Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään niin moni koiranomistaja ei

Vierailija
08.01.2020 |

hallitse koiraansa. Jatkuvasti karkurit ryhmässä ilmoituksia karanneista koirista, sitten päästetään lenkillä toisten koirien luokse vaikka erikseen kieltäisin. Sitten näitä metsissä vapaana pidettäviä "kilttejä" koiria juoksee suoraan oman koiran kimppuun. Jokaista kyllä kenkäsen otsaan mutta ärsyttää se silti! Onko nykyajan ihmisiltä aivot kadonnu vai onko niin itsekästä porukkaa ettei niitä muita viitsi edes ajatella.
Itse pidän koirani kiinni paitsi omassa metsässä ja pihalla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on viime aikoina ärsyttänyt tämä ihan hirveästi. Täällä ei onneksi näe koiria vapaana kovin usein, mutta ne flexitaluttajat, voi jeesus! Koira tulee viisi metriä omistajan edellä oman koirani luo ja omistaja vain huutaa, että "ei se tee mitään" ja kun pyydän, että älä silti päästä sitä tänne, niin tulee silmienpyörittelyä ja kiukkuinen "NO EI SE TEE MITÄÄN!". Aaaargh! Haluaisin vain lenkkeillä kaikessa rauhassa ilman että täytyy jatkuvasti kierrellä näitä flexikoiria kaiken maailman ojanpohjien kautta. Miten joillekin voi olla niin vaikea ymmärtää, että koiraa ei päästetä ilman lupaa vieraiden koirien luo?!

Nykyään on niin harvinaista, että taluttaja ottaa koiransa ohittaessaan asiallisesti lyhyeen hihnaan, että päiväni pelastuu joka kerta kun näen jonkun näin tekevän.

Vierailija
2/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta voi koiran omistajalta odottaa? Erikoista porukkaa ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pyörällä yhden koiran talutushihnan yli, kun omistaja kastoi puhelinta, ja koira juoksi yllättäen toiselle puolelle tietä. En jäänyt selvittelemään asiaa, kun en olisi voinut kauheasti vaikuttaa asiaan, paitsi ehkä ajamalla ojaan. En tiedä mitä koiralle tapahtui. Ajoin siis pyöräkaistaa, jolle ei tietääkseni saisi edes koiria päästää.

Vierailija
4/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan näistä joiden ohi ei pääse pyörätiellä kun vievät sen koirineen kokonaan. Ei järki päätä paina liian monella. Ei paljoa välillä huvittaisi suhahtaa juosten ohi kun ei tiedä saako koira jonkun kohtauksen.

Vierailija
5/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah joo. Isoja koiria entistä enemmän, joihin ulkoiluttajalla ei mitään kontaktia tai otetta. Ei edes yritetä. Juuri eilen tuli iso lapinkoirauros vastaan. Sen kuski vaan piipitti jotain flexin toisessa päässä, kun koira tuli suoraa huutoa kohti mua ja mun koiraa. Minä karjaisin rumasti ja siinä säikähti niin oma, kuin vieras koira ja sen vieraan koiran kuskikin. Kaikki katastrofin aineet oli koossa, oli pakko toimia jotenkin. Liukas tie vielä kaiken lisäksi.

Vierailija
6/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on viime aikoina ärsyttänyt tämä ihan hirveästi. Täällä ei onneksi näe koiria vapaana kovin usein, mutta ne flexitaluttajat, voi jeesus! Koira tulee viisi metriä omistajan edellä oman koirani luo ja omistaja vain huutaa, että "ei se tee mitään" ja kun pyydän, että älä silti päästä sitä tänne, niin tulee silmienpyörittelyä ja kiukkuinen "NO EI SE TEE MITÄÄN!". Aaaargh! Haluaisin vain lenkkeillä kaikessa rauhassa ilman että täytyy jatkuvasti kierrellä näitä flexikoiria kaiken maailman ojanpohjien kautta. Miten joillekin voi olla niin vaikea ymmärtää, että koiraa ei päästetä ilman lupaa vieraiden koirien luo?!

Nykyään on niin harvinaista, että taluttaja ottaa koiransa ohittaessaan asiallisesti lyhyeen hihnaan, että päiväni pelastuu joka kerta kun näen jonkun näin tekevän.

Mä huudan näille aina, että tää minun koirapa tekee ja sillä on tarttuva tauti. Äkkiä tuleekin flexistä virveli ja koira hinataan pois.

Vierailija
7/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa, jos joku tällainen eiseteemitään-ihminen kertoisi miksi käyttäytyy noin.

Vaikka olen itsekin koiranomistaja, niin enimmäkseen en yhtään ihmettele miksi koiranomistajia vihataan. Niin monille tuntuu olevan täysin mahdotonta ottaa muut huomioon sen koiransa kanssa.

Vierailija
8/8 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kävellä koirani kanssa rauhassa, kun huudan kaukaa että koirallani on sairaalabakteeri :D

Yhden tällaisen "Se on kiltti!" -huutelijan takia koirani alkoi pelätä jo ihan keskikokoisiakin koiria. Minulla meni vuosi, ennen kuin täydellisesti käyttäytynyt pikkukoirani ei enää rähjännyt liian lähelle tuleville koirille.

Voi kun kaiken uusintakoulutukseen käytetyn ajan olisi voinut veloittaa sen laittomasti koiraansa irti pitäneen hulttion lompakosta...