Mitä järkeä mennä naimisiin jos ei aio hankkia lapsia?
Ystäväpariskunta suunnittelee häitä, mutta ovat veloja. Eivät aio hankkia lapsia luomusti tai adoptiolla, eivät kerta kaikkiaan halua perheenlisäystä.
Mitä järkeä mennä naimisiin jos ei halua perustaa perhettä? Mikä voi olla motiivina? En keksi, enkä kehtaa kysyäkään.
Ja juu, saatan olla katkera kun en koskaan pääse itse naimisiin, mutta kertokaa silti.
Kommentit (20)
Mitä tekemistä toistensa anssa on naimisiin menolla ja lapsien saannilla? - En ymmärrä,
Häät ja avioliitto novat typeriä pikkutyttöjen prinsessaleikkejä ja heikkoitsetuntoisten naisten omaa sosiaalisen statuksen pönkitystä. Mitään järkeä siinä ei ole varsinkaan miehen kannalta, päinvastoin. Puolet päättyy kuitenkin eroon.
Naimisiinmenon motiivi eivät ole lapset, vaan rakkaus ja parisuhde. Näiden sivutuote ovat lapset, jos pari niin haluaa.
Taloudellinen turva. Avioliitto tuo etuja esim. verotuksessa ja varsinkin toisen kuollessa joko perintöoikeutena tai vähintäänkin esimerkiksi asumisoikeutena yhteisessä kodissa vaikka sen perisikin joku muu.
No olisko ihan vain halu virallistaa heidän rakkautensa.
Me mentiin aikoinaan naimisiin ihan vaan siksi, etta haluttiin menna :)
Helpottanee myos jos puoliso sattuu kuolemaan akillisesti eika ole testamenttia. En tieda onko Suomessa myos verotuksellisesti eroja asuuko avoliitossa vai onko naimisissa, taalla Keski-Euroopassa oli verotuksellisesti meille suosiollisempaa olla naimisissa.
Avioliitto on parisuhteen päämäärä monelle. Sitoutuminen toiseen ihmiseen koetaan tärkeäksi. Lapset tulevat, jos ovat tullakseen.
Voi ajatella myös, että haluaa lapsia ja siksi avioliittoon. Rakkaus tulee, jos on tullakseen.
Me mentiin naimisiin 15 vuotta sitten ihan taloudellisista syistä kun omaisuutta alkoi kertyä. Ihan jo perintöjuttujen takia kannattaa mennä naimisiin, muuten jos toinen kuolee, menee hänen omaisuutensa verisukulaisille eikä avopuolisolla.
Miksi pitää mennä naimisiin jos tekee lapsia?
Avioliitto helpottaa asioita sitten kun liitto päättyy ja kaikki liitot päättyy.
Leskellä on oikeus yhteiseen kotiin, vaikka vainajan omaisuus olisi menossa jollekkin muulle kuin leskelle.
Lesken perintövero on 19%, kun taas avopuolison 33%.
Avioliitossa mahdollisuus leskeneläkkeeseen jne.
Siinä sitoudutaan toiseen ihmiseen.
Jos on yhteisiä lapsia, niin avioliitosta on vähemmän hyötyjä verrattuna lapsettomaan pariin. Eli nimenomaan lapsettomien parien on kannattavaa mennä naimisiin.
https://www.henkivakuutuskuntoon.fi/artikkelit/elatko-avoliitossa-lakim…
Ap, tiedätkö, mistä ja miten vauvat tulevat? Avioliitto ei sitä estä eikä mahdollista, vaan sukupuoliyhteys.
Avioliitto on juridinen instituutio, joka takaa keskinäisen perimisen, ellei ole lapsia. Se myös tuo monia taloudellisia oikeuksia ja velvollisuuksia kummallekin puolisolle.
Typerä ap, typerä aloitus, typerät arvot. Ja hei, näpit irti toisten asioista. Itselläsi ei taida kumppania olla ja kateus nipistelee.
Ap. , taidat nyt sinä siellä vain järkeillä ihan liikaa niiden muitten puolesta...
Minä olen varmaan tuo ”ystäväsi”, vaikkakaan en ole varsinaisesti vela vaan kärsimme kihlattuni kanssa lapsettomuudesta (emme voi saada lapsia).
Silti olemme menossa naimisiin. Haluamme virallistaa rakkaussuhteemme sekä nauttia niistä oikeuksista ja myös velvollisuuksista jotka avioliittoon kuuluvat. Kaupan päälle saan tuon prinsessapäivän josta joku kommentoija mainitsi. Paljon hyviä juttuja, lapsia tai ei.
Mä taas mietin, että miksi mennä naimisiin, siis ihan omalla kohdallani. Mulle se ei merkitse mitään ja olisi ihan täysin ulkokultaista ja siksi kiusallista. Mutta en silti mieti ystävieni häissä, miksi he menevät naimisiin: he menevät koska haluavat.
Nyrkkisääntö hyvään muiden elämän arviointiin on mielestäni se, että kaikki mitä ihmiset tekee, elää ja kokee on siksi, että he haluavat. Moni muu tuntuu ajattelevan, että muut ihmiset tekee asioista koska a) ne haluaa statusta b) vaan nainen haluaa c) niillä ei ole rahaa d) niillä on liikaa rahaa e) ei muuhun pysty f) tottumus jne.. voin kertoa, että nämä ajatukset on aina ajattelijan kateutta, ei muuta. 99% ihmiset tekee asioita, koska haluavat.
Terv avoliitossa 10v
Avioliitto takaa omaisuuden tasajaon erossa ja lapsettomille yksinperimisen puolison kuollessa. Varsin kätevää esim. asunnon omistajalle. Lapsettomana kuolleen perivät vanhemmat, sisarukset tai valtio, ellei ole aviopuolisoa.
Avioliiton merkitys on TALOUDELLINEN JA PERINTÖKAAREEN LIITTYVÄ.
Uskonto ja romantiikka ovat idarien siihen lisäämiä merkityksiä.
Koska halutaan kuulua yhteen ihan virallisestikin?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas mietin, että miksi mennä naimisiin, siis ihan omalla kohdallani. Mulle se ei merkitse mitään ja olisi ihan täysin ulkokultaista ja siksi kiusallista. Mutta en silti mieti ystävieni häissä, miksi he menevät naimisiin: he menevät koska haluavat.
Nyrkkisääntö hyvään muiden elämän arviointiin on mielestäni se, että kaikki mitä ihmiset tekee, elää ja kokee on siksi, että he haluavat. Moni muu tuntuu ajattelevan, että muut ihmiset tekee asioista koska a) ne haluaa statusta b) vaan nainen haluaa c) niillä ei ole rahaa d) niillä on liikaa rahaa e) ei muuhun pysty f) tottumus jne.. voin kertoa, että nämä ajatukset on aina ajattelijan kateutta, ei muuta. 99% ihmiset tekee asioita, koska haluavat.
Terv avoliitossa 10v
Sinä et paljon näy lakiasioista tajuavan. Odotapa kun jokin menee pieleen. Jos vaikka puolisosi sairastuu vakavasti, et ole lähiomainen eikä sinulla ole edes tiedonsaantioikeutta, ellei puoliso ole erikseen sinua lähiomaiseksi nimennyt.
Ja jos hän kuolee ilman testamenttia, menetät puolet teidän varallisuudestanne. Ellei hänellä ole perillisiä, valtio perii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv avoliitossa 10v
Sinä et paljon näy lakiasioista tajuavan. Odotapa kun jokin menee pieleen. Jos vaikka puolisosi sairastuu vakavasti, et ole lähiomainen eikä sinulla ole edes tiedonsaantioikeutta, ellei puoliso ole erikseen sinua lähiomaiseksi nimennyt.
Ja jos hän kuolee ilman testamenttia, menetät puolet teidän varallisuudestanne. Ellei hänellä ole perillisiä, valtio perii.
Ja sinä päättelit mistä ettemme näitä asioita (ja vähän enemmän) ole huomioineet tai edes tiedä?
Mitä se liittyy lasten tekemiseenkään? Avioliittohan on juridinen sopimus ja helpottaa kivasti esim. yhteisomistamista.
t. naimisissa oleva vela