Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! 14v tyttö & mahdollinen mielisairaus?

Vierailija
08.01.2020 |

Olen siis 14-vuotias tyttö ja mulla on alkanut yhtäkkiä epämiellyttäviä oireita kuten paha ahdistus, varjoihmisten näkeminen ja äänien kuuleminen. Lisäksi musta tuntuu siltä, että mua yritetään tappaa esim. myrkyttämällä.

Pelkään vanhempiani tämän takia tosi paljon. Jos jotain neuvoja voisitte antaa, niin olisin kiitollinen. T: ”Kympin ka” tyttö

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi, ap?

Vierailija
82/82 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia todennäköisesti. Ei kouluterkkari sille mitään voi. Hakeudu koululääkärille tai terveyskeskuslääkärille, saat lähetteen eteenpäin.

Oon jo puhunut ahdistuksesta koululääkärille, sain reseptin Sertraliniin. Ei juurikaan auta...

Mikä toi skitsofrenia siis tarkemmin on? Oon vaan kuullu, että 30+v serkulla on se diagnosoitu.

Älä mieti nyt mahdollisia diagnooseja vaan nopeasti yhteys terveydenhoitajaan tai lääkäriin. Oireesi voivat johtua myös nykyisestä lääkityksestäkin, joka ei ehkä sovi sinulle. Sillon lääke tulee vaihtaa.

Joskus joku raskasmetalli ym myrkytyskin, päihteet, unettomuus, shokki, mikä vain voi pistää pään vähän sekaisin eli kerro kaikki mitä olet ottanut, kokeillut tai tehnyt poikkeavasti. Onko jokin elämässäsi muuttunut viime aikoina? Oletko muuttanut tms... jotain tapahtunut? Listaa ylös ennen lääkärikäyntiä kaikki mikä tulee mieleen.

Kysyn vielä, millaiset vanhemmat sinulla on? En pidä todennäköisenä sitä, että vanhempasi olisivat ahdistavia mutta joskus on niinkin että pelkää vanhempiaan jos nämä ovat esim henkisesti painostavia tai väkivaltaisia.. tämäkin pitää sanoa turvalliselle aikuiselle/ammattilaielle jos näin on.

En ole kokeillut/tehnyt mitään entisestä poikkeavaa.

Vanhemmat ei tunteellisella tasolla oo lähimpiä mut ne yrittää tukea kuitenkin. väkivaltaa ei ole. En usko myrkytykseen koska mistä sellane ois voinu tulla?

Otan yhteyden lääkäriin kun pystyn.

Saitko apua?

Jos tulee uudestaan jotain tai jokin asia vaicaa vielä lääkärikäynnin jälkeen, niin rohkeasti uudestaan yhteys terveydenhoitajaan tai lääkäriin ym ammattilaiseen. Älä jää kysymystesi kanssa yksin. Lääkärit ym on kuulleet ja nähneet kaiken, eikä mikään kysymys ole tyhmä tai turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi