Täyttyvätkö minulla liikunta suositukset?
Eli olen 16-vuotias poika joka harrastaa vapaa-ajallaan urheilua eli.
2 krtaa viikossa rankka salitreeni koko kroppa. Eli lihaskunto 2h viikossa. 2,5 h kestävyysliikuntaa pyöräily tai juoksu. 1-2h kävelyä viikossa.
Tässä viikon liikunnat. Venyttelen myös joka päivä.
Kommentit (6)
tervekoululainen.fi/ylakoulu/fyysinen-aktiivisuus/nuorten-liikuntasuositus/
Ikäisesi pitäisi suositusten mukaan liikkua vähintään 1,5 h päivässä eli 10,5 h viikossa. Tästä määrästä puolet (5,25 h) pitäisi olla vähintään reipasta liikkumista ja loput sitten kevyempää. Sinulla liikuntaa tulee itse ilmoittamasi mukaan 5,5-6,5 tuntia viikossa eli alle tunti päivässä ja tuosta reipasta on 4,5 h. Eli hieman alle suositusten jäät, mutta todennäköisesti ikäisesksi liikut kuitenkin keskimääräistä enemmän ja etenkin monipuolisemmin. Eli tuskin sinulla suurta hätää on terveyttä ja kuntoa ajatellen, etenkin, jos ns. hyötyliikuntaa tulee vielä jonkin verran tuon ilmoittamasi lisäksi.
Kiitos tiedosta. Kävelyyn laskin vain 1-2 kertaa viikossa suorittamani kävelylenkki. Hyötyliikuntaa ja matkojen kävelyä taas tulee päivässä joka pöivä noin 45 minuuttia.
No jos lasketaan uudelleen nyo lihaskunto, aerobinen kestövyysluikynta ja vielä nuo arki kävelyt niin määrä riittää hyvin. Harva ikäisesi poistuu koulun jälkeen kotoaan mihinkään ja menee joka paikkaan bussilla...
Hei. Tietojesi mukaan kyllä liilut enemmän kuin monet ikäisesi. On hienoa, että huomout myös tuon lihaskunto puolen. Monet aliarvioivat sen täekeyden.
Millä kuljet koulumatkat? Nekin voi laskea mukaan jos ne kävelee tai pyöräilee.
Joka päivä pitää myös kävellä 10 000 askelta