisin jos auto alla koko ajan ja edes motellissa yöt, lennot kuitenkin maksaa jo jotain nekin. Hiukan jos tulee kalliimpaa hotellia väliin ja ulkona syödään joka päivä niin alkaa kymppitonni lähestyä
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi alle 5000€ budjetilla liikkeelle. Yllättäviin menoihinkin pitää varautua. Jos jää sitten rahaa yli niin sehän ei haittaa.
Per nuppiko tässä ajatellaan? Toi 5000 on kyllä suht helppo saada kasaan, vuodessa pelkästään mun tuloillakin.
Vierailija kirjoitti:
Kai se yli 5 tonnia on väkisin jos auto alla koko ajan ja edes motellissa yöt, lennot kuitenkin maksaa jo jotain nekin. Hiukan jos tulee kalliimpaa hotellia väliin ja ulkona syödään joka päivä niin alkaa kymppitonni lähestyä
Alkoholia ei ainakaan kumpikaan käytetä. Lähinnä tosiaan mietittiin airbnb-majoitusta missä voisi kokata itse. Tai autossakin nukkumista.
Jos lasket että vähintään $30/vrk autonvuokra ja saman verran bensaan (siis olettaen, että ajatte ettekä vaan nyhjötä samassa pikkukaupungissa), ja $50/vrk asumiseen ja saman verran ruokailuun, niin kuukaudessa palaa minimissään $5000 vaikka miten halvalla yrittää elää, ja ennen kuin teette mitään mainittavampaa. Ja siihen sitten lennot päälle.
Auttoiko yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per nuppiko tässä ajatellaan? Toi 5000 on kyllä suht helppo saada kasaan, vuodessa pelkästään mun tuloillakin.
Ajattelin käyttörahaa kohteessa. Lentoliput + kattavat matkavakuutukset tulisi sitten vielä erikseen.
Mun veli kävi vaimonsa kanssa pari vuotta sitten samanlaisen reissun. Muistaakseni niillä meni joku 3000-4000€, sisältäen toki myös lennot Suomi-USA-Suomi.