Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpainelääke loppui, loppuuko henkikin?

Vierailija
07.01.2020 |

Olen käyttänyt jo pitkään 8-milligrammaista Clandexetiliä, joka on ainoa käyttämäni lääke. Tänään otin viimeisen tabletin ja pääsen apteekkiin vasta perjantaina. Onko vaarallista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuule stressaa mua yhtään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana syödä valkosipulia 10g päivässä ja päälle 6 banaania.

Paljon luomumpi tapa pitää verenpaineensa normaalina kuin vetää jotain lääketehtaiden pillereita.

Niistä pillereista tulee laskimovaivoja myöhemmin ja lähtee jaloista lihat...

Hirveää bullshittiä. Verenpainelääkkeet päinvastoin auttavat pitämään verisuoniston kunnossa, koska vähentävät painetta niissä.

Kalium (jota on mm. banaanissa), on hyväksi verenpaineen hillinnässä. Ylipäätään ruokavaliosta on hyötyä: suolan vähentämisestä, alkoholin ja salmiakin ja lakritsin välttelystä, täysjyväviljan ja omega-rasvojen hyvästä saannista jne.

https://suomenterveysravinto.fi/blogi/verenpaineen-alentaminen-ruokaval…

Mutta jos ihmisellä on esimerkiksi sukurasituksena korkea, siis kunnolla korkea verenpaine ja ldl+Triglyt korkealla, ei siihen PELKKÄ ruokavalio yleensä riitä.

Kyllä se nykytutkimusten valossa näyttäisi riittävän. Lopeta valehtelu.

Jaha, täällä on vielä liikettä?

Terveelliset elämäntavat eivät paljon auttaneet, kun vuosia sitten yläpaineeni oli lähellä kahtasataa ja alapaineeni reilusti yli sadan. Erikoista oli se, että minulla ei ollut mitään oireita, vaan sain sattumalta käsiini verenpainemittarin ja leikkiessäni sillä mittasin aivan toisenlaisia lukemia kuin muut. Vielä erikoisempaa oli se, että kun varasin lääkäriasemalta aikaa (minulla oli hyvin kattava yrittäjän sairausvakuutus), minulle kerrottiin, ettei ilman oireita olisi lääkärille asiaa. Valehtelemalla seuraavana päivänä oireista pääsin esittelemään lääkärille parin viikon mittaustilaston ja sain lääkettä. Siinä ei banaanien ja valkosipulin popsimista suositeltu.

Tänä aamuna muuten löysin salkkuni uumenista liuskan, jossa oli neljä tablettia jäljellä. Olin siis laskenut niiden määrän oikein. On siis ainakin yksi asia, jota ei hetkeen tarvitse pelätä.

Ap

Miten sä kehtaat valehdella noin törkeästi.

Oletko lääketehtaiden kätyri vai mikä ihmeen trolli sinä oikein olet.

Potkasin juuri roskapöntön työpöydän viereltä nuriin, kun raivostuin niin paljon tuosta herjaavasta viestistäsi.

Mikä ihmeen otus sinä oikein olet?

Oijoi, ketä minä nyt herjasin ja mistä valehtelin? Tee, hyvä ihminen, työajallasi töitä äläkä hermostu toisten kokemuksista.

Vastaa kuitenkin sitten työaikasi jälkeen. Nyt jäi kovasti kiinnostamaan, mistä sinä tarkalleen ottaen kimmastuit tuolla tavalla.

Löysin sinulle pureksittavaa. Kaivoin arkistoistani monta sivua käsinkirjoitettua verenpaineseurantaa, josta vein kopiot lääkärille, joka sai tulokseksi aivan samanlaisia lukemia. Nämä ovat ajalta ennen lääkkeen aloittamista:

181/116

180/112

178/106

183/109

186/108

189/113

193/111

176/108

Korkein lukema noilta päiviltä on 199/114. Ihan maallikkona olen sitä mieltä, että tuossa tarvittiin lääkkeitä. Lääkärin ilme puhui omasta puolestaan samaa. Mitäs mieltä sinä olet?

Ap

Vierailija
22/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella u lääkäri määräsi verenpaine lääkkeen lopetettavaksi kertaheitolla. Meni viikko niin kuoli. Ihmettelimme että miksi lääkäri noin käski. Se on vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon luomumpi tapa pitää verenpaineensa normaalina kuin vetää jotain lääketehtaiden pillereita.

Hirveää bullshittiä. Verenpainelääkkeet päinvastoin auttavat pitämään verisuoniston kunnossa, koska vähentävät painetta niissä.

Kalium (jota on mm. banaanissa), on hyväksi verenpaineen hillinnässä. Ylipäätään ruokavaliosta on hyötyä: suolan vähentämisestä, alkoholin ja salmiakin ja lakritsin välttelystä, täysjyväviljan ja omega-rasvojen hyvästä saannista jne.

Mutta jos ihmisellä on esimerkiksi sukurasituksena korkea, siis kunnolla korkea verenpaine ja ldl+Triglyt korkealla, ei siihen PELKKÄ ruokavalio yleensä riitä.

Linkki nykytutkimukseen?

olet sitä sukupolvea jolle pitää kaikki laittaa lautaselle valmiiksi.

kyllähän minä maksan sinunkin elämäsi, niin voisit ehkä vuorostasi laittaa englanniksi hakua.

Osaat kait englantia. Olen kustantanut nekin opintosi verorahoistani.

Ota ne lääkkeet, sinä nettipalstojen kuuluisa "nettoveronmaksaja". Ei sellaisia maksajia ole, on vain ylimielisyyttä ja suurta tyhmyyttä. Joka näkyy tällaisessa kommentoinnissa.

.

.

Verenpainelääke on kuin henkivakuutus, monelle. Jos ei syytä löydy paineeseen, niin lääkkeillä hallintaan. Elämäntavat yleensä siinä samalla tarkastetaan: ei lääke auta, jos elämäntavat ihan rääpällään.

Ap:lla aika pieni annoskin vielä. Hyvä merkki, jos tuolla pysyy hallinnassa.

Kaikkea hyvää ja eletään sovussa itsemme ja ympäristömme kanssa, 2020!

Vierailija
24/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta valkosipulista ja määristä vähän. Jos kärsii matalasta verenpaineesta niin valkosipulia kannattaa välttää. On todella tehokas keino laskemaan paineita ja voi mennä taju.

10g murskattuna on aika suuri määrä päiväannokseksi. Tuskin vatsakaan kestää tuollaista määrää?

Valkosipuli voi olla haitallista jos kärsii matalasta verenpaineesta. Sama kuin lakritsa tai salmiakki jos kärsii korkeasta paineesta. Tuttavalta katkesi suoni päästä liiallisen salmiakkimäärän takia.

Hän ei tiennyt sairastavansa sukurasitetta ja on nyt vähän vajaampi mieletään ja makumieltymyksiltään. Suolaiset herkut on kielletyllä listalla.

Suurin osa korkeista verenpaineista olisi vältettävissä, jos jättää markettien piilosuolatut ruuan ostamatta.

Sitten voikin miettiä miten paljon meillä myydään verenpainelääkkeitä ja mitkä kytkökset mahdollisesti tällä on ravinnon tuotantoon.

Vierailija
25/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisella u lääkäri määräsi verenpaine lääkkeen lopetettavaksi kertaheitolla. Meni viikko niin kuoli. Ihmettelimme että miksi lääkäri noin käski. Se on vaarallista.

Milloin ravinnontuottajat ottaa vastuun ruuan suolaamisesta?

Miksi meillä myydään reilusti suolattua ruokaa ja suolatonta ei saa mistään ja miksi verenpainelääkkeitä myydään niin paljon?

Vierailija
26/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku, tepsiikö tuo valkosipuli myös kapselimuodossa, eli oletteko saaneet paineita alas sillä konstilla?

Vierailija
27/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietääkö joku, tepsiikö tuo valkosipuli myös kapselimuodossa, eli oletteko saaneet paineita alas sillä konstilla?

Minulla toimi, mutta paineet laskee äkisti alas. Lääkkeillä saa tasaisemman vaikutuksen.

Käsittääkseni tuo valkosipuli on hyvä ja lääkärikin mainitsi sen, mutta annostelu on vaikeaa luomulääkkeillä.

Siksi minulla on propral. Haittavaikutuksia en ole huomannut muutoin kuin varpaita paleltaa.

Vierailija
28/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimi, mutta paineet laskee äkisti alas. Lääkkeillä saa tasaisemman vaikutuksen.

Käsittääkseni tuo valkosipuli on hyvä ja lääkärikin mainitsi sen, mutta annostelu on vaikeaa luomulääkkeillä.

Siksi minulla on propral. Haittavaikutuksia en ole huomannut muutoin kuin varpaita paleltaa.

Kiitos.

Syön myös vp-lääkettä ja tuntuisi, että kahdessa vuodessa on tasaantuneet hyvin, liiankin alas.

Välillä romahtaa lääkkeilläkin.

Käyn lenkillä joka päivä, en ole syönyt lihaa, kanaa, makkaroita vuosikymmeniin - kalaa ja katkiksia ja munia syön paljonkin...

Ja kasviksia.

Mustikoita jioka aamu.

Mietin annoksen vähentämistä, ja voisi tuota valkosipulia,myös kokeilla.

Vierailija
29/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveelliset elämäntavat eivät paljon auttaneet, kun vuosia sitten yläpaineeni oli lähellä kahtasataa ja alapaineeni reilusti yli sadan. Erikoista oli se, että minulla ei ollut mitään oireita, vaan sain sattumalta käsiini verenpainemittarin ja leikkiessäni sillä mittasin aivan toisenlaisia lukemia kuin muut. Vielä erikoisempaa oli se, että kun varasin lääkäriasemalta aikaa (minulla oli hyvin kattava yrittäjän sairausvakuutus), minulle kerrottiin, ettei ilman oireita olisi lääkärille asiaa. Valehtelemalla seuraavana päivänä oireista pääsin esittelemään lääkärille parin viikon mittaustilaston ja sain lääkettä. Siinä ei banaanien ja valkosipulin popsimista suositeltu.

Tänä aamuna muuten löysin salkkuni uumenista liuskan, jossa oli neljä tablettia jäljellä. Olin siis laskenut niiden määrän oikein. On siis ainakin yksi asia, jota ei hetkeen tarvitse pelätä.

Ap

Potkasin juuri roskapöntön työpöydän viereltä nuriin, kun raivostuin niin paljon tuosta herjaavasta viestistäsi.

Onpas outo viesti. Ketä ap herjasi ja miten??

Vierailija
30/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpas outo viesti. Ketä ap herjasi ja miten??

Joltakulta ortorektikolta paloi pinna. Lääketehtaiden kätyreillä olisi varmasti tarjota loiventavaa tuohon äkkipikaisuushäiriöön, kun ruokavalio ei siihen selvästi tehoa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä