Oulun Eden – millainen?
Olen monesti lukenut täällä, että Oulun Eden on remontin tarpeessa jne. Nyt kuitenkin kyselen, millaista siellä ihan konkreettisesti on! Tässä nimittäin pohdin kylpyläloman paikkaa, ja Oulussa yhdistyisi kaksi hyvää puolta, nimittäin se, että se on pohjoisessa (siellä olisi todennäköisesti lunta) ja se, että sinne on kohtuullinen matka.
Olemme siis menossa sinne yhden kouluikäisen ja yhden alle kouluikäisen kanssa. Molemmat lapset osaavat periaatteessa uida, mutta uimataito on vielä aika haparoiva. Pitäisi siis olla sen ikäiselle jotain kivaa. Pari vuotta sitten oltiin Vaasan Tropiclandiassa, ja siellä vesiliukumäki oli sellainen, että uimataidon on oltava aika hyvä. Se ei paikkanakaan ollut kummoinen. Mietin nyt tässä, onko Oulun Eden mahdollisesti jotenkin huonompi vai kehtaisiko sinne mennä?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En ole aikoihin käynyt Edenissä, mutta lumen perässä tänne Ouluun on aika lailla turha juuri nyt tulla. Sulaa kovaa vauhtia...
Ei olla tulossa juuri nyt. On siellä lunta suuremmalla todennäköisyydellä kuin täällä.
Ap
Hotelli on hyvällä paikalla Nallikarissa, mutta Nallikari on talvella aivan helevetin kylmä paikka, kun pohjoistuuli käy mereltä. Itse menisin mieluummin kesällä.
Oikeanlaisella pukeutumisella selviää kyllä
Vierailija kirjoitti:
Hotelli on hyvällä paikalla Nallikarissa, mutta Nallikari on talvella aivan helevetin kylmä paikka, kun pohjoistuuli käy mereltä. Itse menisin mieluummin kesällä.
No, emme ole nyt menossa kesällä, vaan talvella. Ja olen ennemmin kiinnostunut siitä, millainen se kylpylä on sisältä. Siis millaisia altaita ja muita juttuja siellä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, emme ole nyt menossa kesällä, vaan talvella. Ja olen ennemmin kiinnostunut siitä, millainen se kylpylä on sisältä. Siis millaisia altaita ja muita juttuja siellä on.
Ap
Yksi isompi allas, joka toisesta päästä matala, ei ehkä ihan niin iso kuin Tropiclandiassa, siinä pari "jokea" joista toisen varrella vesiputous ja joka johtaa vesiliukumäen alle. Pieni allas taaperoille, jokunen poreamme ja ulkoallas. Olikohan tuossa kaikki... joo ja aaltokone tietysti.
Ja jos tosiaan sitä ei ole aikoihin remontoitu, niin kyllä se aika nuhjuinen (jo kuulopuheidenkin perustella) alkaa olla.
Menkää ennemmin vaikka Vuokatin Katinkultaan (jos haluatte kylpylään) tai Oulussa johonkin muuhun hotelliin ja skipatkaa kylpylä.
-1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi isompi allas, joka toisesta päästä matala, ei ehkä ihan niin iso kuin Tropiclandiassa, siinä pari "jokea" joista toisen varrella vesiputous ja joka johtaa vesiliukumäen alle. Pieni allas taaperoille, jokunen poreamme ja ulkoallas. Olikohan tuossa kaikki... joo ja aaltokone tietysti.
Ja jos tosiaan sitä ei ole aikoihin remontoitu, niin kyllä se aika nuhjuinen (jo kuulopuheidenkin perustella) alkaa olla.
Menkää ennemmin vaikka Vuokatin Katinkultaan (jos haluatte kylpylään) tai Oulussa johonkin muuhun hotelliin ja skipatkaa kylpylä.
-1
Juuri kylpylään olemme nyt menossa. Katinkulta on yksi vaihtoehto, mutta kun Oulu olisi lähempänä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-1
Juuri kylpylään olemme nyt menossa. Katinkulta on yksi vaihtoehto, mutta kun Oulu olisi lähempänä...
Ap
Vuokatissa on todennäköisemmin lunta enemmän kuin Oulussa. Ja paremmin talvitekemistä (jos sitä kaipaa) kuin Oulussa. Toki Oulu on sitten taas kaupunki verrattuna Sotkamoon...
Isoon altaaseen yhteydessä on lisäksi 60 cm syvä allas. Sopii hyvin lasten pulikointiin ja uimaopetteluun.
Liukumäistä yksi on lyhyt ja laskee ison altaan syvään päähän.
Toinen on lapsille sopivampi pitkä mäki ja laskee matalampaan veteen.
Taaperoaltaassa on pieni mäki.
Paikasta näkee, että se on elämää nähnyt. Jonkin verran on maalailtu näkyvimpiä paikkoja siistiksi, esim. porealtaiden reunat. Lapset eivät tällaisia taida ehtiä tutkailemaan.
Paikka sopii lapsiperheille minun mielestäni oikein hyvin. Ison altaan päässä on pitkästi matalaa, joten sielläkin voi hyvin olla pienten kanssa.
P.S. Tämä ei oikeasti kuuluisi tähän, mutta sunnuntaina 1.3.2020 paikassa oli eräs aivan ihastuttava naishenkilö. Ehti vaan, onneton, lähteä ennen aikojaan. Jos oikea ihminen sattuisi jollakin ihmeen kaupalla lukemaan tämän, niin odottelen viestiä osoitteessa ytuquique7 at hotmail piste com.
Ai ette oo just nyt menossa, mutta talvella kuitenkin. No tämä talvihan alkaa olla jo ohi, joten ensi talvea vartenko jo kyselet? Kai ne lapsetkin siihen mennessä uimaan oppii vielä paremmin.
Mulla ei ole kovin hyviä muistoja sieltä. Paikka oli kiva ja ruoka ihanaa,siika varsinkin. MUTTA! Mun lapsi sai hillittömän streptokokin korviinsa sieltä,kolme plussaa! Lääkärikin oli että oho,enpäs ole moista ennen nähnyt. Kova lääkitys oli kauan ja hartaasti.
Silti,vaikka oli korvatulpat!
Onkohan ihan järkevää mennä kylpylään tässä tautitilanteessa?
Kas tää aloitus nousi esille... Jos AP vielä haaveilee Oulun-lomasta talven takia, niin voin kertoa, että ei täällä edelleenkään mitään lunta ole, se suli eilen pois.
-1
En ole aikoihin käynyt Edenissä, mutta lumen perässä tänne Ouluun on aika lailla turha juuri nyt tulla. Sulaa kovaa vauhtia...