Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ravintolan perustaiisit?

Vierailija
07.01.2020 |

Itse en ottaisi naudan ja possun sisä ja ulkofileitä tarjontaan. Se keskittyiisi monipuolisiin hyvintehtyihin pizzoihin ja hampurilaisiin sekä erilaisiin olutlaatuihin ja keveeseen tunnelmaaan. Myös kotiin kuljetettuna ja takeaway.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaisravintolan

Vierailija
2/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietyysti myöös meksiolaiset burritot sekä aaasialaista kevyttä herkkua naismakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavilaisen hiiligrillillä

Vierailija
4/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietyysti myöös meksiolaiset burritot sekä aaasialaista kevyttä herkkua naismakuun.

Ja aasialaista miksi ei myöös miesmakuun. Tulista ja täytttävää sekä herkullista.

Vierailija
5/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aasialaista miksi ei myöös miesmakuun. Tulista ja täytttävää sekä herkullista.

Pastaaa voisi olla lounasaikaaan.

Vierailija
6/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen, missä saisi aitoa ja oikeaa ruokaa.

Vierailija
7/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on unelmana avata ravintola, joka tarjoaa sitä mitä asiakas pyytää.

Vierailija
8/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastaaa voisi olla lounasaikaaan.

Mä en ymmmärrä tuota naudan ja possun sisä sekä ulkofilee juttua. Otat minkä kastikkeeen tahansa niin se maistuu joka haukulla samalta. Jenkeiissä kun katsotaan esim nhl ottelua otetaan kanaplätteri ja useampaa eilaista dippiä siiihen kylkeen.

Vierailija
9/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keittiöalalla töissä enkä ikimaailmassa perustaisi ravintolaa. Olen saanut tarpeekseni. Jos perustaisin, se olisi joku pieni luomuravintola, jossa olisi luomuruokaa ja monipuolinen salaattipöytä.

Vierailija
10/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton kasvisravintola. Olisi kerrankin paikka missä uskaltaisi itsekin syödä.

Vierailija
11/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä ravintolan pyörittämisestä mitään, joten ajatukseni voi olla utopiaa.

Perustaisin ravintolan jossa on tarjolla perinteistä suomalaista ruokaa (ei nyt puututa siihen, että moni ruokalaji tulee alun perin muualta).

Makaronilaatikkoa, kaalikääryleitä, luusoppaa, silakoita, pyttipannua, läskisoosia, haukimureketta ja niin edelleen.

Lounas voisi olla vaikka linjalta: marttamainen tätsykkä voisi latoa ruoat lautaselle, illalla pöytiin tarjoilu.

Vierailija
12/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubin. Sellaisen josta löytyy ideaalisen englantilaisen pubin palvelut mutta ei mitään englantilais- tai irlantilaislarppausta. Hyvää olutta, yksinkertaista ruokaa paikallisista aineksista tyyliin paistettuja silakoita/makkaraa ja perunamuusi, voileipiä, lihapiirakoita nakkeja... päivällä lounas, illalla urheilua ja raviveikkausta. Biljardipöytä ja tikkataulu ehdottomasti mutta karaokea tai jumputusmusiikkia ei.

Vierailija
13/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä ravintolan pyörittämisestä mitään, joten ajatukseni voi olla utopiaa.

Perustaisin ravintolan jossa on tarjolla perinteistä suomalaista ruokaa (ei nyt puututa siihen, että moni ruokalaji tulee alun perin muualta).

Makaronilaatikkoa, kaalikääryleitä, luusoppaa, silakoita, pyttipannua, läskisoosia, haukimureketta ja niin edelleen.

Lounas voisi olla vaikka linjalta: marttamainen tätsykkä voisi latoa ruoat lautaselle, illalla pöytiin tarjoilu.

Mikksi ei. Itte jos lähtiisin tuolle linjalle niiin teksisin sen sillä erotuksella etttä ruoan valmistus tapahtuisi hieman eksoottisemmassa olosuhteissa (kuten kodassa nuotion äärelllä) ja ruokailijat saisivat valmistaaa sen ohjeistuksen alaisuudessa keskenään ja oppisivat siiinä samassa ruoanvalmistuksen perusperiaaatteita, ehkä innostuisivat entistä enemmän ruoan valmistuksesta ja se oliiisi taas syyy viettää aikaa yhdessä mukavan harrastuksen parissa.

Vierailija
14/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarabaarin. Kaikki annokset perustuisivat makkaroihin. Erilaisia makkaralaatuja. Eri maiden makkarakulttuureista vaikutteita. Perinteisiä annoksia ja jokunen kokeilevampikin. Mahtuisi sinne varmasti kasvismakkarakin joukkoon. Makkaran kanssahan aikuiselle ainut juomavaihtoehto on olut. 

Vierailija
15/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaisen pitopöydän tyyliin kuten Parppeinpirtti Ilomantsissa. Oi sitä autuutta kun sinne pääsee.

Vierailija
16/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vastakkaisia ajatuksia ap:n kanssa. Minusta pizzerioita ei tarvita lisää. Panostaisin annoksiin jotka ovat kasvispainotteisia, mutta kyllä varmaan pihvitkin kuuluisi minun ravintolaan. Yrittäisin miettiä vaihtoehdot kuitenkin niin, että kasvisvaihtoehdot olisivat houkuttelevia ja sillä saisin 80% tilatuista annoksista kasvisruoaksi.

Hinnoittelisin ravintolani sellaiseksi, että lähiruokaa voisi käyttää, ei mitään tukkuaineksia eikä eineksiä. Hampurilaisia jos tekisin, ne olisi itse leivotuista sämpylöistä. Nipistäisin mieluummin omasta tulosta kuin tinkisin ruoasta. Toisaalta mitään kallispalkkaista kokkia en haluaisi maksaa, kun sekin johtaisi äkkiä jostain muusta tinkimiseen, suoraan koulunpenkiltä kokkikoulusta tulevia voisi itse ohjata.

En ole varma saisinko ravintolaa koskaan kannattavaksi ainakaan Suomessa. Velattomalla kiinteistöLlä jossain aivan Helsingin kiireisimmällä paikalla se voisi toimia. Ehkä kuitenkin Lontoo tai muu metropoli sopisi paremmin. Yrittäjä taustalla tiedän, ettei oma ravintolan pitäminen ole taustallani realismia, tuottoa saan paremmin muilta aloilta.

Vierailija
17/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen mistä saa oikeasti hyvää ruokaa. Suomeen ei sellaista voi perustaa koska aperatiivinä toimisi jointti.

Kokeiksi en palkkaisi muita kuin pajauttelijoita. Ne on ihan meedioita kokkeina. Niille itselle maistuu ja niillä on loputon mielikuvitus säveltää ruokia. Anna sellaisille mahdollisuus tehdä mistä vaan niin saa vaikka mitä hyvää. Pajautteleva kokki ei kehtaa tehdä mitään huonon makuista ruokaa.

Vierailija
18/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen vegaanisen johon kerättäisiin lähialueen kauppojen hävikkituotteita, ehkä hinnatkin saisi silleen pidettyä niin maltillisina, että ei niin kokkaustaitoiset kasvissyöjät hakisivat sieltä annoksensa vaikka ihan päivittäin. Myös hyvät alkoholivalikoimat, toimivat röökipaikat, kesäterassi ja livebändejä sitten ilta/yö ohjelmaksi.

Vierailija
19/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fingerfood ja tapas. Kaikkea kivaa.

Vierailija
20/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen rennon, mukavan ja sivistyneen. Ei fine dining, mutta ei pitsaa tai hampurilaisiakaan, koska niitä saa joka nurkalta.

Itse asiassa sellainen on perustettu jo. Raision Myllyssä on Zici-niminen, lähituottajan perustama kanapaikka. Ihan loistavat kananpala-annokset ja parhaat ranskanperunat ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän